Avatar billede freelife Nybegynder
04. december 2003 - 05:01 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

pal og ntsc dv

Hej eksperter..
Jeg sidder på Filippinerne og vil købe mig et miniDV video camera. Men her har de US system NTSC. Hvordan og hvorledes med kvalitet osv. jeg skal hovedsaglig bruge videoen på min notebook, redigering, brænding på cd. Endvidere hvis nogen kan anbefale et til omkring 5-6000 kr
mange tak
04. december 2003 - 11:03 #1
Jeg har selv et 'Sony Dcr-trv33' og det er et meget dejligt kamera, med god kvalitet.
Men hvis du har NTSC, skl du huske at du aldrig vil kunne sætte den til et dansk tv (-hvis du liiiige skal se hvad du har opaget), eller sætte det til en vhs (-hvis du liiiige skal optage noget over til mormor).
Avatar billede krusell Nybegynder
04. december 2003 - 11:42 #2
joo, det kan man jo godt, men fjernsynet/videon skal bare understøtte NTCS.
Hvilket langt de fleste nyere fjernsyn gør. Men skal bare lige checke det, for at være sikker.
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
04. december 2003 - 11:45 #3
Hold dig væk fra NTSC !!!  - Signalet er ringere end PAL, da det ikke indeholder ColorSubCarrier.
Avatar billede henninga Novice
04. december 2003 - 19:08 #4
Hold dig væk fra NTSC - kvaliteten er lige så god som PAL, men det giver bare en masse bøvl med konvertering etc.
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
04. december 2003 - 19:54 #5
Jeg vil nu mene at en manglende ColorSubCarrier er en forringelse af kvalitet
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
06. december 2003 - 01:17 #6
- hvis ikke -  vil jeg lige overveje om mine 10 års ansættelse ved Danmarks Radio, har været spildt :-)
Avatar billede henninga Novice
06. december 2003 - 17:18 #7
NTSC har en ColorSubCarrier på 3,58MHz og PAL er omkring 4,43MHz.
ColorSubcarier er et clock-signal som anvendes til at synkronisere farvekodning/dekodning.
Hvad var det du lavede ved DR - og du skulle måske overveje at tage 10 år mere ;o)
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
06. december 2003 - 18:27 #8
Sorry - jeg mente faktisk "Color Burst" - hvilket NTSC ikke har - og hvilket gør, som jeg har sagt tidligere, at NTSC Er noget møj kontra PAL
Avatar billede henninga Novice
06. december 2003 - 23:06 #9
Uden "Color Burst" ingen farver. Så vidt jeg forstår videosignaler.
Horisontal Sync > Breezeway > Color Burst > Active Video. Både NTSC og PAL.
Avatar billede freelife Nybegynder
07. december 2003 - 14:24 #10
Tak for svarene. jeg har købt et sony trv25 og jeg håber og tror ikke jeg får problemer
Avatar billede henninga Novice
07. december 2003 - 18:57 #11
Så held og lykke med det.