Avatar billede hviid Nybegynder
14. januar 2001 - 20:11 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

katalogisering af bogmærker

Hi Folks!! Efter at have været på nettet små 3 år, har jeg efterhånden samlet en god stak bogmærker (foretrukne, jeg bruger explorer 5.5)de fleste har jeg ordnet i mapper....men dem er der jo efterhånden også en masse af. Nu er det bare, at det irriterer mig grænseløst, at jeg ikke kan ordne mapperne alfabetisk, som man jo ellers kan i startmenuen og hvad ved jeg ikke bare ved et højreklik.....men den går altså ikke i explorers foretrukne panel. Det må sq da kunne lade sig gøre??????
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. januar 2001 - 20:30 #1
Hvis du vælger arrangér foretrukne kan du ved at hold knappen nede selv trække mapperne hvorhen du vil have dem og dermed selv ordne dem i aflabetisk.... :-)

/Nikolaj
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. januar 2001 - 20:32 #2
læg mærke til den fine stavemåde aflabetisk - det skulle selvfølgelig have været i alfabetisk række følge. Altså :aabefiklst
Avatar billede jkarstensen Nybegynder
15. januar 2001 - 22:12 #3
Ikke noget problem. Det du gør er at åbne menuen Foretrukne placer cursoeren et vilkårligt sted og højreklik vælg derefter sorter efter navn. Af en eller anden uforklarlig grund skal/kan det ikke gøres i Arranger fortrukne
Avatar billede hviid Nybegynder
16. januar 2001 - 08:25 #4
nikolajdu\'s medtode virker, men er besværlig og tidskrævende...mapperne, har det med at blive væk i andre mapper, når man trækker i dem. derimod så synes j altså ikke, der dukker nogen \"arranger efter navn\" op nede ved \"egenskaber\", når jeg gør som jkarstensen foreslår. j lader lige spørgsmålest stå åbent lidt endnu for at se, om man kunne få en fidus, ok ?
Avatar billede hviid Nybegynder
20. januar 2001 - 14:15 #5
kan i få \"sorter efter navn\" frem, hvis i gør som jkarstensen foreslår? j kan ikke :-( øv, bare jeg kunne....
Avatar billede jkarstensen Nybegynder
20. januar 2001 - 14:38 #6
Jeg ved ikke hvad du gjorde men stiller du din cursor over en vilkårlig mappe og højreklikker så skulle du få en liste frem, punktet hedder \"sorter efter navn\" og er det næstsidste punkt. Hvis du har et link som ikke ligger i en mappe går det lidt lettere.
Avatar billede butterfly Nybegynder
03. maj 2001 - 23:04 #7
Jeg vil bare her 2½ måned for sent give en stor undskyldning til jkarstensen. Jeg fattede simpelthen ikke dit svar dengang, ser du når man åbner \"foretrukne\" MENS man har explorer åben og er på nettet osv, ja så virker dit tip ikke, så må man sidde manuelt at trække sine mapper. Men så her den anden dag opdagede jeg, at det du skrev jo virker fint, hvis man går ind i \"foretrukne\" enten fra startmenuen eller fra stifinder. Undskyld jkarstensen
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
04. maj 2001 - 08:52 #8
Godt træk ;-)