Avatar billede bond_lover Nybegynder
03. december 2003 - 12:47 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Highscore funktion til mit lille spil

Hej eksperter...
Jeg har lavet et lille spil. Når du er helt færdig så gemmer den det samlede antal point i en variabel sum. Kunne så godt tænke mig at spilleren skulle kunne indtaste sit navn og komme på en highscore. Scoren skal selvfølgelig hentes fra variablen sum..Har tænkt lidt på noget database, men det siger mig ikke noget i Delphi. SÅ tænkte på om en ikke kunne lave et program hvor der er 2 knapper en der hedder Highscore hvor den så åbner et vindue hvor man kan se en Highscore liste. Den anden knap skal kunne sætte den aktuelle deltager på listen, ved at åbne en dialog boks hvor den spørger efter navn og selv sætter scoren ind. Altså kort sagt en ganske almindelig highscore liste. Men kan det ikke lavet simpelt så jeg kan finde ud af at sætte det ind i mit spil
Avatar billede snowball Novice
03. december 2003 - 12:56 #1
Du kan prøve og kigge lidt på Borrisholt's Tetris eksempel (http://borrisholt.com/eksperten/Tetris.zip) der indeholder noget med brug af hiscore uden en database.

Snowball
Avatar billede borrisholt Novice
03. december 2003 - 12:57 #2
Avatar billede borrisholt Novice
03. december 2003 - 12:57 #3
He he jeg er for langsom :-)

Jens B
Avatar billede bond_lover Nybegynder
03. december 2003 - 13:07 #4
Ja har kigget lidt på den, men jeg er ikke så smart til det med database, og har prøvet at få den ind i mit spil, men det vil ikke lykkes. Findes der ikke eller kan der ikke laves en lidt mere enkel udgave.
Avatar billede bond_lover Nybegynder
03. december 2003 - 13:46 #5
Er der ingen som kan hjælpe :P
Avatar billede borrisholt Novice
03. december 2003 - 14:00 #6
Send Spillet til mig så skal jeg implm. den hiScore liste. Det bliver ikke nemmere end det du ser i Tetris spillet.

Jeg forstår ikke din kommen tar, fordi der er INGEN database i mit eksempel !

Jens B
Avatar billede bond_lover Nybegynder
03. december 2003 - 14:05 #7
ok du får spillet..... 2 sek...
Avatar billede bond_lover Nybegynder
03. december 2003 - 14:08 #8
Jeg ved godt det ikke er en database...bare en lille tastefejl... men du kan finde spillet her.... www.dexterweb.dk/lykkehjul.zip
PS: det er ikke færdigt.
Avatar billede borrisholt Novice
03. december 2003 - 14:46 #9
Avatar billede bond_lover Nybegynder
03. december 2003 - 14:50 #10
Fedt tak det var lige det jeg mente... så kan jeg bedre se hvordan du har lavet det.... 100000 tak