Avatar billede eilskov Nybegynder
03. december 2003 - 01:01 Der er 6 kommentarer

Adgang til main URL fra explorer bar

Hej,
jeg funderer om det er muligt at få adgang til URL af _main vinduet set ud fra explorer bar vinduet ala Search eller Foretrukne. Jeg har en html side der bliver loadet i _search vinduet (Explorer bar) og vil meget gerne læse URL i hoved vinduet. Jeg kan kun finde C++ løsninger, men håber at det er muligt direkte fra javascript.

På forhånd tak!

Eilskov
Avatar billede mm12010 Nybegynder
03. december 2003 - 01:02 #1
hvad mener du?
Avatar billede eilskov Nybegynder
03. december 2003 - 01:06 #2
Fra et HTML dokument kan man læse et vilkårligt html dokument ind i Explorer Bar ved <a href="test.htm" target="_search">Test</a> (Prøv)

Jeg vil gerne have fat i URL'en fra test.htm hvor jeg har et javascript.

Mvh.

Eilskov
Avatar billede roenving Novice
03. december 2003 - 01:25 #3
Hvilken url ?-)

Hvis det er den fra 'moder'-vinduet kan du læse den med opener.location.href ...
Avatar billede eilskov Nybegynder
03. december 2003 - 01:31 #4
OK, jeg starter forfra. Fra et dokument main.htm åbner jeg et dokument test.htm i min explorer bar via <a href="test.htm" target="_search">. Jeg vil i test.htm have muligheden for at læse URL der i dette eksempel vil være http://minserver/main.htm (dette ændrer sig løbende da explorer bar vinduet forbliver åbent.

opener.location.href virker ikke i explorer bar vinduet!

Jeg kender godt løsningen når man arbejder med frames, men explorer bar vinduet er åbenbart lidt speciel!

mvh.

Torben
Avatar billede roenving Novice
03. december 2003 - 01:36 #5
-- jeg har selvfølgelig ikke erfaringer med explorer bar, men gik ud fra, at den blev regnet som et helt nyt vindue, der gælder løsningen ...

-- den gælder _ikke_ med frames !-)
Avatar billede eilskov Nybegynder
03. december 2003 - 01:39 #6
Til roenving,

Jeg mente også vinduer, har vist siddet lidt for længe på pinden!

Tak for dit bud!

Mvh.

Eilskov