Avatar billede veggie Nybegynder
02. december 2003 - 19:56 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Kryptering af tekcomm accesspoint

Hej!
Jeg har problemer med krypteringen mellem min bærbare og mit tekcomm accesspoint (AP).
Jeg har installeret konfigurationsprogrammet til mit AP. Men når jeg scanner efter AP finder jeg intet.
Mine spørgsmål lyder således:
Min DHCP Router tildeler vel Ap en ip adresse indenfor min ip serie?
Ap har ifølge manualen en default IP hvis jeg scanner på denne specifikke ip finder jeg ligeledes intet.
Findes der noget værktøj til dette formål, eller nogle forslag. Thanx
Avatar billede sirdux Nybegynder
03. december 2003 - 10:23 #1
Lyder umidlbart som om at dit access point sidder på et andet subnet end resten af dit netværk, prøv at konfigurer din computer med en fast ip addresse der kun er 1 højere eller lavere en den ip som dit AP har, så burde du kunne komme i forbindelse med den. EG :

AP : IP 10.0.0.1 subnet 255.255.255.0
comp : IP 10.0.0.2 subnet 255.255.255.0

derefter kan du så sætte AP op til at køre DHCP client på LAN porten
Avatar billede veggie Nybegynder
04. december 2003 - 15:39 #2
Hej Du har fuldstændig ret Jeg fandt selv løsningen. Og julen er jo en gavmild tid så du får naturligvis pointene alligevel ;-)