Avatar billede mikkel.jor Nybegynder
14. januar 2001 - 16:49 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Skærmindstillinger i Win98

Hejsa

Jeg har store problemer med mine skærmindstillinger. Jeg kan ikke få farverne op over 16 farver og jeg kan heller ikke få opløsningen op over 640x480. Hver gang jeg klikker ok når jeg har været inde og ville indstille det vil computeren genstarte og nå den starter op igen er alt ved det gamle. Jeg har været inde og sætte den op til at den ikke skal genstarte når man ændre noget i skærmindstillingerne og det kan den sagtens huske den gør det bare ikke.
Avatar billede annikadk Nybegynder
14. januar 2001 - 16:53 #1
Har du indstalleret de rigtige drivere til dit grafikkort??
Ellers bør du finde dem frem på en CD/Disk eller hente nogle nye på firmaets side.

Det lyder som om det er forkert grafikkort der er indstalleret.
Avatar billede prodic Mester
14. januar 2001 - 16:54 #2
prøv at fjerne dit gfx.kort og installere det igen. Det skulle gerne virke.
Avatar billede hans_kenny Nybegynder
14. januar 2001 - 16:57 #3
Hej
Først må du forsøge at fjerne dit skærmkort helt fra opsætningen (højreklik på \"denne compurter\")
vælg Egenskaber og derefter Enhedshåndtering marker skærmkort og klik på fjern, Win98 brokker sig, men bare sig fjern genstart og se om ikke der skulle findes et nyt skærmkort.

du må gerne lige skrive hvilket kort og skærm du har ....
Avatar billede mikkel.jor Nybegynder
14. januar 2001 - 18:03 #4
jeg ved ikke helt hvilken sjkærm det er, men skærmkortet er et riva tnt 2 regent
Avatar billede jonaslis Nybegynder
14. januar 2001 - 18:19 #5
Jeg har \"Detonator3\" fra nvidia for win9x, der er relevante drivers for tnt2 grafikkort og instruction for install. Hilsen lisjonas
Avatar billede makse Nybegynder
14. januar 2001 - 19:17 #6
Hej.
Prøv følgende.
1. Afinstaller TNT2 grafikdriverne eller fjern kortet, som hans kenny foreslog. Genstart.
2. Når windows spørger om drivere, brug så standard VGA driverne. Genstart igen. :)
3. Installer TNT2 driverne igen og genstart igen!

Håber det virker. Held og lykke.
Avatar billede jonaslis Nybegynder
14. januar 2001 - 19:44 #7
Fortsat: Med Detornator3 får du nvidia tnt2 helt op på dupperne, direkte ved at skifte driverne under højreklik skrivebord/egenskaber/indstilling/avanceret/ og så skift driver... (fylder 2,5MB som zip) kan jo slettes når driverne er installeret og gemmes på et disketter med Winzip
Avatar billede hotpop Novice
14. januar 2001 - 21:27 #8
havde samme problem og her er hvad jeg gjorde: højreklik på skrivebord - egneskaber - indstillinger - avanceret - Output Device - Device settings - Display Timing - vælg så punktet \"General Timing Formula (GTF) - + så skiftede jeg skærm (under avanceret) til Compaq presario MV700-farveskærm.
Voila! Prøv det!
Avatar billede mikkel.jor Nybegynder
14. januar 2001 - 22:29 #9
jeg fjernede den gamle driver og bruger nu windows standard driveren.

jonaslis-> jeg har 2 skærme den ene er en Compaq MV720 en meget udemærket skærm :o)