Avatar billede svalgaard Nybegynder
14. januar 2001 - 16:47 Der er 6 kommentarer

netkortet står af ved belastning

Jeg har købt et bundkort med indbygget netkort. men når jeg f.eks over samba kopiere data til computeren, så får jeg en ping timeout der ser sådan her ud:

reply from 192.168.0.50 ..........
timeout......
reply from 192.168.0.50 ..........
o.s.v.

dvs. kun når jeg kopiere ind på linux\'en. når jeg sidder på linux\'en, så kan jeg sagtens hente data, uden der opstår problemmer.

problemmet løser jeg midler tidlig med at jeg har sat et andet netkort i (3com905b).

jeg har prøvet at opdaterer driveren, både som modules og som driver compileret i kernen (+ andre kerner f.eks. 2.4prelease).

mit netkort som sidder integreret er et DAVICOM DM9102F.

-Svalle
Avatar billede victor44 Nybegynder
14. januar 2001 - 20:23 #1
Det er desværre sådan at mange producenter ikke vil give de oplysninger som skal til for at lave en driver og samtidig gider producenten heller ikke selv at lave en driver til LINUX. Det er muligvis det der har været tilfældet med det netkort som sidder på dit motherboard. Det er så gætteværk som din driver er skrevet udfra og det kan give de resultater som du har fået.
Mere sandsynligt er dog at dit netkort er defekt.
Du kan være uheldig at Zappe det hvis du har været statisk opladet når du har monteret dit motherboard eller dine netværks enheder har ikke været jordet når du har sat netværks kablet i.
Avatar billede steffen Nybegynder
15. januar 2001 - 11:31 #2
Prøv at se om du kan skifte IRQ på dit netkort.

Dvs:

Prøv at se om der i din BIOS er en mulighed for at tvinge det til IRQ 11, fx, således at det ikke skal dele IRQ med andre enheder.

Evt. kan du prøve at tvinge det til

1) Single Duplex
2) 10mbit Single Duplex

Begge dele er kendt for at kunne afhjælpe problemer.
Avatar billede victor44 Nybegynder
15. februar 2001 - 11:27 #3
Har du fundet en løsning ?
Avatar billede svalgaard Nybegynder
15. februar 2001 - 12:22 #4
nej....desværre. Det er simpel hen bare et skod kort :-)
Avatar billede victor44 Nybegynder
15. februar 2001 - 13:11 #5
Ja løsningen er nok at bruge et anerkendt netkort ;-)

Avatar billede thomasledet Nybegynder
27. februar 2002 - 20:41 #6
victor44 > davicom HAR faktisk lavet drivere til linux... og det fungerer faktisk også udemærket... driveren er opensource... ligesom du kan hente data-sheets og arkitektur beskrivelser til deres kort...