Avatar billede scotch Nybegynder
02. december 2003 - 16:56 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Overclocking af Redstorm system, kan kun overkloke med 50 mhz.?

Hey.. Jeg er så uheldig jeg har dette bundkort med Red storm Overclocking: Soltek SL.75kav-x series..

Men i bios kan den kun overcloke med ca. 50 Mhz... Jeg har også prøvet ar jumbe. men det virker ikke..  Så tænder den ikke...

Kan man godt få det red storm af..????  eller hvad gør jeg for at få flere Mhz.. har en AMD xp 2200+ processor..
Avatar billede phg1 Nybegynder
03. december 2003 - 00:08 #1
hvad mener du med at jumpe?? du skal cleare cmos dette gøres nede på bundkortet ellers prøv at pille bateriet af i en halv time,og nej du kan ikke få det redstorm af men lad være med at bruge det,med hensyn til overclocking skal du i bios manuelt stille din hertz op med 5 ad gangen indtil den bliver ustabil derefter kan du prøve at hæve vcore lidt og prøve igen men vær forsigtig hvis du ikke har meget forstand på det.
her er et link
http://www.overclocking.dk/litteratur.asp?type=guide&id=1148
Avatar billede scotch Nybegynder
07. december 2003 - 15:37 #2
Ok..  Hvorfor er det så ring lavet..!!..=?==
Avatar billede epo_blackdevil Nybegynder
08. december 2003 - 13:02 #3
tja der er vel ikke ring lavet. det oc'er din cpu indtil den stadig køre 100% stabil og 100% uden for fare for at blive beskadiget.
Avatar billede phg1 Nybegynder
08. december 2003 - 23:59 #4
#epo blackdevil har du nogensinde brugt redstorm for hvis du havde vil du også vide at stabilt er nok noget af det sidste det er og når du overclocker er der altid en chance for at din cpu bliver beskadiget ligemeget om du bruger redstorm eller du ændrer fsb i bios men hvis man ikke vil tage den risiko kan man jo bare lade være.
Avatar billede phg1 Nybegynder
09. december 2003 - 00:01 #5
og jeg glemte lige at takke scotch for the points mange tak,mine første point herinde
Avatar billede phg1 Nybegynder
09. december 2003 - 00:09 #6
scotch glem min sidste kommentar der var vist noget jeg havde misforstået
Avatar billede epo_blackdevil Nybegynder
09. december 2003 - 18:31 #7
@phg1 nej har aldrig brugt det. men gik ud fra det var sådan det kørte
Avatar billede tonnilerche Nybegynder
19. december 2003 - 14:30 #8
Soltek SL75-KAV kan kun overclocke med ca 10%, medmindre du låser FSB op på den... havde selv sådanne et kort, og det har sgu aldrig været godt at OC på...
Avatar billede tonnilerche Nybegynder
19. december 2003 - 14:34 #9
black devil:
på nyere bundkort kan du OC din cpu fuldstændig galt, uden den ødelægges.. bare pas på ved vcore, så kan du sagtens redde den...

på en 1700+ skal man ikke stille vcore mere end 1.75... og jeg har da prøvet at sætte min til at køre 12,5 x 190 med alm luft = sort skærm, clearede bios og bussen kørte...
Avatar billede scotch Nybegynder
25. december 2003 - 16:32 #10
Hmm.. Så må jeg sgu hellere få fat i et nyt bundkort, De er jo ikke så dyrer...  hvilket bundkort er rigtig godt til at overclocke og stabilt..?
Avatar billede tonnilerche Nybegynder
26. december 2003 - 01:19 #11
Epox 8RDA+... Dette er et forholdvis gammelt board, ellers køb et Epox RDA3+... De er begge med nForce-chipsæt der yder virkelig godt på AMD... Har aldrig oplevet min pc køre så stabil, mens den er OC'et 50%... Hvis du "kun" bruger alm luft, så husk ALTID at have frisk luft fra front forneden, og ud omme bagved... Og undertryk er bedre end overtryk, dvs:

Bundkort:  http://www.edbpriser.dk/hardware/produktbedom.asp?ID=1264747951
Cpukøler: http://www.edbpriser.dk/hardware/produktbedom.asp?ID=1725007893
80 mm blæser til front: http://www.vcore.dk/shop/productinfo.asp?id=212
80 mm blæser bagved: http://www.vcore.dk/shop/productinfo.asp?id=213
og evt noget Artic Silver 3 kølepasta...

Køb bare løs mester...!
Avatar billede tonnilerche Nybegynder
26. december 2003 - 01:26 #12
og husk... hvis du vil have rigtigt airflow (og lidt mindre støj) så skær gitteret væk der hvor blæserne skal sidde...
Avatar billede scotch Nybegynder
11. januar 2004 - 14:15 #13
Okay, tror jeg vil kigge lidt efter et nyt motherboard..