Avatar billede jambazz Nybegynder
02. december 2003 - 15:33 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Bruge Outlook som Telefon bog

Hej gutter :)

Jeg står her med en outlook klient med et ordentligt adressekartotek. Det er opgaven at jeg skal kunne foretage opkald på min telefon via denne adressebog.
Der er en indbygget funktion i Outlook med et tlf-ikon som kommer frem når man åbner Kontakpersoner. Det er gennem denne funktion at jeg vil foretage opkald.

Hvad skal jeg bruge af hardware for at få til til at virke?
Et modem? og hvordan skal telefonledningerne sættes op så det kan lade sig gøre at ringe op via outlook? :)
Avatar billede bredker Nybegynder
02. december 2003 - 16:25 #1
du ringer bare op fra outlook
når den har tastet alle nummerne , tager du bare dit telefonrør
(gælder hvis du har analog telefon ) altså ikke isdn
Avatar billede Slettet bruger
02. december 2003 - 22:51 #2
Der står en del i outlook hjælpen om opringninger via outlook.

f.eks.
About dialing from Outlook

If you have a modem connected to a voice telephone line, you can use Microsoft Outlook to dial any phone number you specify.

Before Outlook can make phone calls for you, you must set up your computer and a modem for automatic phone dialing. Then Outlook can dial phone numbers you specify, including phone numbers for contacts in the Outlook contacts list.

If you make frequent calls to particular phone numbers, you can create a speed dial list of those phone numbers and quickly make calls from the list. Or you can select a phone number from a list of numbers you recently dialed.

If you use your computer at different locations, you can set up dialing parameters for alternate locations. You can set up calling card use, specify how phone numbers are dialed from the current area code, and specify what number is to be dialed to reach an outside line for local or long distance calls from within a company or hotel. For each location entry, you can turn off call waiting and can select tone or pulse dialing.

If you want to automatically time a call and type notes in Outlook while you talk, you can set an option before you start the call to create a journal entry for the call in Journal. For example, you may want to use this option if you bill clients for your time spent on phone conversations.
Avatar billede jambazz Nybegynder
04. december 2003 - 14:33 #3
hov-sa, dit svar var nogenlunde hvad jeg ledte efter, men jeg mangler stadig lidt basal hjælp til hvordan telefon og modem sættes op rent fysisk.

Jeg har en tlf ledning fra væggen som går ind i en telefon. Denne ledning kunne også godt have gået ind i et modem, men i så fald ville jeg jo ikke kunne bruge min tlf. Begge skal vel virke?
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2003 - 21:17 #4
Og der må jeg blive dig svar skyldig. Måske skal du over i en anden kategori. Der er noget omkring telefoner under hardware.

Håber du får held med dig.
Avatar billede jambazz Nybegynder
05. december 2003 - 10:51 #5
Tak for hjælpen, du får points hov-sa. Jeg skal åbenbart bare købe et externt modem som har "voice" :]
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2003 - 16:34 #6
Takker