Avatar billede xabbu Nybegynder
02. december 2003 - 14:50 Der er 11 kommentarer

Min blæser larmer

Jeg har det problem at min blæser larmer rimelig meget engang imellem, og lige nu er det blevet konstant. Jeg skiftede den ud her for en månedstid siden da den larmede, og tog så en ny fra en anden computer, men larmen forsvandt ikke.
Lyden forsvinder nogle gange for en kort periode hvis man slår, eller ryster computeren.
Jeg har hørt at det evt. kan være noget med CPU fan indstillingen som er gal.

Håber at nogen kan hjælpe.

/Xabbu
Avatar billede fedtpelsen Nybegynder
02. december 2003 - 15:01 #1
Som udgangspunkt bør du nok ikke slå på, eller ryste din computer. Det er højst sandsynligt noget inde i selve køleren der sidder og rasler/larmer. Mit råd er at du køber en ny, du kan få nogle fine til 100 kr.
Avatar billede simonvalter Praktikant
02. december 2003 - 15:05 #2
jeg havde da en harddisk der kun virkede når den blev kylet ned i gulvet ;)
Avatar billede simonvalter Praktikant
02. december 2003 - 15:06 #3
bagefter skulle den stå på højkant .. men ellers har fedtpelsen nok ret :)
Avatar billede xabbu Nybegynder
02. december 2003 - 15:21 #4
Jeg har jo prøvet at skifte den ud med en næsten ny, for ikke mindre end 1 måned siden. Så hvordan skulle en helt ny kunne hjælpe?
Avatar billede simonvalter Praktikant
02. december 2003 - 15:23 #5
du tog den fra en anden computer siger du .. er du sikker på den ikke var godt slidt i forvejen så?
Avatar billede xabbu Nybegynder
02. december 2003 - 15:24 #6
Jeg tog den fra en computer, hvor da den sad deri, fungerede den helt fint, og der var ingen lyde. Computeren er ca. 1 år gammel..
Avatar billede chalde Seniormester
02. december 2003 - 16:12 #7
Jeg vil skyde på at det er en billig blæser, som sidder ret løst i dens ramme/har en del slør. Når den så en gang imellem hopper på plads, forsvinder lyden.

Så mit råd er også at gå ud og købe en kvalitets blæser. F.eks en papst.
Avatar billede shivan Nybegynder
02. december 2003 - 16:16 #8
det KAN være at der sidder noget og viberer. Check for alle løse skruer/ting der sidder i vejen i blæseren.
Avatar billede shivan Nybegynder
02. december 2003 - 16:19 #9
Du bør nok også kigge på præcis hvilken blæser det er. Jeg havde det samme problem, og skød strax skylden på CPU køleren. Men det var faktisk grafikkortet. Check også strømforsyningens blæser, det kan også være den.
Avatar billede xabbu Nybegynder
02. december 2003 - 16:19 #10
Jeg har lige fundet ud af, at det ikke er blæseren, men blæseren til grafikkortet der larmede. Så har nu skiftet grafikkortet ud med et andet.
Avatar billede shivan Nybegynder
08. december 2003 - 10:34 #11
præsist det samme problem som jeg havde...