Avatar billede gnudi Nybegynder
02. december 2003 - 12:02 Der er 1 kommentar

Problemer med chat!

Jeg er ved at oprette en chat (har ikke selv lavet den). Men så gik jeg død i det her: http://www.hbsharks.dk/Image2.gif

Database host (Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal skrive her!!!)
Database name (Og her?)
Database user (Her skal jeg skrive mit brugernavn til serveren, ikk?)
Database password (Password til server, ikk?)

Grunden til jeg spørg om det her, er at jeg har prøvet en million forskellige ting for at få den op og kører.
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2003 - 13:36 #1
1) Navnet på maskinen, som MySQL kører på. Hvis det er samme maskine som webserveren, skal du bare skrive localhost

2) Navnet på den database du har oprettet i MySQL til din chat.

3) Navnet på en MySQL-bruger, som har adgang til ovennævnte database. (Dette er ikke de samme som systemets normale brugere. MySQL har sit eget interne brugersystem.)

4) Ovennævnte brugers password.