Avatar billede html Nybegynder
14. januar 2001 - 13:41 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

arbejde med html

Da jeg synes at det er sjovt ar arbejde med html kunne jeg godt tænke mig et arbejde inden for det område. Men er det nok at kunne html samt noget Dhtml. Jeg er 99% inde i html altså kan jeg lave stort set alt inde for html, ellers lære jeg det bare.
Hvor søger man hen med kendskab til (d)html.
Hvem kan bruge en som mig.
Skal man kunne mere for at få sådan et job og hvad ?.
Håber nogle kan hjælpe..
Avatar billede razor Nybegynder
14. januar 2001 - 13:43 #1
det er bestemt en fordel hvis du kan lidt serverside scripting såsom php, asp eller perl
Avatar billede limemedia Nybegynder
14. januar 2001 - 13:45 #2
html er efterhånden en selvfølge... næsten alle arbejdsgivere vil kigge på hvad du mere kan, udover html !
Avatar billede html Nybegynder
14. januar 2001 - 13:51 #3
Ok jeg har set lidt på php men det eneste jeg har fået ud af det er at jeg kan skrive tekst ud.
Det med alle de funktioner skal man kunne dem og hvis, findes der så ikke en brugsforviring på dansk, og hvis hvor kan man så downloade den.
Avatar billede rfogh Nybegynder
14. januar 2001 - 16:20 #4
lytter med... Link til brugsforvirring...
Avatar billede olebole Juniormester
14. januar 2001 - 16:54 #5
<ole>
Inden du kaster dig ud i noget med serverside-scripting, skal du nok lære clientside-scripting først. Lær en bunke JavaScript, så er overgangen til PHP ikke så svær.
Tendensen synes desuden at være, at vi bliver delt op i frontend- og backend-kodere (client- og severside), hvilket skyldes den stigende kompleksitet i kodningen. Det er i hvert fald gældende på større bureauer og det breder sig nok. Det er dog stadig en fordel at kunne lidt andet end éns hoved-område, da det er almindeligt at overlappe lidt.
Det betyder også, at hvis du skal have job som frontend-koder, så er det ikke nok at kunne HTML og noget DHTML...du skal være et monster på HTML, JavaScript, CSS og DHTML...MINDST!
Du skal kunne arbejde i en simpel tekst-editor og vide, hvad du gør og hvorfor. Det vil også sige, du skal kunne de tilhørende standarder og kende forskellene mellem de forskellige browseres og platformes fortolkning.
/mvh
</bole>
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. januar 2001 - 17:46 #6
OleBoleScriptMaster har ret....

Jeg kan også HTML, men er ikke ligefrem en ørn til javaScript eller CSS,og så kommer man ikke langt i denne verden... Til gengæld er instillingen, \"så lærer jeg det bare!!\", Guld værd....

Jeg holder mig til Flash og hiver script´sne ud af Ole efter behov....  he he...

/Nikolaj
Avatar billede razor Nybegynder
14. januar 2001 - 20:50 #7
Jeg vil lige suplere ole lidt mht. serverside (backend). Her er det altid en god ide at have kendskab til de forskellige serverplatforme, deres stærke sider, og deres svage sider. Lige sådan med de forskellige serverside sprog såsom php, perl og asp (der er mange flere, men det er nok lige til at begynde med). Her behøver du ikke kunne det hele - bare vide lidt om hvad de er og hvad de kan. Derudover er det en god idé at kunne lidt ANSI SQ, samt at kende standarderne - og overholde dem.

Jeg har selv arbejdet en del med backends - det finder jeg spændende. Men derimod kan jeg ikke lide alle de poppede frontends med javascript og dhtml hehe.. det lader vi sq de andre om :o)
Avatar billede olebole Juniormester
15. januar 2001 - 02:10 #8
Tak, razor :))
Avatar billede jonas_html.dk Nybegynder
21. januar 2001 - 09:17 #9
CSS og HTML hører uløseligt sammen. Standarderne fra W3C går netop på at forene strukturen i HTML med alt layout i CSS.

Hvis du er god til HTML, vil jeg anse det for naturligt at gå i gang med CSS. Du kan jo eventuelt tage et kig på denne CSS tutorial:

http://www.html.dk/tutorials/css

Mvh
Jonas