Avatar billede 2802 Nybegynder
01. december 2003 - 20:35 Der er 24 kommentarer og
3 løsninger

Downloadet video hakker i Premiere

Jeg har downloadet en musikvideo (bare rolig, det er en lovlig...www.b-l-o-w.dk).

Jeg skal bruge en bid af den og har klippet i den i Premiere. Når jeg afspiller den, efter rendering, hakker den og lyden hænger ikke sammen med billedet. Kan det være fordi den er eksporteret i et mindre format...

Hvad kan jeg gøre ved det. Det er vigtigt for mig, derfor mange points til den der løser det...
Avatar billede Slawomir Seniormester
01. december 2003 - 20:44 #1
sig mig lige er der ikke copyright på den?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
01. december 2003 - 20:51 #2
der gives lov til at downloade den:
http://www.b-l-o-w.dk/danish/main.html
Avatar billede thesurfer Nybegynder
01. december 2003 - 20:51 #3
rettelse:
http://www.b-l-o-w.dk/danish/pics.html

nederest i vinduet.
Avatar billede bredker Nybegynder
01. december 2003 - 20:56 #4
en ting er at du må hente den
noget andet er om du må ændre på den og bruge den i anden sammenhæng end den er tiltænkt
jeg tvivler
Avatar billede thesurfer Nybegynder
01. december 2003 - 20:59 #5
bredker> good point.. fangede den ikke selv..

2802> send dem en mail og spørg om det er tilladt..
Avatar billede Slawomir Seniormester
01. december 2003 - 21:09 #6
2802 >> det ville være rart hvis du skrev at du har fået tilladese til at splitte fillen ad i dit spm., så kunne vi andre bedre svar på det :-)

bare en tanke >> jeg har set i en reklame fra bilka at de har en sød model, må jeg godt klippe hende ud og lægge hende på min hp.

svaret er NEJ!
Avatar billede bredker Nybegynder
01. december 2003 - 21:14 #7
burgerking >>er du ude efter point uden at yde noget
den kommentar beratiger vist ikke et svar
Avatar billede Slawomir Seniormester
01. december 2003 - 21:25 #8
slap dog af, hvad skulle jeg have det for ????????
Avatar billede 2802 Nybegynder
01. december 2003 - 22:58 #9
Vedrørende rettigheder til videoen, så er det fra mit eget band. Jeg har selv kun haft den på videobånd, men blev så nødt til at downloade den for at arbejde med den. Ham der har lavet den bor et godt stykke fra mig, derfor downloadede jeg fremfor at hente den rå film. Lidt omstændigt, men sådan hænger det altså sammen...

Har I et bud på problemet?
Avatar billede speedfreak Nybegynder
02. december 2003 - 19:32 #10
Hold nu kæft med de retigheder!!! Hvor stor er din maskine? har selv haft de probs med min helt egen ferie optagelser lavet på mit helt eget kamera og enda med mig selv på!
jeg fik også hakkeproblemer som kun blev løst ved en gensinstallering af windoze, selvom det er hurtig nok maskine jeg har.
Avatar billede henninga Novice
02. december 2003 - 23:29 #11
Det eneste man kan se, er at det er en mpg-fil.
Hvis du ikke har det rigtige codec til filen kan du ikke redigere i den.
Så find ud af hvad den er kodet med og få fat i det rigtige codec.

>speedfreak, du bør vaske din mund inden du skriver mere.
Avatar billede 2802 Nybegynder
02. december 2003 - 23:38 #12
Slap af Speedfreak. Jeg synes det er godt folk er opmærksomme på det...
Min maskine er 1,7 GHZ, 640 MB RAM, 80 GB HD, Win XP.
Jeg har ikke problemer med mine egne optagelser, men kun det downloadede klip.
Avatar billede henninga Novice
03. december 2003 - 00:04 #13
MPG kan være mange ting. Men hvis du kan afspille den kan du prøve om du kan konvertere den til en filtype du kan redigere. F.eks DV-avi.
Avatar billede Slawomir Seniormester
03. december 2003 - 00:12 #14
Speedfreak >> det sprog vil vi ikke have her inde du er anmeldt
Avatar billede 2802 Nybegynder
03. december 2003 - 00:25 #15
Henninga. Hvordan kan jeg konvertere den?
Avatar billede speedfreak Nybegynder
03. december 2003 - 03:07 #16
okey jeg var måske lidt sur, men syntes bare ikke det er den slags man skal gå op i her inde. og det bliver nævnt i ret mange spørgsmål. Det er jo et hjælpe forum.
okey viste ikke at det kun var i den ene fil at problemet var. du kan prøvet at ændre formatet med Tmpeg (et lille gratisprogram som kan hentes på nettet)
Avatar billede Slawomir Seniormester
03. december 2003 - 12:14 #17
Speedfreak >> du har fuldstændigt ret i at "Det er jo et hjælpe forum", derfor har folk jo ret til at komme med alle de spørgsmål de har og hvis man er ny herinde så har man måske ikke lige kigget alle sider igennem.
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
03. december 2003 - 12:18 #18
Han har ret til at klippe i den lige så tosset han vil - så længe han holder den klippede version inden for egne døre.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
03. december 2003 - 13:07 #19
Rolig nu folkens..

speedfreak> Rettigheder skal overholdes, også her på Eksperten.dk. Brud på rettigheder/copyright er ulovligt, lige meget hvor.

burgerking> Godt nok er speedfreaks valg af de ord ikke kønt, men det er ikke grund til at anmelde ham. Et par venlige ord om, ikke at bruge det sprog er nok.. f.eks. som henninga skrev.. måske lidt venligere :).. Hvis situationen eskalerer, tilkaldes coadmins.

2802> Hvis du har rettighederne/ejer filmen, eller har fået lov til det, må du som skarvenneverdies skriver, klippe i den lige så tosset du vil.
Avatar billede Slawomir Seniormester
03. december 2003 - 13:12 #20
thesurfer >> skal nok huske
Avatar billede usc Nybegynder
03. december 2003 - 16:03 #21
Først og fremmest så er det ikke en god ide at mixe alm. videooptagelser med downloaded video, pga. at video fra nettet gerne er komprimeret. Komprimeret vil groft sagt siga at der er smidt en masse informationer væk for at gøre videofilen mindre og derved bedre egnet til net.
Jeg vil virkelig råde dig til at få fat i det originale materiale (ikke komprimeret).
Den fil du har hentet fra nettet hvilket format er den i ? (mov, avi,...)
Mht. lyd der ikke er synk, så har nogle redigerings programmer svært ved at håndtere lange video klips, med lyd der ikke hører til videobilledet. Prøv at klippe din video op i bidder på din timeline og se om det hjælper.
Avatar billede usc Nybegynder
03. december 2003 - 16:09 #22
hvilket grafikkort bruger du, muligvis er det dét der får din video til at hakke. Hvis du sætter dit DV kamera til computeren og så sætter et TV i enden af kameraet, så kan du se dit billede på en ordentlig skærm, og det er kameraet der håndtere billedet og så hakker det ikke.
Dvs. der er muligvis ikke noget galt med din videofil, men muligvis kan dit grafik kort ikke følge med.
Avatar billede 2802 Nybegynder
03. december 2003 - 21:44 #23
Codec på downloadet video er MPG video decoder mens mine egne optagelser er DV video decoder. De to ting hører vel ikke sammen. Mine egne optagelser, der er batchet fra mit kamera, kører perfekt. De er eksporteret i .avi.

Kunne det være en mulighed at konvertere download-filmen om til avi før jeg bearbejder den i Premiere, og kan man hente/købe et sådan konverteringsprogram.
Avatar billede 2802 Nybegynder
05. december 2003 - 13:09 #24
Jeg har løst problemet. Hvis jeg konverterer Mpg til Avi, har jeg ikke noget problem i Premiere.

Tak for hjælpen. Er der nogle som vil have points...
Avatar billede usc Nybegynder
05. december 2003 - 13:54 #25
ja hvis der ingen andre er, så vil jeg da gerne ;o)
Avatar billede henninga Novice
06. december 2003 - 17:05 #26
Jeg syntes du skal beholde dine point 2802 - du fandt jo selv løsningen ;o)
Avatar billede 2802 Nybegynder
08. marts 2004 - 23:05 #27
Tja, det har du vel ret i...