Avatar billede mhnielsen Nybegynder
01. december 2003 - 18:07 Der er 11 kommentarer

Tekst med æøå..

Hej

Hvor er det man skal skrive dette, for at det virker med æøå..

System.useCodepage = true;

Har skrevet det i første frame, men det virker stadig ikke.. skal det skrives på tekstboksen eller hvordan?
Avatar billede thedarkrider Nybegynder
01. december 2003 - 18:10 #1
Det skal skrives i første frame, så du har gjort det rigtigt
Avatar billede mhnielsen Nybegynder
01. december 2003 - 18:28 #2
hvad kan der så være galt når det ikke virker...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
01. december 2003 - 18:43 #3
Nu skriver du ikke hvad det er der ikke virker....

Du har et par muligheder der kan gøre dit liv lidt nemmere

Hvis det er en tekstfil vi taler om så gem den som UTF-8 format. Dette kan du gøre via notepad i Windows XP (vælg encoding format nederst når du gemmer tekstfilen)

Dette selvfølgelig forudsat at vi taler tekstfil og du bruger win xp :))

/Nikolaj
Avatar billede lyden Nybegynder
01. december 2003 - 18:45 #4
måske har du glemt at afkrydse All Charactar i Skrift properties
Avatar billede mat Nybegynder
01. december 2003 - 18:48 #5
..eller osse har din font ikke æøå ;)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
01. december 2003 - 18:49 #6
Generelt må man sige at useCodepage kun er en workaround - UTF-8 encode eller urlencode er sgen :))
Avatar billede mhnielsen Nybegynder
01. december 2003 - 21:12 #7
jeg har os gemt som UTF-8, så jeg forstår det sku ikke... den gider bare ikke.. den gider godt når jeg vælger "no character"! Men det er vel ikke meningen...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
01. december 2003 - 21:50 #8
Hvordan ser din tekstfil ud og prøv for at sikre at fonten indeholde æøå bare at vælge system font eller verdana/arial eller lignende.
Avatar billede mhnielsen Nybegynder
01. december 2003 - 23:00 #9
Sådan her..
&tekst1=Trawl a&
&tekst2=Træwl b&
&tekst3=Trawl c&

og er gemt med UTF-8... og jeg bruger verdana...virker stadig ikke..
Avatar billede mhnielsen Nybegynder
01. december 2003 - 23:01 #10
Dette står i første frame..
loadVariables("text.txt", "_root");

_root.felt.text = _root.tekst1;

og sådan her klader jeg den fra knappen:
_root.felt.text = _root.tekst1;
Avatar billede mhnielsen Nybegynder
08. december 2003 - 18:58 #11
Er der nogen der ved hvorfor det så ikke virker?