Avatar billede disher Nybegynder
01. december 2003 - 16:51 Der er 4 kommentarer

webserver og D-Link DI-704

Jeg har en Apache webserver kørende, men jeg kan kun se den internt på mit LAN, 127.0.0.1 men ikke på internettet med min eksterne ip.
Jeg har følgende:

TDC ADSL med en statisk ip adresse
D-Link DI-704 router
Apache webserver v. 1.3
min LAN ip er 192.168.0.169

Lige ledes kan jeg heller ikke oprette andre former for servere til f.eks. spil, kun internt på LAN'et
Jeg har prøvet at kigge lidt på routerens http konfiguration med Virtual Server uden held, måske kegler jeg bare rundt...
Nogen ideer!?
Avatar billede anuseren Nybegynder
01. december 2003 - 16:57 #1
du skal lave noget nat i din router...

din webserver kører på port 80... denne skal så viderestilles i din router til din interne ip.
Avatar billede disher Nybegynder
01. december 2003 - 17:04 #2
Avatar billede kenp Novice
01. december 2003 - 17:19 #3
ja det er korrekt!
Avatar billede disher Nybegynder
01. december 2003 - 18:31 #4
jammen så er det jo ærgeligt at det ikke virker :(
Andre ideer?