Avatar billede orkanen Nybegynder
01. december 2003 - 12:52 Der er 11 kommentarer og
3 løsninger

Norton filer i reg.databasen

Hej er der nogen der kan hjælpe!

Efter at jeg fik fejl installeret Norton antivirus på min pc (XP) er der tilsyneladende placeret nogle filer i reg.databasen som gør at jeg ikke kan geninstallere Norton på computeren uden at disse fjernes. Programmet blokerer og giver ingen mulighed for geninstallation.

Hvordan fjerner jeg alle filer i reg.databasen der har med Norton at gøre (og hvilke) uden at jeg ødelaægger andre vigtige filer for computeren?
Avatar billede arlet Juniormester
01. december 2003 - 12:59 #1
Hvis du vil have installeret ordentligt så skal du have det afinstalleret på denne måde inden du installer det igen.

Du trykker bare åben på dette program, så fjerner den norton for din computer. nemt og simpelt:
http://service1.symantec.com/SUPPORT/nav.nsf/8d071816eedd7cac88256c0e005a96e5/33497f6e8a319ece88256ace0076cc02/$FILE/Rnav2003.exe
Avatar billede perhaps Nybegynder
01. december 2003 - 12:59 #2
Gå i start
Kør
Skriv: regedit
ok
Rediger
Søg
Skriv: Norton
Find næste (f3)
Delete det den finder
f3 - delete indtil den ikke kan finde mere

Så det samme med Symantec i stedet for Norton
Avatar billede orkanen Nybegynder
01. december 2003 - 13:38 #3
Nu har jeg prøvet begge dele. Udløbsdatoen på programmet er stadig ikke opdateret til dagen idag. er det mon fordi programmet kommunikerer med nortons server og der ligger en registrering der? Eller hvad kan jeg ellers prøve?
Avatar billede arlet Juniormester
01. december 2003 - 13:40 #4
Udløbsdatoen er den dato, du har betalt for, den kan du ikke bare ændre, så du f.eks for et år mere gratis...
Avatar billede orkanen Nybegynder
01. december 2003 - 13:44 #5
Er der ingen mulighed for at nulstille alt i forhold til norton????
Avatar billede arlet Juniormester
01. december 2003 - 13:47 #6
Nej, ikke det du tænker på...

Og hvis der var ville hverken Perhaps eller mig eller andre på E. hjælpe dig med det, da det ikke er lovligt..
Avatar billede aovergaard Nybegynder
01. december 2003 - 13:48 #7
Hvis det er fordi du stadig får fejl pga. fejlinstallation, så prøv at hente denne: http://service1.symantec.com/SUPPORT/nav.nsf/8d071816eedd7cac88256c0e005a96e5/33497f6e8a319ece88256ace0076cc02?OpenDocument&sone=nav_2003_tasks.html&stg=3&prod=Norton%20AntiVirus&ver=2003%20for%20Windows%202000/Me/98/XP&base=http://www.symantec.com/techsupp/nav/&next=nav_2003_contact_tscs_solve.html&src=sg&pcode=nav&svy=

Afinstaller med dette prg.
Gå bagefter i regedit for at se om der stadig ligger rester som skal væk.

Gå i start
Kør
Skriv: regedit
Ok

Gå i Rediger
Søg
Skriv: Norton
Delete den nøgle programmet finder (tjek lige der står norton)
Find næste (du kan benytte f3 tasten)
Delete
F3
Delete
F3
Sådan bliver du ved til der ikke er flere nøgler at slette. Programmet fortæller dig når der ikke er flere nøgler.
Ok men Norton hedder også Symantech så det skal vi også have slettet
Gå i Rediger
Søg
Skriv: Symantech
Delete
F3
Altså samme fremgangsmåde som da du skrev Norton
Når der ikke er flere nøgler at slette skal du lukke Regedit. Klik på X

Genstart for en sikkerheds skyld

Nu skulle du kunne geninstallere en forhåbentlig fejlfri udgave af Norton.

Husk at du også i tilføj/fjern programmer, skal fjerne installationen af liveupdate
Avatar billede aovergaard Nybegynder
01. december 2003 - 13:50 #8
Og så vil jeg give Arlet fuldstændig ret, du skal kun bruge vores informationer i forbindelse med fejl installation. Er det pga. af datoen, så er det dybt ulovligt, og kan ikke anbefales at bruge denne metode. Det herover, vil heller ikke fjerne den dato, men gøre, at du kan få lov til at installere en fejlfri udgave af Norton.
Avatar billede orkanen Nybegynder
01. december 2003 - 13:56 #9
Prøve lige igen incl. liveupdate
Avatar billede aovergaard Nybegynder
01. december 2003 - 14:02 #10
Det var en god ide for du har fået korrekte anvisninger fra alle, så det skulle kunne lade sig gøre at følge en af dem, og så få en fejlfri installation. Man skal være uheldig, hvis det går galt mere end højst et par gange.

Du kan også via din opkobling købe en ny version for ca. 10 kr. pr. mdr. hvis du ønsker det.
Avatar billede orkanen Nybegynder
01. december 2003 - 14:09 #11
Nu er programmet geninstalleret og det ser ud til at funge efter absolut alt er forsvundet. Tak for hjælpen alle. point til jer
Avatar billede aovergaard Nybegynder
01. december 2003 - 14:28 #12
Velbekommen. Tak for Point:)
Avatar billede arlet Juniormester
01. december 2003 - 14:30 #13
Velbekommen
Avatar billede perhaps Nybegynder
01. december 2003 - 17:09 #14
Tak for points!