Avatar billede drzulu Nybegynder
01. december 2003 - 12:50 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

MCSE i 2003 eller 2000?

Hej

Hvis i skulle ud og søge job og skulle tage en MCSE certificering, ville i så tage den i win 2000 eller win 2003?

Jeg ville påskønne nogle argumenter :)
Takker
Avatar billede jensendk Nybegynder
01. december 2003 - 12:54 #1
Kommer an på hvad du  vil lave.. Er du typen, der vil være med på noderne og arbjede som konsulent med nyeste teknologier, W2K3,  vil du lave support og være internt isamme firma,  W2K
Avatar billede NanoQ Nybegynder
01. december 2003 - 12:55 #2
Du bør satse på Windows2003 server. Der er en del nyt i denne, der er rart at have med. Til gengæld er kurserne så "bagudkompatible", at du samtidig får styr på de ældre Win2000 servere.
Avatar billede kursusplanen.dk Nybegynder
01. december 2003 - 13:06 #3
Kære dr.zulu
Nu sidder jeg dagligt og udarbejder gratis certificeringsplaner for folk som skal i gang med certificeringer - og der er en klar tendens til at de fleste vælger 2003 - dog har jeg også været ude for et par gange at man først tager en MCSE2000 og derefter lade sig opgradere til 2003. På den måde dækker de begge platforme.
Her kan du læse mere: http://www.kursusplanen.dk/Certificering.asp
Der er også medtaget de supplerende bøger m.m.

Held og lykke!

Smil fra

Anja
Avatar billede drzulu Nybegynder
01. december 2003 - 13:28 #4
nanoq

Jeg har næsten 2 års erfaring med win2000 platformen. Burde det være nok til at klare win2003 kurserne?
Avatar billede drzulu Nybegynder
01. december 2003 - 13:29 #5
Anja
Har du kontakt til nogle undervisere jeg kunne tale med?
Altså nogle der også har et fagligt indsigt?
Avatar billede nse Nybegynder
01. december 2003 - 13:35 #6
Jeg tror umiddelbart den bedste løsning er først en MCSE2000 og derefter en opgradering. Opgraderingen vil nok være forholdsvis nem, når du allerede har MCSE2000.
Grunden til dette er, at der vil være en masse systemer, der ikke bliver opgraderet før Microsoft helt dropper support og opdateringer på win2000.
Avatar billede kursusplanen.dk Nybegynder
01. december 2003 - 13:52 #7
Kære dr.zulu

Ja du kan ringe til mig på 70 23 26 50

smil fra

Anja
Avatar billede drzulu Nybegynder
01. december 2003 - 13:53 #8
NSE kan godt se din pointe.
Jeg har ikke fået arbejdet med win2003 endnu og det taget i betragtning kunne det godt tænkes at være en udfordring, hvis der er så meget nyt?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
01. december 2003 - 15:34 #9
drzulu, det er jeg helt sikker på. Behærsker du Win2K platformen til en rimelig grad, er det meget nemt at omstille sig.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
01. december 2003 - 15:36 #10
Det skal også siges, at instruktørerne på kurserne plejer at være flinke til at påpege forskelle mellem de to versioner, når de dukker op ifbm. kursusmaterialet. Mange kursister kommer direkte fra Win2K verdene, uden forudgående kendskab til Windows 2003 Server.
Avatar billede drzulu Nybegynder
04. december 2003 - 15:19 #11
Tak for besvarelserne :)