Avatar billede jakobc Nybegynder
14. januar 2001 - 02:01 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

seriøst jeg skal bruge asp highscore

nogle der kan skrive asp koden til en highscore hvor de 10 højeste er på liste man kan indskrive sit navn ...
dette skal virke i flash 4 hvis en af jer også ved det !!
håbe en kan hjælpe ! tak
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. januar 2001 - 02:05 #1
Jakobc

Bare vent til Diktator svarer... Så skal det nok gå - Han er sgu god nok den gamle dreng... he he...

http://www.eksperten.dk/spm/43441

/Nikolaj
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
14. januar 2001 - 02:05 #2
jacobc -> Prøv lige og forklare og forklare lidt mere, kan sagtens lave en ASP highscore, skal bare vide lidt mere
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. januar 2001 - 02:06 #3
Det var egentligt ikke et svar...
Avatar billede jakobc Nybegynder
14. januar 2001 - 02:12 #4
hej bjarkeb ham der diktator sigerh an skal have adgang til serveren og en masse andet det lyder lidt skummelt .. det skrev han ovre i flash afdelingen
nå men det er et flash spil hvor der skal komme en highscore frem i flash når man er færdig med at spille..
flashen skal så sende highscoren til asp en som så kigger om den er værdig at putte mellem de 10 bedste som er dem der skal være på listen som man for tilbage fra aspen til flashen.
og når man så får at vide man kan komme på lisen skal man kunne skrive sit navn og trykke ok og så sender den highscore og navn tilbage til asp så den kommer på listen
navn max 20 tegn
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
14. januar 2001 - 02:14 #5
fatter keine flash, så skal vide hvordan du har tænkt dig og få point´ne ud og over i ASP siden ?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. januar 2001 - 02:16 #6
Diktator er absolut ikke skummel...

Han forklarer pænt at han skal vide visse ting om din server for at kunne lave scriptet til dig. Informationer, der flyver rundt konstant herinde. Der er intet at frygte!! Han beder jo ikke om dit password vel??

Klap nu hesten. Opret 1 spørgsmål af gangen. Han er formodentlig allerede i gang.

/Nikolaj
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
14. januar 2001 - 02:17 #7
nikolajdu -> Hmm du må vide noget om flash, han har et spil, hvordan får man så det opnåede antal point over i en ASP fil ?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. januar 2001 - 02:22 #8
Jeg ved godt hvordan man sender, men aner ikke hvordan man laver ASP...

man sender dem via getURL (dette kalder en ny side) og kalder dem med loadVariablesNum (\"highscore.asp\", 0, \"GET\"); (læser variablerne ind)

/Nikolaj
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
14. januar 2001 - 02:24 #9
nikolajdu -> Og hvad er navnet på variablen så ?
Avatar billede jakobc Nybegynder
14. januar 2001 - 02:26 #10
variablen hedder highscore
Avatar billede jakobc Nybegynder
14. januar 2001 - 02:32 #11
altså vi sender en variable der hedder
highscore
og hvis denne er god nok til at komme på highscore så skal asp sende en variable der hedder bonus til at være 1 i stedet for 0
og så popper flash frem med en navne box som så sender når man trykker en variable til asp der hedder
navn
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. januar 2001 - 02:33 #12
Den her fyrer alle variablerne afsted til et sendmail-program, så er det op til modtageren at udvælge variablerne... lidt noget andet, men princippet er det samme...

getURL (\"http://scripts.scannet.dk/form2mail.asp\";, \"\", \"POST\");

May the Flash be with you...
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
14. januar 2001 - 02:35 #13
jakobc -> Hmmm fatter keine, tror vi skal lade ham diktator om det.......og jeg bare passer mit ASP ;-)
Avatar billede jakobc Nybegynder
14. januar 2001 - 02:39 #14
nå ok well vi smutter over i flash kanalen igen!
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
14. januar 2001 - 02:39 #15
Nat nat :-)
Avatar billede jakobc Nybegynder
14. januar 2001 - 02:39 #16
haps!!!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. januar 2001 - 02:43 #17
http://www.asp101.com/articles/flash/index.asp

Det her er en god forklaring...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. januar 2001 - 02:44 #18
hmm... først skumler hanover ham... beder om min hjælp og har ikke meget tålmodighed... Ikke så nice igen må jeg sige...
Avatar billede jakobc Nybegynder
14. januar 2001 - 02:46 #19
jamen jamen hvis du kan svare på det så det kan virke så må du også gerne få points lige som diktator også gerne må....