Avatar billede clinton-2 Nybegynder
01. december 2003 - 11:56 Der er 1 løsning

C++ Builder, TEdit event on Cariage return

Titlen beskriver vel det hele, men jeg uddyber det alligevel;)

Jeg har et TEdit felt, som jeg gerne vil have til at udføre en handling når der trykkes på Enter tasten. Nu kommer der bare et bip, har prøvet med OnKeyDown= Key_Return og Key_Enter, men der kommer stadig det bip og funktionen bliver ikke kaldt. Nogen der har en løsning?
Avatar billede cyrus2k Nybegynder
01. december 2003 - 12:45 #1
void __fastcall TMainForm::Edit1KeyUp(TObject *Sender, WORD &Key,
      TShiftState Shift)
{
  if (Key == VK_RETURN){//gør et eller andet...}
}
//---------------------------------------------------------------------------