Avatar billede jacobamundhenriksen Nybegynder
01. december 2003 - 11:04 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Konvertering af .doc og .xls fil til PDF

Er det muligt at lave en VBA rutine, som konverterer et worddokument til et PDF dokument. Evt. gerne en batchkørsel.

Jeg har både Adobe Reader og Writer installeret.
Avatar billede bccinlove Nybegynder
01. december 2003 - 13:25 #2
PDF typen er jo Adobe Acrobat File og du skal, for at kunne generere et pdf-dokument, have deres såkaldte "Distiller"!

den kan købes for penge og sikkert også stjæles somewhere!
Avatar billede bccinlove Nybegynder
01. december 2003 - 13:26 #3
Fuck hvor er jeg dog dum, du skriver at du har programmet!
Avatar billede bccinlove Nybegynder
01. december 2003 - 13:45 #4
Så må jeg jo nok hellere lige komme med en løsning:

Dim objExcel As Excel.Application
Dim objWorkbook As Excel.Workbook

Private Sub Command1_Click()
    Set objExcel = New Excel.Application
    Set objWorkbook = objExcel.Workbooks.Open("d:\h.xls") 'Åbner Excel i baggrunden
        objWorkbook.Worksheets("1").Range("e38").Value = "Troels"
    objWorkbook.PrintOut
End Sub
Avatar billede bccinlove Nybegynder
01. december 2003 - 13:46 #5
Det kræver selvfølgelig, at der er ref. til Microsoft Excel og at Adobe Distiller er default printer. Det sidste kan du selvfølgelig også lige indstillig i dit VB-app.
Avatar billede jacobamundhenriksen Nybegynder
01. december 2003 - 18:36 #6
Fint, nu er jeg kommet videre. Har dog lige et sidespørgsmål, hvis man må det... Kan jeg også sætte et password på min PDF-fil på denne måde?
Avatar billede bccinlove Nybegynder
01. december 2003 - 21:54 #7
Hvad mener du med password?
Avatar billede jacobamundhenriksen Nybegynder
02. december 2003 - 08:29 #8
Jeg mener at man kan beskytte sin PDF-fil mod f.eks. ændring i data, kopibeskyttelse osv.

Dette ville jeg selvfølgelig gerne gøre i samme øjeblik, som jeg gemmer/printer min PDF-fil. Skal nok oprette et spørgsmål på det senere i dag...
Avatar billede bccinlove Nybegynder
02. december 2003 - 11:08 #9
Det er okay!

Det du efterspørger er indstillinger du kan stille i Acrobat Distiller. Du kan som standard ikke ændre i et pdf-dokument, men du kan godt kopiere det der står i dokumentet. Jeg kan ikke lige huske hvor det er du indstiller det således at man ikke kan markere teksten og dermed editere dokumentet i tekstbehandling!
Avatar billede jacobamundhenriksen Nybegynder
02. december 2003 - 12:17 #10
Ok, jeg vil kigge lidt i opsætningen af Distilleren. Rigtig mange tak for hjælpen og informationerne.
Avatar billede bccinlove Nybegynder
02. december 2003 - 12:20 #11
No problem!