Avatar billede kwalbom Nybegynder
01. december 2003 - 10:24 Der er 1 kommentar

cent tegn under dos mode

Hej Alle...

Jeg er ved at blive vanvittig håber i kan hjælpe mig. På min kammerats computer kører han det gamle navigator regnskabsprogram i dos mode. Problemet er, at den omskriver ø til cent tegn. Jeg har tjekket at tastatur og sprog er sat op til dansk, og det fungerer under windows, men desværre ikke under dos. Når jeg skriver graftabl har jeg fået det ændret til at vise codepage=850, men den skriver stadigvæk cent tegn istedet for ø. Serveren er en windows 2000 advanced server. Det virkede under en alm windows 2000 server. Håber i kan hjælpe mig.
Avatar billede jensendk Nybegynder
01. december 2003 - 10:30 #1
Har du prøvet at sætte DOS codepagen op til 865? Kan mindes problemer i same stil på Concorden..  Der var Codepage 865 løsningen.. Det var godt nok med rammer problemet var/er.