Avatar billede Slettet bruger
01. december 2003 - 10:17 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Holder dette?

Jeg skal til og købe et nyt bundkort og processor.

Processor: Intel 2.6 GHz.

Bundkort: Bare et til max 2.6

Spørgsmålet: Er det så muligt at overclocke min processor til 3 GHz. eller skal jeg have et bundkort der også kan klare 3 GHz?
Avatar billede beaviz_ Nybegynder
01. december 2003 - 10:22 #1
Hvis du skal have et nyt bundkort alligevel, og det skal passe til den der processor, så kan alle nye p4 bundkort med 800fsb godt klare 3ghz. Og hvis processoren ikke er en 800fsb, så kan jeg ikke andet end at anbefale dig at købe sådan en fætter. Hvis du vil clocke den til 3ghz, så kan det godt også ret nemt lade sig gøre. Bare husk at holde øje med temperaturer og gi' den noget go' køling.
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2003 - 10:25 #2
Kunne det lade sig gøre ? Ja eller Nej ?
Avatar billede beaviz_ Nybegynder
01. december 2003 - 10:29 #3
Er det en p4/800fsb? JA ELLER NEJ? :)
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2003 - 10:42 #4
ja! sry 4td - fordi jeg ikke svarede før.............
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2003 - 11:11 #5
OK
Avatar billede beaviz_ Nybegynder
01. december 2003 - 11:14 #6
Ok! :) Så kan det næsten 100% sikkert lade sig gøre, da alle bundkort til de nyeste P4 godt kan komme derop. Du skal sætte din FSB op til 230 for at nå de 3Ghz. Derfor skal du huske at have nogle ram som kan køre 230fsb. Ellers skal du køre med en ram-divider på 5:4 hvis du kører med PC3200.
Avatar billede beaviz_ Nybegynder
01. december 2003 - 11:19 #7
Læs evt. lidt her for at lære lidt mere om OC. http://tweakup.dk/HTML/trinfortrin/overclocking/1.php