Avatar billede jeki Nybegynder
01. december 2003 - 09:44 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvordan flytter man OCR-linie på fakturalayout?

Hvordan flyttes OCR-Linien på et fakturalayout lidt ned. Jeg kan ikke bruge et helt linieskift da det bliver for meget. Det drejer sig kun om få mm. Jeg har prøvet at indsætte en linie med et punktum langt ude til højre og så lægge en meget lille skrifttype på, men det virker ikke! Er der nogen der har et godt forslag?
Avatar billede jeki Nybegynder
01. december 2003 - 09:45 #1
Det er en C5 ver. 3.0 med SP1.
Avatar billede mariaf Juniormester
01. december 2003 - 10:08 #2
Åh, det lyder af fast arbejde. Med andre ord, så kan det virkelig drille. Jeg ville forsøge med ekstra linier i str 8 i stedet for 6 (koder - indsæt - linieafstand).
Alternativt kan du forsøge at ændre papiret, så det kommer til at passe - husk at lave en specielt papir, så du ikke ødelægger andre udskrifter.
Avatar billede jeki Nybegynder
01. december 2003 - 10:13 #3
Desværre, det har jeg prøvet og det virker heller ikke. Jeg har også "leget" med antal linier i footer, det er heller ikke lykkes. Suk!!
Avatar billede colaand Nybegynder
01. december 2003 - 10:36 #4
Du kan prøve og ændre position med printerkoder, men så skal du holde tungen lige i munden.
Dette gøres f.eks. på hp printere med:
SET &Position = 40  (Dette er Y-aksen)
SET &PrinterKode = Num2Char(27) + "&a" + Num2Str(&Position,1,0,0,0)+"R"
Udskriv &Printerkode som det første på den linie med OCR-linien.
Ellers find printerkoderne til din printer.
(Virker på Xal, så mon ikke det også virker på C5)
Avatar billede dma Nybegynder
01. december 2003 - 11:14 #5
Hvis det er en DOS-printer, altså hvor du ikke bruger grafisk printerstyring, kan du sætte positionen med en printerkommando: ESC "3500Y" ESC "100X" (angiver koordinaterne for udprint).
Avatar billede jeki Nybegynder
07. december 2003 - 22:16 #6
Desværre er det ikke lykkedes med de ellers gode forslag. Løsningen var at rette margenen til på selve printeren. Simpelt men effektivt. Tak for forsøgene.
Avatar billede dma Nybegynder
07. december 2003 - 22:44 #7
Så luk lige spørgsmålet ved at give dig selv pointene!
Avatar billede jeki Nybegynder
10. december 2003 - 10:09 #8
Lukkes hermed