Avatar billede dna Nybegynder
14. januar 2001 - 00:36 Der er 40 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan får jeg flere besøgende?

Hej Alle...!

Jeg har lavet mig en lille dejlig side: http://www.mp3news.dk og det går da nogenlunde..! (siden er da i fremgang, omend langsom fremgang). Mit problem er bare, at jeg gerne vil have enten flere besøgende (er tilmeldt søgemaskiner), eller have fat i nogen som kunne tænke sig at betale en meget lille mønt for et topbanner på siden..:! (helst begge dele..) MEN MEN MEN... mangler idéer til hvordan dette gøres.... Har du idéen så har jeg pointene.. !!  :)

dna
http://www.mp3news.dk
Avatar billede microtec Nybegynder
14. januar 2001 - 00:46 #1
Hvis jeg skal være helt ærlig, så tror jeg ikke der er et \"markede\" for en site med gratis mp3-musik. Det er ikke det folk vil have. De vil have musik fra de kendte grupper og bands, og så ser de stort på om det er lovligt.
Jeg tro ikke din site har nogen beretigelse, desværre. Jeg ved det er hårde ord :o(

Du skulle måske vælge udelukkende at satse på Techno og Rave. Der er en del undergrunds grupper, som gerne vil have deres musik ud.
Meeen, så skal du have designet på siden lavet helt om. Den er ALT for \"pæn\" (læs kedelig). Den skal matche musik-genren.

Håber ikke du bliver alt for ked af det.
Held og lykke :o)
Avatar billede dna Nybegynder
14. januar 2001 - 00:58 #2
Tja... siden kører lige nu med 2500 besøgende om måneden, hvilket jeg syntes er ok! Det er ikke det med det gratis musik som er \"hoved-temaet\", men ok! Kunne jo prøve at lave det om.

...Jeg havde tænkt på at lave en funktion, hvor man kunne skrive et søgeord, og siden så brugte eksisterende søgemaskiner til at finde musik, ved ikke om det er lovligt ?? Det eneste jeg gør er jo at fylde ord ind i andre søgemaskiner ??

Må man det ??

dna
Avatar billede warpsnet Nybegynder
14. januar 2001 - 01:03 #3
Tja, den bedste måde at få flere besøgende er at alliere sig med andre sider så man er et lille netværk der \"skiftes\" om brugere og ikke mindst ofte kan give afkast i form af støtte hinandens sider.
Ellers er din side da ok, men den mangler det helt vild sentationelle som kræver mange, mange millioner, jeg må give microtec medhold i at du, ligesom os andre, får store problemer med at sælge din side, det er svært at vi original i dag, og din ide må jo nok siges ikke at være det, det er en for gammel ide er jeg bange for, og der nok ikke den nødvendige gruppe af interreserede.
Avatar billede microtec Nybegynder
14. januar 2001 - 01:17 #4
dna >> Du siger selv \"søgemaskiner\". Jeg ville nok have fundet din side på en søgemaskine under søgning efter mp3-musik.
Så ville jeg blive noget skuffet. Jeg tror ikke jeg ville bookmarke siden for at vende tilbage.

Jeg tror du satset alt for bredt. Jeg tror det ville være mere interessant med en side for undergrundsmusik og folk som gerne vil have deres demoer ud et sted.
Lad de \"store\" om populær musikken. Der kan du alligevel ikke få et ben til jorden.

Få lidt \"undergrund\" over sidens design.
Det virker lidt som om du ikke helt har tænk på hvilken målgruppe du sigter mod.

2500 besøgende om måneden er da pænt, men hvor mange af dem vender tilmage? Tror du ikke mange af dem søgte efter MP3-musik?

Jeg syntes ikke det er nogen god ide med en søgemaskine til at finde eksisterende (ulovligt) mp3 musik. Du bevæger dig i grå-zonen af det lovlige. Desuden er der MASSER af den slags sider allerede.

Sats på på det lidt mere specielle. Jeg tror der er muligheder. Det kan godt være det kun færre besøgende pr. mdr, men de vil tilgengæld vende tilbage.
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2001 - 01:20 #5
Tjek også www.synlig.dk
Avatar billede dna Nybegynder
14. januar 2001 - 01:22 #6
nej ok! Jeg ville også pisse gerne lave en søgemaskine til mp3. Havde tænkt på at lave den efter samme koncept som mp3-musik.dk har den. Men, jeg ved ikke om det er lovligt ?? Nogen der ved det?? Jeg får jo nok ikke ligefrem et svar jeg kan bruge hvis jeg skriver til copydan eller lign ???

dna
Avatar billede microtec Nybegynder
14. januar 2001 - 01:27 #7
dna >> Der er ikke rigtig nogen der ved om det er lovligt. Der mangler en prøve-sg ved en domstol. Copydan og musikbrancen mener selvfølgelig ikke det er lovligt.
Du risikerer at de falder over netop din side og så benytter dig i en principiel prøvesag.

Hvorfor overhovedet kopiere en ide direkte fra mp3-musik.dk ?
Du får da flere besøgende ved at have noget de andre IKKE har.
Avatar billede microtec Nybegynder
14. januar 2001 - 01:27 #8
prøve-sg = prøve-sag
Avatar billede dna Nybegynder
14. januar 2001 - 01:38 #9
microtec... det er selvfølgelig rigtigt nok! MEN.. hvad f... skal jeg lave!?? Det er jo lige det.! Måske jeg skulle vente til der har været en \"prøve-sag\" på en eller anden syndebuk !?

dna
Avatar billede microtec Nybegynder
14. januar 2001 - 01:43 #10
dna >> *LOL*
Ja, det ville jeg i hvert fald selv gøre.

Hvilken musik-gener hører du selv?
Avatar billede dna Nybegynder
14. januar 2001 - 01:45 #11
Alt muligt junk.! Men, meget \"trance / dance\" er heller ikke bleg for lige at tænde for mtv..!

..har ikke den store lyst til at lave min side genrer-bestemt !! Hvis det var det du tænkte på!

dna

Avatar billede microtec Nybegynder
14. januar 2001 - 01:47 #12
Hvis du overhovedet syntes om mine kommentarer med at du kunne satse på \"undergrunds-musik\", kunne du jo lave et slags \"pladeselvskab\" som udgav musik og demoer for nye ukendte bands. De skal bare sende deres mp3-musik til dig, så \"udgiver\" du det.

Krydret med lidt artikler fra \"undergrunden\" tror jeg faktisk godt det kunne blive til noget.
Jeg ved dog ikke om der allerede findes sådan en site.
Avatar billede microtec Nybegynder
14. januar 2001 - 01:49 #13
dna >> Ok. Jeg tror bare du for svært ved at satse så bredt, som du gør nu. Det kræver enorme resurcer. Der er også allerede mange store etablerede site´s du skal konkurerer med.
Avatar billede microtec Nybegynder
14. januar 2001 - 01:51 #14
\"undergrunds-musik\" behøver heller ikke at være en enkelt genrer.
Kan se du linker til bl.a. \"DemoKræmen\". Det er lidt den type jeg mener.
Avatar billede microtec Nybegynder
14. januar 2001 - 01:53 #15
microtec >> Hvis du havde en \"how-to-do\" artikkel om hvordan man får en plade-kontrakt, var der også noget at kikke ind efter.
Avatar billede microtec Nybegynder
14. januar 2001 - 01:53 #16
Var selvfølgelig til dig dna.
Avatar billede dna Nybegynder
14. januar 2001 - 01:57 #17
microtec: Jeg forsøger da også at få folk til at sende \"demo-musik\" ind.., men uden det store held! Jeg kunne måske lave en \"Under-afdeling\" af mp3news.dk som var tilrette specielt \"trance/techno\"! Da jeg kan se et stort markede for det..! Jeg elsker selv den slags sider, men hvordan mener du/I at jeg skulle gøre det ?? Lave hele siden om, sådan at man måske kunne lave nogle f.eks. sektioner om forskellige genrere, eller skulle det bare være en ekstra menufunktion ??? Jeg er faktisk lidt tændt på det lige nu !

dna
Avatar billede warpsnet Nybegynder
14. januar 2001 - 10:21 #18
Det er ikke ulovligt at have links til mp3-sider så længe det er i en søgemaskine.
Prøv da dig frem med indhold, kun sådan lærer du hvilke grupper der besøger din side...
Avatar billede dna Nybegynder
14. januar 2001 - 14:20 #19
Alle >> Mp3news.dk er nu gået over i et Trance, Dance og Techno tema. Jeg laver et redesign og tilføjer nogle flere (mange) andre funktioner. Jeg regner med at siden er færdig om en lille uge eller noget... så vender jeg tilbage...!

dna
Avatar billede microtec Nybegynder
14. januar 2001 - 21:54 #20
dna >> Jeg er meget spændt på at se dit resultat.
Jeg har bookbarked din side, så jeg kan vende tilbage :o)
Avatar billede parazite Nybegynder
14. januar 2001 - 22:04 #21
He, hvorfor ikke tage chancen, lave din søgemaskine, og så blive offer for en eventuel prøvesag? Så er du da garanteret besøgende! :o) Se bare hvor populær McAllan blev, da McDonald\'s sagsøgte ham. *LoL* Hmm... måske ikke...
Avatar billede microtec Nybegynder
14. januar 2001 - 22:15 #22
parazite >> *LOL*

Ja, men han vandt også over \"Kæmpen\".
Det er vist lidt af et sats, men hvis man gerne vil gamble, så....

warpsnet >> Det er nok rigtigt at det ikke er ulovligt at linke til MP3-musik fra en søgemaskine, men hvis søgemaskinen KUN kan bruges til MP3-musik, så tror jeg man er på gale veje :o)

Avatar billede warpsnet Nybegynder
14. januar 2001 - 22:58 #23
Hvordan forklarer du så de søgemaskiner som der allerede er i dag??
http://www.mp3musik.dk/sog/
Aslatavista har også en mp3-søgemaskine...
og der er mange flere...
Avatar billede warpsnet Nybegynder
14. januar 2001 - 22:58 #24
jeg foreslår du laver det ligesom http://www.mp3musik.dk/sog/ - Det må da være ok, ikke??
Avatar billede microtec Nybegynder
14. januar 2001 - 23:08 #25
warpsnet >> Det jeg siger er blot at det ikke pt. er afgjort om disse søgemaskiner er lovlige.
Måske er de, måske ikke. Der mangler en prøve-sag ved en domstol.

Jeg ved da godt at de findes. Jeg mener blot at dna skal tænke sig godt om før han hopper med på vognen.
Desuden kan jeg ikke se nogen ide i at lave en site, som tilbyder nøjagtig det samme som mange andre site´s allerede gør i dag.

Det er min kommentar og holdning. Andre kan naturligvis være af en anden mening :o)
Avatar billede microtec Nybegynder
14. januar 2001 - 23:11 #26
Følg evt. http://www.eksperten.dk/spm/42188
Da var vi vist heller ikke helt ening *LOL*
Avatar billede dna Nybegynder
14. januar 2001 - 23:57 #27
Hej alle: Det er rart med noget diskussion om emnet..! Men, mit valg ligger nok meget op af microtecs holdninger, og jeg har allerede det første udkast klar til min nye side..! Der kommer nok noget i kan kigge på en gang sent mandag aften! Jeg vil lige sige, at nok meget pga. denne diskussion har jeg søndag rundet over 150 unikke besøgende..! Det er ny rekord! Når den anden side er klar, kommer der et nyt 100 points spm. ang. forbedringer !! Jeg holder denne diskussion åben indtil det nye design/ide er klar....

dna
Avatar billede grabit Nybegynder
16. januar 2001 - 13:51 #28
Du kunne lave et stykke software som hentede musikken fra din server. Der kunne være alle mulige funktioner indbygget som søgning på musikken. Softwarets udbredelse ville også give dig flere hits.

En ide:
QT gør det muligt at man kan søge på en textstreng som ligger ved siden at lydsporet. Men kompressionen er vist ikke helt med!
Avatar billede dna Nybegynder
16. januar 2001 - 14:36 #29
hmm!! Er ikke den store programmør i den dur..! Jeg arbejder stadig hårdt på en hel ny side..! Kommer vel snart op! (engang i weekenden regner jeg med)

dna
Avatar billede microtec Nybegynder
16. januar 2001 - 14:43 #30
dna >> Øøøøøv, sad og ventede på at se den i aftes :o)
Avatar billede microtec Nybegynder
16. januar 2001 - 14:46 #31
Du bør forresten overveje en hit-liste for demo-musikken også.

Du kunne også uddele en grafik \"sølv/guld/platin-plade\" for x antal downloads.
Grafik-pladen kunne anvendes på sit site, men også på de enkelte gruppers egen site (mange har en side hvor man kan læse lidt om dem).
Dette tiltag ville betyde flere besøgende, da demo-grupperne ville opfordre venner og familie til at besøge dit site.
Avatar billede dna Nybegynder
16. januar 2001 - 18:46 #32
microtec: Det var da egentlig en stinkende god idé! Det kan du regne med at se på den nye side...

dna
Avatar billede microtec Nybegynder
16. januar 2001 - 19:19 #33
*LOL* Du bliver aldrig færdig med din side...

Jeg har et par ideer til, men gemmer dem lige lidt :o)
Avatar billede dna Nybegynder
19. januar 2001 - 16:54 #34
Avatar billede microtec Nybegynder
19. januar 2001 - 18:45 #35
Det ser rigtig godt ud. Stilen er i den retning jeg efterlyste.

Lukker du ikke dette spørgsmål? Der sker ikke rigtig noget mere.
Avatar billede dna Nybegynder
19. januar 2001 - 19:45 #36
Jeg har fordelt pointene efter aktivitet..! Håber det er ok! I kan følge lidt af min udvikling på siden her:

http://www.eksperten.dk/spm/44620

dna
Avatar billede netsofaen.dk Nybegynder
30. januar 2001 - 11:16 #37
Jeg har en hjemmeside sammen med en kammerat (http://www.netsofaen.dk) og vi har allieret os med http://www.Firehouse.dk. Siderne er ikke helt færdige, men hvad synes I?
Avatar billede mithrill Nybegynder
13. februar 2001 - 15:06 #38
Hvis du \"bare\" vil ha flere besøg så kig på http://www.spilpokemon.dk/mobil-centralen/redir.asp?ID=893

http://www.spilpokemon.dk/mobil-centralen/redir.asp?ID=894

Jeg kender en del flere af den slags hvis det har interesse
Avatar billede dna Nybegynder
13. februar 2001 - 17:36 #39
Hvad er det lige, at det går ud på !?
Avatar billede microtec Nybegynder
13. februar 2001 - 18:53 #40
At mithrill får betaling hver gang, der er nogen der benytter linket http://www.spilpokemon.dk/mobil-centralen/redir.asp?ID=893
ID=893 er hans konto ;o)

Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2001 - 19:55 #41
Microtec  dit link virker ikke ;(
Avatar billede microtec Nybegynder
13. februar 2001 - 19:57 #42
Det er IKKE mit link