Avatar billede tronixx Nybegynder
30. november 2003 - 22:03 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Log fra hijackthis

Er der nogle eksperter der lige gidder se på denne log:

Logfile of HijackThis v1.97.7
Platform: Windows 2000  (WinNT 5.00.2195)

Running processes:
C:\WINNT\System32\smss.exe
C:\WINNT\SYSTEM32\winlogon.exe
C:\WINNT\system32\services.exe
C:\WINNT\system32\lsass.exe
C:\WINNT\system32\spoolsv.exe
C:\WINNT\System32\CTsvcCDA.EXE
C:\WINNT\System32\svchost.exe
C:\WINNT\system32\hidserv.exe
C:\WINNT\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Antivirus Platinum\Firewall\PavFires.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Antivirus Platinum\pavsrv50.exe
C:\WINNT\system32\regsvc.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Antivirus Platinum\AVENGINE.EXE
C:\WINNT\system32\MSTask.exe
C:\WINNT\System32\MsPMSPSv.exe
C:\WINNT\Explorer.exe
C:\Programmer\Creative\ShareDLL\CtNotify.exe
C:\Programmer\Winamp3\winampa.exe
C:\Programmer\Microsoft Hardware\Mouse\point32.exe
C:\WINNT\System32\csrrs.exe
C:\Programmer\Creative\SBAudigy\Taskbar\CTLTray.exe
C:\Programmer\Creative\ShareDLL\MediaDet.Exe
C:\Programmer\Winamp3\Studio.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
E:\download\hijackthis\HijackThis.exe

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.msn.dk
O3 - Toolbar: @msdxmLC.dll,-1@1030,&Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINNT\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [Synchronization Manager] mobsync.exe /logon
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINNT\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [Disc Detector] C:\Programmer\Creative\ShareDLL\CtNotify.exe
O4 - HKLM\..\Run: [UpdReg] C:\WINNT\Updreg.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CTStartup] C:\Programmer\Creative\Splash Screen\CTEaxSpl.EXE /run
O4 - HKLM\..\Run: [Jet Detection] C:\Programmer\Creative\SBAudigy\PROGRAM\ADGJDet.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] "C:\Programmer\Winamp3\winampa.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [POINTER] point32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SCANINICIO] "C:\Programmer\Panda Software\Panda Antivirus Platinum\Inicio.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [APVXDWIN] "C:\Programmer\Panda Software\Panda Antivirus Platinum\APVXDWIN.EXE" /s
O4 - HKLM\..\Run: [Service Controller] csrrs.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Service Controller] csrrs.exe
O4 - HKCU\..\Run: [TaskTray] C:\Programmer\Creative\SBAudigy\Taskbar\CTLTray.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Taskbar] C:\Programmer\Creative\SBAudigy\Taskbar\CTLTask.exe
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.msn.dk
O14 - IERESET.INF: MS_START_PAGE_URL=http://www.msn.dk
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
Avatar billede fromsej Praktikant
30. november 2003 - 22:06 #1
Ja, hvad er problemet?
Avatar billede arlet Juniormester
30. november 2003 - 22:07 #2
blaster??
Avatar billede tronixx Nybegynder
30. november 2003 - 22:13 #3
jeg har måske virus.. men er der noget der skal slettes
Avatar billede fromsej Praktikant
30. november 2003 - 22:14 #4
Ja, jeg er i gang, Arlet har en anden klient han ikke er færdig med.
Avatar billede arlet Juniormester
30. november 2003 - 22:17 #5
klient*S*
Avatar billede fromsej Praktikant
30. november 2003 - 22:22 #6
Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, genstart i fejlsikret ( tryk <F8> ved opstart )
slet filen listet nederst.
Dobbelttjek, så alt kommer med.

O4 - HKLM\..\Run: [UpdReg] C:\WINNT\Updreg.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Service Controller] csrrs.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Service Controller] csrrs.exe

---------------------------------------
Slettes i fejlsikker:
C:\WINNT\System32\csrrs.exe =>csrrs.exe = Worm.Gaobot.

Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".
---------------------------------------

Genstart normalt og kom med en ny logfil, så vi kan se om alt er med.

Hent og installer SP4 til 2K her:
http://www.it-service.sdu.dk/vis.php?side=84
Avatar billede fromsej Praktikant
30. november 2003 - 22:23 #7
Du skal genstarte i fejlsikret tilstand, inden du kører Hijackthis igen, og så snuppe det derfra.
Avatar billede tronixx Nybegynder
30. november 2003 - 22:56 #8
Logfile of HijackThis v1.97.7
Platform: Windows 2000  (WinNT 5.00.2195)

Running processes:
C:\WINNT\System32\smss.exe
C:\WINNT\SYSTEM32\winlogon.exe
C:\WINNT\system32\services.exe
C:\WINNT\system32\lsass.exe
C:\WINNT\system32\svchost.exe
C:\WINNT\system32\spoolsv.exe
C:\WINNT\System32\CTsvcCDA.EXE
C:\WINNT\System32\svchost.exe
C:\WINNT\system32\hidserv.exe
C:\WINNT\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Antivirus Platinum\Firewall\PavFires.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Antivirus Platinum\pavsrv50.exe
C:\WINNT\system32\regsvc.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Antivirus Platinum\AVENGINE.EXE
C:\WINNT\system32\MSTask.exe
C:\WINNT\System32\MsPMSPSv.exe
C:\WINNT\Explorer.exe
C:\Programmer\Winamp3\winampa.exe
C:\Programmer\Microsoft Hardware\Mouse\point32.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Antivirus Platinum\APVXDWIN.EXE
C:\Programmer\Creative\SBAudigy\Taskbar\CTLTray.exe
C:\Programmer\Creative\SBAudigy\Taskbar\CTLTask.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Antivirus Platinum\pavProxy.exe
E:\download\hijackthis\HijackThis.exe

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.msn.dk
O3 - Toolbar: @msdxmLC.dll,-1@1030,&Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINNT\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [Synchronization Manager] mobsync.exe /logon
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINNT\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [CTStartup] C:\Programmer\Creative\Splash Screen\CTEaxSpl.EXE /run
O4 - HKLM\..\Run: [Jet Detection] C:\Programmer\Creative\SBAudigy\PROGRAM\ADGJDet.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] "C:\Programmer\Winamp3\winampa.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [POINTER] point32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SCANINICIO] "C:\Programmer\Panda Software\Panda Antivirus Platinum\Inicio.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [APVXDWIN] "C:\Programmer\Panda Software\Panda Antivirus Platinum\APVXDWIN.EXE" /s
O4 - HKCU\..\Run: [TaskTray] C:\Programmer\Creative\SBAudigy\Taskbar\CTLTray.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Taskbar] C:\Programmer\Creative\SBAudigy\Taskbar\CTLTask.exe
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.msn.dk
O14 - IERESET.INF: MS_START_PAGE_URL=http://www.msn.dk
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab

Sådan ser den ud nu.. der var 2 csrrs.exe, men kunne kun slette en af dem.. har ikke installeret service pack 4 endnu
Avatar billede fromsej Praktikant
30. november 2003 - 23:01 #9
Så slet den med Dr.Delete.
http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#dr.delete
Din log er i hvert fald ren nu.
For at holde skidtet ude af din PC, kan du hente flg. programmer:
Spywareblaster, Spywareguard, IE-Spyad og Empty Temp Folders, dem finder du, sammen med danske vejledninger her:
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Læs især om IE-Spyad, så du får det fulde udbytte af dette lille geniale program.
Hent Dcombobulator, og få lukket et sikkerhedshul mere, den finder du her sammen med en dansk brugervejledning.
http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#DCom

Mvh:
Fromsej/Team Spywarefri.
Avatar billede tronixx Nybegynder
30. november 2003 - 23:14 #10
Jeg takker mange gange.. Der er vel ikke også et antivirus du kan anbefale? Har hørt Panda Platinium skulle være guld værd.. men ved ikke?! :)
Avatar billede fromsej Praktikant
30. november 2003 - 23:28 #11
Velbekomme, og tak for point.*S*
Antivirus, det er nærmest religionskrig, jeg bruger selv Avast på en maskine og AVG på en anden, og dem er jeg tilfreds med.
Jeg har ikke hørt andet end at Panda er yderst godt også.
Du kunne også overveje den her:
http://www.spywarefri.dk/virus.htm#eTrust