Avatar billede sp Nybegynder
30. november 2003 - 19:11 Der er 10 kommentarer og
5 løsninger

flere ram

Hej.

Jeg kører nu 256 RAM og vil gerne have 512. Kan man godt køre med en blok mere, selvom det er nogle andre. Så jeg har 2 på 256 eller er det bedst at jeg skifter ud til en 512?

mvh
SP
Avatar billede wickedd Juniormester
30. november 2003 - 19:13 #1
Det er altid bedre med én blok, for så kan man få meget mere senere.
Men ellers skulle der ikke være nogen problemer, hverken om du køber Kingston eller Apacer ram .
Avatar billede bredker Nybegynder
30. november 2003 - 19:13 #2
du kan fint bare købe 256 mb mere
Avatar billede rkhdk Nybegynder
30. november 2003 - 19:13 #3
det er ikke sikkert din PC understøtter 512Mb klodser, rent ydelse mæssigt burde 2*256Mb være lige så godt som 1*512Mb
Hvilket bundkort har du?

jeg kører PT med 1*512 og kan ikke mærke forskel på da jeg kørte med 2*256Mb
Avatar billede andersenph Nybegynder
30. november 2003 - 19:14 #4
For at køre med 2 ram blokke skal de være nøjagtigt ens.
Eller kan det bedst svare sig at køre med 1 512 blok, så undgår du problemer.
Med mindre du har et bundkort der understøtter dual ram, så kan det bedre betale sig at køre med 2 ens ramblokke.
Avatar billede bredker Nybegynder
30. november 2003 - 19:20 #5
andersenph >>det gælder kun de gamle 72 pins ram
dem er der ikke så mange af mere
den vil normalt køre lige så godt med 2 fors. mærker , bare de er af samme type
Avatar billede andersenph Nybegynder
30. november 2003 - 19:28 #6
Jeg synes bare at der er mange der har problemer, hvis de kører med 2  ram blokke med forskellige hastigheder osv.
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
30. november 2003 - 19:31 #7
Der er normalt ikke problemer med at køre med to forskellige ram-blokke - hverken i størrelse eller hastighed. Jeg kører med en gammel 64 mb og en nyere 256 blok ved siden af hinanden uden at det giver problemer. Det er 320 velfungerende mb-ram. teknisk fungerer det sådan at det er den dårligste hastighed som gælder dog vil jeg påstå at ingen kan mørke en forskel på almindelige SD-ram. Det går simpelt hen så stærkt i forvejen at gevinsten er større en tabet når man udvider.
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
30. november 2003 - 19:35 #8
Men "normalt" mener jeg at jeg aldrig har hørt om problemer ved at køre to forskellige blokke. Der er dog et "men". Hvis man har en gammel IBM pc foreksempel så har ibm fundet ud af at sørge for at man ikke kan bruge "fremmede" ram-blokke i deres bundkort. jeg skal ikke kunne sige om dette også gælder for nyere IBM pc-ere eller for andre mærkevarer. I min helt gennemsnitlige halvgamle multimedie pc var der ingen problemer.
Avatar billede pc-frede Nybegynder
30. november 2003 - 19:54 #9
Hvis du køber et godt mærke , kinston eller andet skulle det være lige meget
Avatar billede sp Nybegynder
30. november 2003 - 21:11 #10
Jeg har et Shuttle AK 32 Mainboard
Avatar billede sp Nybegynder
03. december 2003 - 17:02 #11
Nogle er for og nogle er imod??
Avatar billede andersenph Nybegynder
04. december 2003 - 12:34 #12
http://www.eksperten.dk/spm/434988

Her er et glimrende eksempel på det kan gå galt, når man blander ram.

Jeg ville tage to ens blokke eller 1 512mbram
Avatar billede sp Nybegynder
05. december 2003 - 19:48 #13
hmm. Det kan godt lade sig gøre hvis de er sanme type at køre 2 forskellige mærker
Avatar billede sp Nybegynder
07. december 2003 - 19:41 #14
OK, så ved jeg at jeg skal passe på. Men jeg har hørt at man skal have 2 ens typer ram. D.v.s. begge 2 100 eller 133.
Avatar billede bredker Nybegynder
07. december 2003 - 19:42 #15
ja det er bedst at de er af samme type