Avatar billede meuser Nybegynder
30. november 2003 - 17:55 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

DV kvalitet

Jeg er i besiddelse af et JVC GR-DX25 miniDv kamera. Mine spørgsmål lyder således:

1. Når jeg har captured en film fylder den utrolig meget og jeg vil derfor gerne vide, hvilket program I vil anbefale til at komprimere filmen?

2. Findes der et program som kan finpudse kvaliteten på det man har captured, for selvom jeg har captured i den fineste kvalitet synes jeg stadig der er nogle steder som er lidt grim i grafikken?

PS. Mit minidv kamera er ikke den dyreste, så det er derfor jeg spørger om det der med finpudsning.

PPS. Jeg har prøvet virtualdub, men den siger at jeg mangler en codec og jeg har installeret 1000 codecs, men det hjælper stadig ikke!
Avatar billede bleze Nybegynder
30. november 2003 - 21:34 #1
miniDV cams giver ikke super kvalitet. Du kan dog gøre billedet mindre digitalt at se på ved at lægge et soften filter på.

du kan lave DVD'er ud fra dine miniDV avi filer med Pinnacle Studio 8.  Det koster ca 700-800 i forretningerne og er let at bruge med mange features
Avatar billede meuser Nybegynder
30. november 2003 - 21:40 #2
hvad menes der med soften filter??
Avatar billede bleze Nybegynder
30. november 2003 - 21:50 #3
der er forskellige typer filtre man kan lægge på film når man encoder.. feks soften (blødgør) eller sharpen (gøre skarpere)...    hvis du har meget digitalt billede kan det blive mere rart at se på med soften... prøv at lege med det...
Avatar billede kax Nybegynder
27. august 2004 - 21:59 #4
hey meuser. Lige prøcis det kamera har jeg stærkt i mine overvejelser, om at købe. Er det generelt et godt cam? Hvordan er batteritiden, og hvor meget optisk zoom har det?