Avatar billede larzy Nybegynder
30. november 2003 - 15:25 Der er 8 kommentarer

Hent body-indholdet fra html-fil ind i en php-fil

Hvordan kan jeg hente body-indholdet fra en html-fil <body> bla bla bla... </body> ind i en php-fil?

Idéen er at jeg vil have simple html-filer med indholdet til mine php-sider. Så det er nemt at opdatere og ændre indholdet.
Avatar billede schaefner Juniormester
30. november 2003 - 15:26 #1
Avatar billede larzy Nybegynder
30. november 2003 - 15:28 #2
ok
Avatar billede jakoba Nybegynder
30. november 2003 - 15:29 #3
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
30. november 2003 - 15:35 #4
http://dk.php.net/manual/en/function.require.php

Næsten det samme som jakoba henviser til, dog er der en lille forskel på include og require. Hvis filen du includer ikke findes sker der ikke noget andet end at indholdet ikke kan hentes ind, ved en require stopper scriptet hvis filen ikke findes. Dette kan bevirke at halv-loaded sider ikke vises.

Der udover hentes en require uanset hvor den står skrevet i koden, en include bliver kun udført hvis den bliver udført i scriptet, f.eks.  forbindelse med en løkke.
Avatar billede larzy Nybegynder
30. november 2003 - 15:37 #5
jeg har kigget lidt på include(), men den metode tager alt indholdet og indsætter det. Hvordan kan jeg tage indholdet mellem to tags
Avatar billede schaefner Juniormester
30. november 2003 - 15:38 #6
i de sider der ligger i mappen "siderne" skriver du kun den tekst der skal stå ikke noget med <html>, <body> und so weiter
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
30. november 2003 - 15:40 #7
Du undlader da bare at skrive <html><head></head><body> </body></html>
og tager kun den kode med som du vil skrive inde imellem body, så er du uden om det problem.
Avatar billede larzy Nybegynder
30. november 2003 - 15:44 #8
jep det forstår jeg - tænker bare på hvis det skulle være nemt for andre at redigere html'en, så det er helt almindelig html-filer med det rigtige style-script,  - så det bliver lidt mere wysiwyg