Avatar billede sstp Nybegynder
30. november 2003 - 14:55 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvad er Overcloking

Hvad er Overclocking for noget?
Hvad er det godt for?
Hvordan gør man? :)

//sstp
Avatar billede bufferzone Praktikant
30. november 2003 - 14:57 #1
Overdloking er nor du får din processor til at køre hurtigere end den er lavet til f.eks. får en 1,4 Ghz til at køre 2,0 Ghz. Du gør det ved at give processoren mere strøm. Det betyder også at den bliver varmere og derfor skal køles mere.

Nogle gange gør man det ved atændre nogle settings på motherboardet
Avatar billede fangel Nybegynder
30. november 2003 - 14:58 #2
overclocking er sådan se bare når man presser ens computer til mere end den er beregnet til !

derved bliver ens computer hurtigere (godt) varmere (dårligt) og lever kortere tid (dårligt)

det kan gøres på mange måder - alt efter hvilket hardware man her

Morten
Avatar billede jesper_bn Nybegynder
30. november 2003 - 15:00 #3
overclocking er sådan at man bare får sin computer til at blive lidt bedre men den kan også brænde sammen hvis man gør det.
Avatar billede sstp Nybegynder
30. november 2003 - 15:04 #4
Hehe okay..

tak for det, nu ved jeg da ihvertfald hvad det er for noget.. :)

Jeg har en AMD Athlon 2000XP+ som jeg lige nu køre med som en 1.67 gHz men den kan også køre som en 1127 mhZ..

Er det så at overclocke den hvis man ændre det eller?
Jeg plejer at gøre det inde i BIOS.. :)

//Sstp
Avatar billede fathat Nybegynder
30. november 2003 - 15:07 #5
nej... Du ændrer bare om den skal køre med en fsb på 100 eller 133...
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
30. november 2003 - 15:07 #6
Det er en "under-clockning", så at sige, når du sætter den til at køre med færre Mhz end den er specificeret til.

Presser du den istedet over 1,67Ghz til f.eks. 1.8Ghz, hvilket skulle være muligt, kan den klare flere instruktioner pr. sekund, groft sagt, med det resultat at din maskine kører hurtigere.
Avatar billede the_email Nybegynder
30. november 2003 - 15:11 #7
Mener du ikke at du sætter den til at kører 2127 MHz? - For ellers får du jo din computer til at kører langsomere
Avatar billede sstp Nybegynder
30. november 2003 - 15:26 #8
Nej det højeste jeg kan få den til at blive inde i BIOS er 1.67 ghz..
Avatar billede chalde Seniormester
30. november 2003 - 15:30 #9
en 2000+ kører 1.666mhz (ca 1.67ghz) så den står rigtigt.
For at komme højere, skal dit bundkort og dets bios understøtte overclocking.
Visse bundkort understøtter det ikke, og andre skal have en speciel bios for at kunne overclocke.
Avatar billede phg1 Nybegynder
03. december 2003 - 00:11 #10