Avatar billede freestyleren Nybegynder
13. januar 2001 - 21:12 Der er 8 kommentarer

Icon opstilling??

Hej!!!
Jeg placerer mine iconer som jeg vil have dem til at stå på skærmen, altså ikke automat instillingen...
Men nogle gange sker det at der sker et eller andet så iconerne stiller sig helt til hulter bulter, så jeg må begynde forfra med at placere dem de steder de var før.. ...og det er jo skide iriterene.
Så var det jo at jeg kom til at tænke på om windows ikke har en eller anden form for fil hvor der står indkodet hvor iconerne er placeret på skrivebordet, og om man så ikke kunne kopiere den, og når det så sker den lige pludselig placerer iconerne mærkeligt, så kan man bare overskrive den fil så iconerne kommer på plads igen...
er der ikke en sådan fil????????????????

På forhånd tak!!:-)
Avatar billede souledge Nybegynder
13. januar 2001 - 21:21 #1
det tror jeg nicht... :(
Det må være registreringsdatabsen - og den kan du lige vove på at overskrive...
Avatar billede freestyleren Nybegynder
13. januar 2001 - 21:23 #2
er du sikker??
Er der andre der har en anden mening
Avatar billede a-torsten Nybegynder
13. januar 2001 - 21:42 #3
Du ændre ikke størrelse på skærmen hele tiden vel..????

-Anders
Avatar billede freestyleren Nybegynder
13. januar 2001 - 21:44 #4
Det sker en gang imellem, når jeg skal se hvordan det ser ud med hjemmesiden, men det sker også nogle gange af sig selv??
Hvorfor da?
Avatar billede a-torsten Nybegynder
13. januar 2001 - 21:47 #5
Når man ændre skærmstørelse sker det tit at iconerne kommer iuorden.... Det kan sagtens ske at det først sker efter genstart.... Det har jeg ihvert fald været ude for personligt....

-Anders
Avatar billede warpsnet Nybegynder
13. januar 2001 - 22:05 #6
Hejsa,
Problemet er at Windows har en \"cache-fil\" hvor den gemmer alle ikonerne. Dette gør også at hvis du ændrer på en ikon, er det ikke altid at ikonen på skrivebordet ændres selv om du vælger en helt anden ikon og så vælger sin nye ikon, da ikonens navn, placering og størrelse ikke ændres i forhold til den, der ligger i \"cache-filen\"

Løsningen er at genstarte din computer i MS-DOS tilstand og slet filen \"ShellIconCache\" i dit Windows bibliotek, og herefter genstarte computeren. Herved genopbygges \"cache-filen\".
- Vær opmærksom på, at \"ShellIconCache\" er en skjult fil, så du skal bede Stifinderen om at vise de skjulte filer...
Avatar billede perj Nybegynder
14. januar 2001 - 00:39 #7
Når det sker for mig, klikker jeg på området med musen først, og derefter trykker jeg [F11].
PS. Er ikke klar over om det er det du mener.
Avatar billede cp1 Nybegynder
20. januar 2001 - 17:55 #8
her er det simpleste program til den slags og så er det freeware :))
http://www.rikster.co.uk/SaveDeskIPos.htm