Avatar billede jedimaster Nybegynder
13. januar 2001 - 20:58 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Navigator til Dos - Printer

Hej Eksperter!!

Jeg er lige gået i gang med at skiftte noget computerudstyr for et lille firma.
De har Navigator til dos som regnskabsprg.
I det nye udstyr er der bla. en ny printer, en brother HL-1250, som skulle være en god printer til prisen.
Men jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg skal sætten den op i Navigator.

Jeg ved godt hvordan man kan ændre printer opsætning [design; printere], men ikke hvad jeg skal gøre for at den skriver ordentligt ud. HJÆÆÆÆLP!

Med venlig hilsen
JediMaster - May the force be with you
Avatar billede perj Nybegynder
13. januar 2001 - 23:08 #1
Har du forsøgt at vælge HP All som printer. ?
Avatar billede jedimaster Nybegynder
14. januar 2001 - 00:45 #2
Jeg forstår HP men hvad er AII?

Der står i manualen at den kan emulere IBM ProprinterXL, Epson FX og PCL6, hvad det end er, men prøver jeg nogle af disse printere, kommer det også helt forkert ud.
Avatar billede perj Nybegynder
14. januar 2001 - 00:49 #3
Du skal i Navigator vælge HP All (ALL) som din printer. Der er en HP universal-driver. Muligvis kan du også forsøge med IBM Proprinter. Mener bare at Brotheren skal kunne emulere en HP ALL. ;-)
Avatar billede perj Nybegynder
14. januar 2001 - 00:54 #4
I Navigator ligger der en driver der hedder IBM Proprinter (ALLE). Prøv at vælge den under udskrifter fra Navigator.
Måske har du ikke brugt højre, venstre piletaster når du skal se om driveren findes !
Avatar billede jedimaster Nybegynder
14. januar 2001 - 00:57 #5
Jeg har prøvet IBM Proprinter, men det hele, undskyld udtrykket, fuckker up, fordi den udskriver med en skrifttype ala Times. Det er lige som om, den ikke kan skalér skriftttypen ordenligt.
Avatar billede perj Nybegynder
14. januar 2001 - 01:01 #6
For øvrigt skal du ikke ind i [design printere], som du skriver. Du skal ind i Generelt - Printervalg. Her kan du vælge Proprinteren som standardprinter.
Avatar billede perj Nybegynder
14. januar 2001 - 01:04 #7
Har du prøvet med HP ALL ?
Avatar billede jedimaster Nybegynder
14. januar 2001 - 01:06 #8
Yeps, det ved jeg. Det med [design printere] er hvis man vil ændre på printerens opsætning, tegn sæt m.m.

Nej jeg har ikke prøvet med HP ALL endnu, måske det var en idé! Et øjeblik...
Avatar billede perj Nybegynder
14. januar 2001 - 01:07 #9
Jeg kender ikke Brother 1250, men er der ikke noget med, at den skal installeres på en bestemt måde for også at kunne skrive i DOS ?
Avatar billede jedimaster Nybegynder
14. januar 2001 - 01:11 #10
Godt spørgsmål!
Jeg har været inde på brothers hjemmeside, men de eneste dos drivere der er, er til andre printere.
http://www.brother.com/E-ftp/softdos.html
Og der er tilsyneladende ikke noget på de med følgende softwareCD.
Avatar billede perj Nybegynder
14. januar 2001 - 01:17 #11
Avatar billede perj Nybegynder
14. januar 2001 - 01:19 #12
Tag det nu bare helt roligt. Vi skal nok få det til at fungere, men måske må du vente til mandag. Hvad er din version af Navigator ? (ikke serienummer).
Avatar billede perj Nybegynder
14. januar 2001 - 01:22 #13
Avatar billede jedimaster Nybegynder
14. januar 2001 - 01:23 #14
Det er en version 3.02.
Avatar billede jedimaster Nybegynder
14. januar 2001 - 01:32 #15
Klokken er ved at være mange, så...
Jeg vender tilbage i morgen og giver dig dine point, just in case you get some.

Tak for hjælpen intil videre.
JediMaster - May the force be with you.
Avatar billede perj Nybegynder
14. januar 2001 - 01:33 #16
Godt nok en gammel \"hund\" efterhånden, men jeg ser hvad jeg kan gøre på mandag.
Avatar billede perj Nybegynder
14. januar 2001 - 01:34 #17
Jeg skal ikke have point førend det jeg har hjulpet dig med - har virket !
Avatar billede jedimaster Nybegynder
14. januar 2001 - 01:35 #18
OK! Men så putter jeg også lidt extra i posen. ;-)
Avatar billede perj Nybegynder
14. januar 2001 - 01:40 #19
Bare det kommer til at fungere, så er det ok for mig med pointene.
Avatar billede tubbygold Nybegynder
17. januar 2001 - 20:15 #20
Har du været inde i design/printere...HP (eller anden) og rette printer koderne(du finder dem på brothers hjemmeside) du kan skrive dem som HEX eks. <27><69>... eller i ASCII <27>FF (side skift)
Har selv tilpasset HP 4050 og Oki 810ex i navigator v.3.53 uden problemer - men koderne SKAL tastes ind.
Avatar billede guro.not Nybegynder
09. februar 2001 - 00:18 #21
tubbygold og andre kan jeg ikke logge dig/jer til at se på dette http://www.eksperten.dk/spm/48789

Venlig hilsen

Guro.not
Avatar billede postman Nybegynder
07. marts 2001 - 19:55 #22
Hej jedimaster,
Jeg bruger denne printerdriver i Navigator til at udskrive til en Brother Laserprinter:
HP LaserJet PCL5. (Fungerer fint)
Bemærk! I Navigator er det meget svært at vælge skrifttype.
Avatar billede Peter Praktikant
30. marts 2003 - 12:19 #23
Hej tubbygold
Jeg kunne vel ikke få dig til at se på dette spørgsmål:
http://www.eksperten.dk/spm/334440
Jeg skal netop tilføje en Brother HL4050 og kan ikke få det til at virke med ø og Ø.