Avatar billede sorenmt84 Juniormester
15. september 1999 - 16:10 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Modem

Jeg har lige fået et Amitech 56 kflex modem, sat i min maskine. windows kan sagtens finde modemet, men jeg kan ikke komme på intnernettet, den ringer fint nok op med alle disse lyde, men så bliver den enten stående med beskeden "Ringer op" eller "kontrollere bruger navn og adgangkode" Og der kommer den ikke vidre fra.
Modemet, er opgraderet til v.90
I den Amitech maskine, det sad i før, virkede det kun i starten, det er derfor vi har prøvet at flytte modemet over i en anden maskine.
Det har været til repration hos Amitech, med de sagde at der ikke vor noget galt
Avatar billede thoeger Nybegynder
15. september 1999 - 16:29 #1
Kan i ringe op til en almindelig telefon prøv det!! Og så kan i se om det er jeres modem, eller opsætningen af internet forbindelsen den er gal med!!
Avatar billede fcs Novice
15. september 1999 - 17:06 #2
Umiddelbart lyder det som et spørgsmål som er meget svært at svare på ud fra de oplysninger du giver og ikke mindst problemets natur. Jeg ville mene at det er et spørgsmål for din udbyders supportgruppe, men ja - jeg kender godt turen: ventetid, laaang forklaring af problem, svar: Geninstaller Windows!!!

Jeg har tidligere haft et problem lignende dit, men jeg ville ikke stille det på Experten, da jeg var bange for at blive hylet ud om at den slags ikke hører hjemme her, men det kan da være at man skal til at stille flere spørgsmål her, istedet for at vente på at komme igennem til sin support på telefonen.

Held og lykke med dit problem, men ud fra den beskrivelse du giver vil jeg mene at det er et problem mellem dig og din udbyder!
Avatar billede aleks Nybegynder
15. september 1999 - 17:14 #3
Hvis du går ind i Netværk via Modem og vælger Servertyper under Egenskaber på din forbindelse, så skal der kun være "flueben" i følgende:

Aktiver softwarekomprimering
og
TCP/IP

Du skal også være opmærksom på at der er nogle udbydere der har et andet telefonnummer til v.90
Avatar billede dac Nybegynder
15. september 1999 - 17:31 #4
Pil ALLE andre telefoner/fakmaskiner/tlf. svare i huset fra (riv dem ud af tlf. stikket)

Og prøv aå at ringe op igen...

Hvis det virker (hvad det sikkert gør) så er det farten på modemet der skal sættes ned, det kan du gøre med et sæt AT komandoer. Prøv først om det virker, hvis det gør det, så skriv lige tilbage, så skal jeg nok prøve at finde ud af havd de AT komandoer hedder.
Avatar billede fcs Novice
15. september 1999 - 17:36 #5
Jeg kommer lige i tanke om et lignende problem jeg selv havde for en del år siden. Det kan skabe problemer hvis du har en trådløs telefon tilkoblet det samme telefonstik som modem'et, så hvis du har sådan en, så pil den ud!!
Avatar billede hjortsberg Nybegynder
15. september 1999 - 17:42 #6
Du kan prøve at se på denne Adr.
http://www.spy.net/~dustin/modem/

Hilsen Per Hjortsberg
HP: http://home1.inet.tele.dk/ida/
Avatar billede neffer Nybegynder
15. september 1999 - 20:09 #7
Jeg havde et lignede problem med mit modem. Men det vidste sig at der ikke var noget i vejn. Jeg skulle bare vente i ca. et minut første gang, inden den gik på.

Men kan du sende og modtage mail? For vis du kan det, så skal du ind i internet indstillinger: Højreklik på Internet Explorer, og tryk på "egenskaber" klik på "forbindelse". Nu skal du trykke på "etapler forbindelse til internettet via et modem". eller "etabler forbindelse via lokalnetværket", alt efter hvad du har. så skal du klikke på "internet instelleinger". Der hvor der står "domæne" skal du skrive: <standard>,
eller det er står på skærmen, når du chekker mail.

Hvis det er problemet skulle det virke.

MVH Neffer (c:}
Avatar billede sorenmt84 Juniormester
16. september 1999 - 13:39 #8
Det er ikke noget med min internetudbyder (world online) For det har virket fint, også efter at det blev opgraderet til v.90
Det har også sittet i maskinen mens Windows (98 2.udgave) er blevet geninstalleret
Avatar billede dac Nybegynder
16. september 1999 - 14:04 #9
Har du prøvet tricket med at hive alle andre tlf./tlf. svarere/fax maskiner/modemer ud af stikkene?

Jeg er temmelig sikker på at det er fejlen, da andre enheder let kan itroducere støj på linien. Med et 33.6 og langsommere modems er det ikke det store problem, men med V.90 er det, da V.90 ikke er NÆR så tolerant over for støj på linien. Jeg har selv været ude for det samme flere gange, og flere forskellige steder, nogen gange er det EN tlf. er opføre sig mærkeligt, og som man så kan nøjes med at pille fra, andre steder er det en FAX eller en Tlf. Svare, og andre steder igen skal ALT simpelthedn pille fra.
Avatar billede cldu Nybegynder
11. november 1999 - 03:27 #10
initstreng: at+ms=11,1,52000,24000 eller at&fs38=0s37=0-v90