Avatar billede atlanta Nybegynder
30. november 2003 - 01:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Mangler lige lidt hints til disse 3 probs

Jeg har programmeret i et par andre sprog før, men er nu forholdsvis ny i C# og mangler lige et par hints til hvordan jeg griber disse problemer an:

1) Hvordan laver man en form gennemsigtig/alpha

2) Hvordan kan man tage et screenshot af hvad der bliver vist på skærmen. eller nærmere et afgrænset område af skærmen

3) Hvordan finder man positionen af musen uden for ens app
Avatar billede omen Nybegynder
30. november 2003 - 05:17 #1
1) Din Form har en property der hedder Opacity, den styrer din form gennemsigtighed!
Avatar billede atlanta Nybegynder
30. november 2003 - 06:58 #2
how.. mig der formulerede mig forkert ang spm1 ... jeg vil fjerne hele min form undtagen lige der hvor jeg har nogle synlige objecter så jeg kan lave et billede med fx runde kanter osv
Avatar billede roger Nybegynder
30. november 2003 - 07:54 #3
SPM 1) Svaret burde ligge her http://www.msdnaa.net/Resources/display.aspx?ResID=2193

SPM 2) Pass :)

SPM 3) Point p = this.PointToClient(new Point(Cursor.Position.X,Cursor.Position.Y));
Avatar billede omen Nybegynder
30. november 2003 - 08:40 #4
1: Du sætter din TransparencyKey til den baggrunds farve din form har!
Avatar billede nielsbrinch Nybegynder
30. november 2003 - 10:21 #5
1: Og vælg BorderStyle: none så den ikke viser top-baren og kanterne med windows-ikoner
Avatar billede roger Nybegynder
22. december 2003 - 22:49 #6
Er du død ?