Avatar billede mizu Nybegynder
29. november 2003 - 22:50 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

pris for min side.

Jeg har lavet en side til et anlægsgartnerfirma og er i tvivl om hvor meget jeg skal tage for den -  har ind til videre taget 3000  - og forventer at tage noget mere for forskællige tillægsfunktioner jeg skal lave til dem.
1. Prealoaderen skal laves om til et programeret rullende logo.
2: De skal selv kunne gå ind og rette i tekst og lægge nye billeder ind.
3: Der skal laves afgørende om på forsiden.
4: de vil have 3 ekstra gallerisider.
5: De vil have forstørrerfunktion på de billeder der allerede er i forvejen.

Jeg har fra starten gjort det klart hvad begyndelsesprisen omfattede -  og at hvis de ville have lavet mere skulle de betale for det. Hvad ville i tage for de delelementer der skal laves om.
Jeg er også i tvivl om min startpris er latterlig lille jeg har indtil videre brugt 70 timer men jeg er også nybegynder og mange af tingene skal jeg lære i farten og ud over det har jeg arbejdet længe med dengrafiske udformning.
At de selv vil kunne lægge billeder og tekst ind gør jo at muligheden for at tjæne penge på at opdaterer siden forsvinder - det må da skulle koste noget eller hvad?

Kik på den på www.3a.dk

VH Mizu :)
Avatar billede bredker Nybegynder
29. november 2003 - 22:53 #1
kan med det samme se at der er nogle fejl du skal have rettet før du kan forlange noget overhovedet
Avatar billede bredker Nybegynder
29. november 2003 - 22:56 #2
kontakt mig lige på mail , hvis det er noget der kan lave skade er det ikke så godt at jeg fortæller dig det her
jb-byg@get2net.dk
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
29. november 2003 - 23:45 #3
1. Skalering i % gør dine billeder uskarpe
2. En pris på 3000 svarer til ikke ret mange dagslønninger - Efter sakt giver det ingen penge og derfor kan det på ingen måder betale sig at tage priser på det niveau.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
29. november 2003 - 23:47 #4
sakt = skat
Avatar billede mizu Nybegynder
29. november 2003 - 23:58 #5
Ok og hvad ville du tage for en side på denne størrelse.
Hvilken størrelse skærm har du? Hvad mener du med at scalering i % gør mine billeder uskarpe.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
30. november 2003 - 00:09 #6
Du har valgt at publicere din film i %  fremfor den faktiske størrelse. Det betyder at på min 19" skærm med 1600*1200 at dine billeder fremstår uskarpe.

Prisniveautet vil jeg ikke kommentere yderligere da det kan tolkes i retning af hvad jeg selv får. (og det skal alle ikke vide).

Jeg vil dog igen kommentere at tager man 3000 for en uges arbejde så er man stillet værre end kassedamen i netto.

Så kan du jo selv regne på det :))
Avatar billede mizu Nybegynder
30. november 2003 - 00:18 #7
Tak for det med % er det ikke dig der har frarådet at publicerer i % i andre spørgsmål? Faens også jeg troede lige at det gik . vil alle se billederne tydeligt hvis jeg lægger den ud i en fast størrelse.?
Ok jeg har fattet at jeg tager for lidt - det er en ok ledetråd at få selvom jeg vil håbe at nogen vil sige noget om et generalt prisneavo.

Mizu :)
Avatar billede Kengun Praktikant
30. november 2003 - 01:58 #8
3000 er nok for lille ja, men vanskeligt å sige hvor meget du kan forvænte at få. Der er flere faktorer der spiller ind. Men en ting undrer mig; hvorfor er den lavet i flash? Det er skam ik nødvendigt da den side kunne været lavet i vanlig html. Min hovedregel er; ik brug flash hvis det ik er nødvendigt. Hvis man vil have noget flash haløj så kan man sagtens sette flash-elementer ind i vanlige html sider for å "freshe" en side op. Vel, kun min mening..... ;)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
30. november 2003 - 01:59 #9
genrelt har jeg altid frarådet %, men det kan have sin berettigelse - Dog kan det hurtigt konstateres at % og billeder er en dårlig kop te - % og vektor er lige i øjet :))
Avatar billede Kengun Praktikant
30. november 2003 - 02:03 #10
du skulle måske også forandre denne: <TITLE>nystreg09billedaf</TITLE> ;)
Avatar billede mizu Nybegynder
01. december 2003 - 16:44 #11
Nå det ser ikke ud til at nogen vil sige noget mere konkret til mit spørgsmål så jeg  lukker det hvis ingen kommer med noget mere inden i morgen aften alså tirsdag.

Jeg må indrømme at jeg ikke helt forstår det med at holde sine priser for sig selv - det er jo ikke på grund af priserne man får en opgave  - men mere på grund af ens håndværk og grafiske flair efter min mening.??

ellers tak for kommentarene

:) mizu
Avatar billede Kengun Praktikant
01. december 2003 - 22:29 #12
det kommer også an på om du er en prof eller amatør. Måske 300,- pr.t. er en ok pris? Så skulle du vel selv kunne klare at gange ud hvor meget du kan tage?
Avatar billede alexander_j Nybegynder
04. december 2003 - 18:03 #13
Mange freelancere vil ikke oplyse deres pris, da andre så går ind og underbyder dem - arbejdsgiveren vil heller ikke oplyse priser, da de så kan presse freelancerne(især nye) til priser der er lavere end gennemsnittet - så vi er inde i nogle gråzoner her :-)

Da du er amatør, og ikke skal leve af det, så er det vigtigste at du tager en pris du kan være dig selv bekendt.
Du har brugt 70 timer indtil nu - halvdelen har været lærdom, så står du tilbage med 35 timer du skal ha' løn for! Din timeløn bliver derfor på det nuværende niveau omkring 86,- kr i timen - hvilket nok er lige lavt nok!

Kommende an på hvor smart du har lavet dit hidtidige arbejde på siden, så lyder ændringerne ikke til at være voldsomt store eller komplicerede, så en regel kunne være 50% oveni(timer) - ca 18 timer.

Tilsidst vil jeg foreslå dig at hæve din timeløn for alt fremtidigt arbejde til minimum 200-300,- kr i timen - husk at det ikke er fast arbejde og at du ikke ved hvornår du får dit næste job!

/Alexander
Avatar billede mizu Nybegynder
05. december 2003 - 18:24 #14
Hej Alexander tak for dit  svar  - det er rart når nogen gider knække koderne for en  uden at vipse nedand -  og det er jo logik når først jeg hører det  - men såddan er det jo tit. Dit svar fortjænte mine points både for indhold og tone - ergelig  at de er gevet ud.

VH MIZU :-)
Avatar billede alexander_j Nybegynder
06. december 2003 - 00:18 #15
Det gør ikke spor - bare du kunne bruge svaret til noget!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
06. december 2003 - 02:35 #16
Omvendt så spørger du og virker enormt fornærmet når jeg forklarer dig en simpelt timeudregning - Så er det da klart med din forhåndsudtaget mening at alle andres indlæg kommer til at forestå i positiv ånd. Mine indlæg har bestemt ikke været negativt ment, men jeg spørger ikke hvor du bor og hvor gammel du er. Ej heller bliver jeg fornærmet hvis du fortæller mig at de opysninger har du ikke lyst til at give.
Avatar billede mizu Nybegynder
08. december 2003 - 12:39 #17
nekolejdu Jeg  er ked af hvis du har fortolket mine udsagn som fornærmede - jeg har ikke været fornærmet over at der ingen konkrete svar kom - kun undrende - det er simpelthent  såddan jeg har haft det - skrift er noget meget fortolkbart noget og vi kan jo begge nemt lægge noget der ikke er der i ordene - det tror jeg måske vi begge har gjort her - og det vil jeg være mere opmærksom på fremover .Med ønske om fortsat godt samarbejde.

Venlig Hilsen Mizu
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
08. december 2003 - 15:31 #18
no problemos :))
Avatar billede alexander_j Nybegynder
08. december 2003 - 15:48 #19
Æv - prøv igen  - vi vil se blod, vi vil se blod ;-)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
08. december 2003 - 16:01 #20
lol
Avatar billede mizu Nybegynder
08. december 2003 - 17:45 #21
Hæ ha  - gå et andet sted hen med jeres vampyrtendenser :))
Avatar billede mizu Nybegynder
08. december 2003 - 19:19 #22
Hvad betyder |o| ?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
08. december 2003 - 20:55 #23
Laughing out loud :))