Avatar billede m-hedegaard Nybegynder
29. november 2003 - 20:15 Der er 22 kommentarer

hjælp til ip-adresse

hej alle sammen.. jeg har et problem og det er at min computer ikke vil gå på nettet (bredbånd hos tdc).. den siger at problemet er noget med at den ikke kan finde ip-adressen... det er mærkeligt fordi det er intet problem med resten af vores computere...
Avatar billede bredker Nybegynder
29. november 2003 - 20:16 #1
køre du gennem router eller swits
Avatar billede m-hedegaard Nybegynder
29. november 2003 - 20:29 #2
det er en switch
Avatar billede bredker Nybegynder
29. november 2003 - 20:30 #3
ok
hvor mange maskiner skal på nettet og hvor mange ip adresser har du
Avatar billede florint Nybegynder
29. november 2003 - 20:31 #4
Har du en fast IP adresse eller har du dynamisk ip FRA TDC ? Hvor mange PCérer på nettet samtidigt ?
Avatar billede mccookie Seniormester
29. november 2003 - 20:31 #5
Start==>Kør==>command==>Enter

Skriv ipconfig ==> enter

Står der en ipadresse på standard gateway?

mvh.
Henning
Avatar billede m-hedegaard Nybegynder
29. november 2003 - 20:32 #6
jeg er ikke sikker på hvor mange ip-adresser jeg har.. men jeg ville gerne have to computere på nettet.. mine forældre har en bærbar, jeg har en bærbar og en stationær.. de to bærbare kan komme på nettet uden problemer men min stationære kan ikke...
Avatar billede bredker Nybegynder
29. november 2003 - 20:32 #7
som standart får du 2 dynamiske ip adresser
hvis du skal have flere maskiner på nettet , må du købe flere ip adresser
2 ekstra ip koster 10,00 kr pr måned
Avatar billede florint Nybegynder
29. november 2003 - 20:32 #8
Jeg blander mig ud igen  - kan se at bredker har fat i det rigtige :-) tilsyneladende
Avatar billede bredker Nybegynder
29. november 2003 - 20:33 #9
så er problemet helt sikkert at du mangler en ip adresse
Avatar billede m-hedegaard Nybegynder
29. november 2003 - 20:37 #10
der står ikke noget på standargateway
Avatar billede m-hedegaard Nybegynder
29. november 2003 - 20:40 #11
jeg kan bare ikke forstå hvordan jeg kan mangle en ip adresse.. for jeg kan sagtens få de to bærbare på nettet.. og den eneste grund til at jeg har den på nettet nu er fordi den stationære ikke virker... ellers er den aldrig på nettet...
Avatar billede bredker Nybegynder
29. november 2003 - 20:40 #12
den skal stå til at hente ip automatisk
Avatar billede bredker Nybegynder
29. november 2003 - 20:42 #13
du skal bruge en ip tli hver maskine
tager du den ene fra nettet skal der gå op til 24 timer før den ip bliver frigivet til en anden masine
Avatar billede m-hedegaard Nybegynder
29. november 2003 - 20:42 #14
det gør den ik...
har også prøvet med ipconfig/renew men det vil den heller ikke...
hvis jeg gør det skriver den: Der opstod en fejl under forsøg på at forny grænsefladen LAN-forbindelse. Der blev forsøgt en handling på noget, som ikke er en socket...
Avatar billede bredker Nybegynder
29. november 2003 - 20:45 #15
ok , hvilket OS
er den sat op nøjaktig som de andre
Avatar billede m-hedegaard Nybegynder
29. november 2003 - 20:46 #16
de er alle sammen sat op på samme måde...
Avatar billede bredker Nybegynder
29. november 2003 - 20:48 #17
så kan jeg ikke se anden grund end at det er den tidligere omtalte manglende ip
Avatar billede kenp Novice
29. november 2003 - 20:49 #18
Det du skal gøre inden du "slukker" en computer det er at lave en
ipconfig /release så lukker du computeren ned! så er ip-adressen frigivet. nu kan du starte computer 3 så vil den kunne komme på nettet, men du ksal vælge release, på ALLE computere inden du lukker dem.
Avatar billede m-hedegaard Nybegynder
29. november 2003 - 20:50 #19
ok.. og der skal jeg så have fat i tdc og have købt nogle flere ip'er... men det undrer mig stadigvæk at den stationære ikke kan finde ip, når de andre kan... er det ikke bare den der er noget galt med...
Avatar billede kenp Novice
29. november 2003 - 20:50 #20
(men du mangler stadgivæk en IP-adresse som bredker skriver) for hvis du ikke bestiller en 3 ip så skal du ud og gøre det jeg har skrevet hver gang du lukker en ned!
Avatar billede kenp Novice
29. november 2003 - 20:51 #21
næææ der er ikke noget galt at den ikke få nogen ip-adresse! de 2 andre er jo i brug, så kan den jo ikke få nogen men hivs du køre ipconfig /release på dem alle inden du lukker dem så skulel det virke.
Avatar billede kenp Novice
29. november 2003 - 22:36 #22