Avatar billede Beach Mester
29. november 2003 - 18:28 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Tysk - ret mine verber

Skal book en lejlighed og har skruet følgende template sammen som i meget gerne må komme med rettelser til hvis der er nogle:-)

-------->
Sehr Geehrter XXX, XXX
Ish will sehr gern eine apparatement XXX bestellen won 17-01-2004 bis 24-01-2004. Wir sind 3 erwachsene und ein kind 7 jahre.
Bitte via E-mail zuruckmelden!
M.V.G.
Allan Beach
-------->

/Beach
Avatar billede poldor Nybegynder
29. november 2003 - 19:05 #1
Sehr Geehrter XXX, XXX
Ich möchte gerne eine Wohnung XXX bestellen won 17-01-2004 bis 24-01-2004. Wir sind drei Erwachsene und ein Kind im Alter von sieben Jahre.
Bitte melden Sie per E-mail zurück!
Mit Freundlichem Grüßen
Allan Beach

Vil du bestille er leje? Bestillen = bestellen, leje = mieten.

Poldor
Avatar billede poldor Nybegynder
29. november 2003 - 19:07 #2
bare så du ved, hvad mine rettelser er:

Ish = Ich. Så skriver man altid tal under 10 med bogstaver (ligesom på dansk), Sie skrives med stort ligesom substantiver (navneord), og mvg er ikke så smart.

Poldor
Avatar billede Beach Mester
29. november 2003 - 19:23 #3
Det ser godt ud poldor. Det hele er skrevet sådan lidt for munden så du har sikkert ret i dine rettelser.
Ved så ikke om man skal bruge bestille eller leje hvis det skal være helt perfekt.
Vi ønsker at booke os ind på en given lejlighed hvis denne er ledig. Hvis den er ledig vil vi gerne leje, hvis den ikke er ledig tja... Videre til næste mulighed. Om man skal bruge ordet bestille er jo så på dansk næsten det samme eller hvad???

Uanset hvad, så lyder dine ord rigtige og hvis du lige smider fortolkningen af bestille / leje (hvis det er vigtigt) som et svar så er der point hjemme til dig. Takker ind til videre mange gange for din hjælp:-)

//Beach
Avatar billede poldor Nybegynder
29. november 2003 - 19:32 #4
Sehr Geehrter XXX, XXX
Ich möchte gerne eine Wohnung XXX meiten von 17-01-2004 bis 24-01-2004. Wir sind drei Erwachsene und ein Kind im Alter von sieben Jahre.
Bitte melden Sie per E-mail zurück!
Mit Freundlichem Grüßen
Allan Beach

Det var godt, at jeg lige kiggede det igennem igen - won --> von ;) Jeg har skrevet mieten, for det er underforstået, at det jo ikke kan lade sig gøre, hvis den ikke er fri, men I vil jo gerne leje den.

Poldor
Avatar billede Beach Mester
29. november 2003 - 19:39 #5
Jammen den sender jeg ski da bare en tur til Østrig. Takker endnu engang:-)

//Beach
Avatar billede Beach Mester
01. december 2003 - 01:00 #6
Øhh.... Sorry jeg kommer igen igen men altså. Fik sgu en på krogen i første forsøg, men er en smugle i tvivl om det er nødvendigt at sende et svar på at vi siger ja tak, eller om de bare forventer at vi dukker op den 17.
Fik denne mail retur fra dem:
Sehr geehrte Familie Allan Beach Jensen!
Vielen Dank für Ihre Anfrage!
Für Ihre gewünschte Reisezeit vom 17. 01 bis zum 24.01  2004 haben wir noch ein 4-Personen-Appartement frei. (Appartement 2 plus extra Doppelzimmer)
Der Preis beträgt für die 7  Tage 560 Euro inklusive aller Nebenkosten. (80 Euro pro Tag)
Grundrisse, Bilder Preise und weitere Informationen finden Sie in unsere Homepage auf www.flachau-appartements.com.
Unsere Appartements sind mit besonderen Extras ausgestattet, wie zB Internet, Laptopbenützung, Digitalkamera; und in den Küchen finden Sie Gewürze, Öl, Essig usw. Auf Wunsch bekommen Sie bei uns auch Frühstück.
Wenn Sie noch Fragen haben beantworte ich sie Ihnen gerne!
Mit freundlichen Grüßen
Elisabeth Scharfetter
Empfehlen Sie uns weiter!
*******************************************************************
Haus Elisabeth
Ransburggasse 99
A-5542 Flachau
Fax:            0043 (0)6457 2772
e-mail:        info@flachau-appartements.com
homepage:  http://www.flachau-appartements.com
*******************************************************************

//Beach