Avatar billede pcp8 Nybegynder
29. november 2003 - 13:32 Der er 12 kommentarer

To Høretelefoner i en computer=? How to?

Hvordan kan jeg tilslutte to stk. høretelefoner i min computer? Jeg kan kun finde ud af at stikke et af dem om bari i i den grønne indgang. Hvcor skal den anden sidde? Forklar det venligst på noob-sprog på forhånd tak

__________________
Avatar billede peet-49 Novice
29. november 2003 - 13:37 #1
Det kræver et 4 kanals lydkort.
Avatar billede svb Nybegynder
29. november 2003 - 13:38 #2
Det kræver ikke et 4 kanals lydkort, blot en lille omformater, kan evt. købes i Merlin!
Avatar billede espersen Novice
29. november 2003 - 13:39 #3
Du har vel ikke 2 udgange til et jack-stik ??

Sikkert ikke -:  så du skal have en jack-splitter (dvs et dobbeltstik hvori der så kan sættes 2 ledningen fra :

1. PC-højtalere
2. ledning til audio-udtag i front af kabinet (eller direke til hovedtelefoner)

jeg købte 2 hos Århus Radio Lager (vildt billigt !!)
Avatar billede olezen Nybegynder
29. november 2003 - 13:39 #4
du kan i merlin, fona, ekspert, 2tal og bilka købe et lille stil du stikker i det grønne stik bag i computeren. I denne lille "adapter" kan du sætte 2x høretelefoner i. Den lille dems(kan ikke huske hvad den hedder)koster ikke så meget 20 - 30 kr
Avatar billede svb Nybegynder
29. november 2003 - 13:41 #5
Olezen>> 39,95 i merlin! eller 49,95 kan ikke lige huske det så godt!
Avatar billede espersen Novice
29. november 2003 - 13:42 #6
tror at jeg gav 20 eller 30 kr. for 2 ...
Avatar billede peet-49 Novice
29. november 2003 - 13:42 #7
Det kan være en farlig spøg, da impedansen halvveres og kan brænde lydkort af.
Avatar billede svb Nybegynder
29. november 2003 - 13:44 #8
Mener da at de nye lydkort er sikret mod kortslutningen ved impedans fald! Men er ikke sikker...
Avatar billede espersen Novice
29. november 2003 - 13:50 #9
....jeg har da stadigvæk mit lydkort kørende ;-|
Avatar billede svb Nybegynder
29. november 2003 - 14:08 #10
Pcp8>> Kunne du bruge løsningen?
Avatar billede espersen Novice
07. januar 2004 - 21:00 #11
Hvis du har fået svar på dit spørgsmål/løst problemet, bedes du lukke det ved at acceptere et eller flere af de rigtige svar.

Læs evt. her hvorledes: http://expfaq.1go.dk/?id=5#pointsystem.
Avatar billede espersen Novice
12. marts 2005 - 22:32 #12
Lukketid !
husk at lukke spørgsmålet ved at markere et/flere navne herude til venstre og klikke på Acceptér ;o)