Avatar billede zitra Nybegynder
13. januar 2001 - 17:07 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Hvordan ændre opstarts billede win 98???

Hvordan ændre man opstarts billedet på win98 jeg har søgt efter logo.sys men dem jeg fandt ændrede kun når jeg lukkede windows
Avatar billede drean Nybegynder
13. januar 2001 - 17:09 #1
Der ligger en i c:\\logo.sys den skal du ændre..
Avatar billede zitra Nybegynder
13. januar 2001 - 17:11 #2
nej der ligger ingen logo.sys i roden af c:\\
Avatar billede drean Nybegynder
13. januar 2001 - 17:13 #3
Så skal du bare lave en
Avatar billede riversen Nybegynder
13. januar 2001 - 17:13 #4
der er to filer du skal overskrive

logow.sys og logos.sys som ligger i c:\\windows\\

har du en billedfil så opdøber du den til et af de to navne...
prøv fx. at åbne sys filerne i fx paint...
Avatar billede zitra Nybegynder
13. januar 2001 - 17:16 #5
logow og logos ændre kun når windows lukkes
Avatar billede riversen Nybegynder
13. januar 2001 - 17:17 #6
nåja
Avatar billede zitra Nybegynder
13. januar 2001 - 17:18 #7
-->drean det har jeg prøvet det reagerer den ikke på
Avatar billede drean Nybegynder
13. januar 2001 - 17:18 #8
Du skal bare lave den fil i roden... logo.sys det løser det hele :)
Avatar billede drean Nybegynder
13. januar 2001 - 17:19 #9
Underligt...mener jeg bestemt jeg brugte da jeg kørte win98
Avatar billede codebase Praktikant
13. januar 2001 - 17:19 #10
der skal ligge en logo.sys i roden, den skal være på 127 kb !!!
Avatar billede zitra Nybegynder
13. januar 2001 - 17:23 #11
-->codebase jeg prøver om det kan virke jeg logger af nu tak til alle jeg acceptere imorgen hvis det virker
Avatar billede drean Nybegynder
13. januar 2001 - 17:23 #12
Prøv at kopiere logos.sys ti lroden og ændre navnet til logo.sys
Avatar billede codebase Praktikant
13. januar 2001 - 18:29 #13
hvad er der galt med mit svar ???
Avatar billede drean Nybegynder
13. januar 2001 - 18:33 #14
codebase> Jeg syntes ikke der er noget galt med dit svar, men skal filen egentlig præcist fylde 127 KB ?? Mener hvad nu hvis den fylder 233 KB ?
SÅ \"overser\" windows den måske ? (spørger bare fordi jeg er nysgerrig)
Avatar billede teknik Juniormester
13. januar 2001 - 18:37 #15
Problemet med at det ikke \"virker\" skyldes ofte det faktum at billedet skal være nøjagtig samme format som logo.sys...ellers bliver det ikke vist...

For at få det til at se rigtigt ud, så skal man starte med en fil der er en faktor større
...tror det er 1,5x på højden og 2x på bredden...
og så \"stræk/vride\" den ned til de korrekte mål inden den gemmes/bruges

du skal også lige huske \"attributterne\" system og skrivebeskyttet.
Avatar billede codebase Praktikant
13. januar 2001 - 18:39 #16
that\'s right teknik......

eleres lang tid siden sidst, hvor har du været :)
Avatar billede teknik Juniormester
13. januar 2001 - 18:39 #17
...det rimer nok fint med Codebase\'s Kb angivelse...og forkerte formater bliver enten ikke vist...eller ikke vist korrekt...
Avatar billede drean Nybegynder
13. januar 2001 - 18:44 #18
Nope...er klar over det med formatet, men vidste ikke at størrelsen ikke kunne ændre sig :)

codebase> Skal med glæde aflevere point til dig, hvis det er meget vigtigt for dig *g* ;)
Avatar billede teknik Juniormester
13. januar 2001 - 19:01 #19
...Jeg er gået på \"nedtrapning\".. ;-))
Avatar billede teknik Juniormester
13. januar 2001 - 19:06 #20
Men som du nok har set så har jeg da været \"flittig\" i Juleferien ;-))
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2001 - 00:47 #21
Hej hvis der er lidt usikkerhed omkring dette med at ændre diverse logoer, så er der nogle glimrende programmer på denne side http://www.softseek.com/Desktop_Enhancements/Startup_and_Shutdown_Screens/ , som kan klare operationen.
Avatar billede codebase Praktikant
14. januar 2001 - 17:49 #22
jeg er da\' bestemt ikke points sulten :)

behold dem bare, med ville bare lige høre hvorfor :)