Avatar billede 131421 Nybegynder
29. november 2003 - 00:36 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

vedr. PDF

hej til jer kloge drenge derude, jeg vil li spørge hvordan man kan lave en 20 siders PDF fil om til en på 5 sider, hvor hver enkelt side skal indeholde 4 af de originale sider?
Avatar billede perj Nybegynder
29. november 2003 - 00:47 #1
Bare lav siderne i A2-format, så kan det sikkert komprimeres til een side ;-)
Avatar billede bufferzone Praktikant
29. november 2003 - 01:11 #2
Der skal fifles for at kunne dette. Hvis det bare er et spørgsmål om udskrift er der et program der hedder "Fine Print" der kan den slags. Der findes også printere der kan den slags. Hvis det er software Mæssigt du vil lave det, er eneste mulighed jeg kan komme i tanke om at du skal have fat i Adobe Acrobat (ikke readeren). Jeg har den selv, så jeg prøver lige og se om det kan lade sig gøre
Avatar billede bufferzone Praktikant
29. november 2003 - 01:19 #3
Du kan det samme med Adobe Acrobat, men det har kun bæring på udskriften. Siden vises stadig i fuld A4 format på skærmen
Avatar billede bufferzone Praktikant
29. november 2003 - 01:22 #4
En løsning kunne være at behandle enkelt siderne som grafik i photoshop, og så sætte dem op i Adobe indesign med 4 sider pr. A4 ark, hvorefter du laver Indesign dokumentet om til et PDF dokument. Du vil nu have 4 sider pr. side.

Ikke den mest elegante løsning, men det virker både på skærm og i udskrift
Avatar billede perj Nybegynder
29. november 2003 - 01:27 #5
>>bufferzone. Er den ikke lidt langt ude!.131421 kunne så også konvertere til PageMaker og tilrette siderne. Derefter kunne han bagefter udskrive til Acrobat.
Iøvrigt er der faktisk et alternativ til Acrobat, men jeg kan ikke lige huske hvad den hedder.
Avatar billede bufferzone Praktikant
29. november 2003 - 01:36 #6
Om man bruger pagemaker eller indesign er vel lige meget. pointen er at photoshop kan tage enkeltsider fra et pdf dokument ind og behandle dem som grafik. Det kan godt være at metoden er langt ude, jeg kunne bare ikke løse opgaven mere elegant, hvis du kan er det jo helt fint
Avatar billede perj Nybegynder
29. november 2003 - 01:39 #7
>>bufferzone. Det tror jeg ikke jeg kan, men det ser ud til 131421 har forladt os. Det ville ellers være rart at vide hvilke programmer han har til rådighed. Indesign er et kostbart program - derfor min bemærkning.
Avatar billede skraldemanden Nybegynder
29. november 2003 - 01:40 #8
Send siden til dig selv paste det ind i word eller star office og edit det derfra maa veare det sveareste men ogsaa det mest langt ude.
-skraldemanden
Avatar billede skraldemanden Nybegynder
29. november 2003 - 01:42 #9
Jeg bruger Photoshop naar jeg skal brueg pdf uden programmet saa jeg syntes at -bufferzone- har ret :-)
-skraldemanden
Avatar billede 131421 Nybegynder
29. november 2003 - 15:03 #10
hej drenge, tusind tak for jeres forslag, nej jeg har ik forladt jer, jeg sover bare længe, hehe....
til bufferzone: jeg har  Adobe Acrobat pro 6. Min printer kan godt finde ud af at printe 4 sider på en, men problemet er bare at de står i den forkerte rækkefølge lige meget hvad man gøre...
Avatar billede 131421 Nybegynder
29. november 2003 - 15:08 #11
til peri: har prøvet at lave den om t A2, men udskriften blir helt galt...
Avatar billede 131421 Nybegynder
29. november 2003 - 15:18 #12
jeg har prøvet Fine Print, men kan ik li finde ud af hvor d r man skal sætte den til at printe 4 sider på en.
Avatar billede 131421 Nybegynder
29. november 2003 - 18:11 #13
well, nu har jeg fået fine print til at fungere, tak bufferzone!!!!