Avatar billede pehory Nybegynder
28. november 2003 - 20:20 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Konstruktiv kritik på dette site

Jeg vil godt have lidt konstruktiv kritik på dette site: http://www.sfu-vestsjaelland.dk
Avatar billede pehory Nybegynder
28. november 2003 - 20:21 #1
Ved godt at der ikke er særlig meget indhold. Men bare designet, navigeringen og self. brugervenligheden.
Avatar billede bredker Nybegynder
28. november 2003 - 20:32 #2
ville nok vælge en lidt federe skrifttype til "Velkommen til SFU-Vestsjælland"
ellers en pæn og brugervenlig side
Avatar billede jinglebell Nybegynder
28. november 2003 - 20:57 #3
Pæn forside, ser overskuelig ud, godt lavet, Men er enig i at du skulle bruge federe skrifttype, måske især ovre under navigation.
Men alt i alt.. nice work
Avatar billede mads.peder Nybegynder
28. november 2003 - 21:54 #4
Ser virkelgi godt ud. Kan faktisk ikke komme på noget kritik til den ;)
Avatar billede mads.peder Nybegynder
28. november 2003 - 21:54 #5
Måske kunne boksen godt være lidt større men det er også det eneste
Avatar billede mik1960 Nybegynder
28. november 2003 - 22:15 #6
er ikke ekspert men synes at skyggen på SFU-Vestsjælland irreterer øjet men er bare min mening ellers rigtig pæn side
Avatar billede higi Nybegynder
28. november 2003 - 22:34 #7
Overall godt arbejde.
Fedt design, nem at bruge, der mangler bare indhold, men det kommer vel!
Avatar billede pehory Nybegynder
28. november 2003 - 22:42 #8
Come on.. Der må være noget mere at sige om den.
Btw. hvis i vil se den med lidt indhold og en scroolbar på så tag og gå ind under "afdelinger".
Avatar billede skraldemanden Nybegynder
29. november 2003 - 01:15 #9
Du har en blandet styke i din HTML.
Enten er det Uppercase eller Lowercase saa som :
<HTML>
<HEAD>
  <TITLE>SFU Vestsj&aelig;lland</TITLE>
<link rel="stylesheet" href="style.css" type="text/css">
</HEAD>
<BODY leftmargin="0" marginwidth="0" topmargin="0" marginheight="0">
<CENTER>
  <TABLE border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="750" height="100%">
    <TR>
      <TD height="100%">
        <table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" height="100%">
          <tr>
Hvis du vil lave XHTML som er fremtiden skal alt veare i lowercse + en masse andre regler.
SE: http://www.w3.org/TR/xhtml1/ For mere info. Glem det gamle HTML X er fremtiden saa du kan lige godt starte rigtgt.
-skraldemanden :-)
Avatar billede nicklasb Nybegynder
29. november 2003 - 13:39 #10
kan saktens sige lidt..

1) Fjern "COPYRIGHT BY PHWEB 2003". Er underordnet, og gør langt fra siden særlig køn..

2) Hvorfor må jeg ikke beholde min default-mussemakør i din menu? Sku irreterende for mig, men andre mindre "pc-kloge" vil måske ikke fatter en meter af hvad der sker, når de er vandt til en hånd!

3) Grim skrifttype! Vælg en anden!

4) Lad være med også at lave om på min scroller.. Jeg HAR selv sørget for at vælge den farve den skal have i min windows opsætning.. Og ja, det ER den farve jeg ønsker.. ;) (IKKE din!)

5) Banneret ser godt ud!

6) Hvorfor er det øverste punkt i din menu et kæmpe billede er linker til en helt anden side? (som så ovenikøbet slet ikke er oppe.. men det er vel en anden snak)

7) vælg én skifttype gennem hele siden.. Og KUN ÉN!

8) Farverne er gode, og spiller godt sammen efter min mening.

9) Der står overhovedet ikke hvad siden går ud på, hvem i er, eller hvad siden skal bruges til.. lidt useriøst.. Også svært at sige om farver, design, navigation mv. er godt, da man ikke ved hvilken sammenhæng den er sat sammen til..

10) Vælg samme formatering til de forskellig undersiders overskift.. Evt samme som på forsiden..

11) Din kode, har gode indrykninger.. :D og godt med oversættelse af de danske karaktere..

Håber du kan bruge lidt af det.. ;)

/Nicklas B.
Avatar billede nicklasb Nybegynder
29. november 2003 - 13:39 #11
og alle stavefejlene er gratis.. :D
Avatar billede pehory Nybegynder
29. november 2003 - 13:50 #12
1. Ja ok. Men SKAL have på at det er phweb der har lavet det. Har du andre forslag til hvordan jeg kan gøre dette?

2. Ved ikke helt hvad du mener med mussemakøren. Så vidt jeg ved er det bare standerdmarkør der kommer på ved de forskellige ting.

3. Smag og behag. Skal prøve at finde en lidt pænere. (har ikke brugt tid på lige netop dét)

4. Grunden til at jeg lavede om på scroolbaren var at den så passede bedre ind. Jeg kan godt lide det; det kan du åbenbart ikke ;-)

5. Heh. Har også fået en herindefra til at lave det.

6. Er det det lille logo? Den går til den landsdækkende side som af en eller anden grund er nede i skrivende stund.

7. hmmm... ikke helt enig.

8. Tak tak

9. Har ikke fået noget indhold at smække ind på siden endnu, men det kommer snart. Siden er for en lokal del af et "rødt" parti.

10. Hvad mener du??

11. ok og tak
Avatar billede nicklasb Nybegynder
29. november 2003 - 14:03 #13
1) nææ.. er nok den eneste måde.. Men aldrig kønt at have sådanne informationer på..

2) Når jeg fører musen over den venstre menu, kommer der den der makør som bruges over bokse som den jeg skriver i lige nu (eller i word for den sags skyld..) .
Altså den lange pind med ben og hoved på..

3) Kan godt være det er smag og behag der tæller mest for dig.. Men mente såment også med kommentaren omkring den, at det skal være muligt at læse hvad der bliver skrevet med den. Er det for sin vis også, men du kunne gøre det MEGET lettere for brugeren..

4) nej, kan jeg ikke.. ;)

5) er ting man ikke skal afsløre.. ;)

6) Ok.. Men hvorfor øverst så? Ser lidt forkert ud.. Men nok bare tilvending..

7) Fx siden http://www.sfu-vestsjaelland.dk/vest/afdelinger.php .. Der har du en skrifttype til overskriften og en til selve teksten.. Kan saktens gøres med en enkelt.. Og bliver efter min mening også MEGET kønnere af det..

10) Tænker på forksellen mellem overksifterne på fx http://www.sfu-vestsjaelland.dk/vest/afdelinger.php , http://www.sfu-vestsjaelland.dk/vest/forside.php og http://www.sfu-vestsjaelland.dk/vest/info.php (osv)

/Nicklas B.
Avatar billede pehory Nybegynder
29. november 2003 - 14:09 #14
Hvordan kan jeg ændre den "lange pind" når man er over text?
Avatar billede nicklasb Nybegynder
29. november 2003 - 14:12 #15
ved at droppe dit js-styling af menupunkterne, og lade dem være "almindelige" links.. Effekten med farverne kan SAGTENS opnåes med noget css-styling.. :D