Avatar billede psitron Nybegynder
28. november 2003 - 19:50 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Standard video drivere

Jeg har set efter på eksperten.dk men det ser ikke ud til at der er nogen der har haft det samme spørgsmål som jeg, så her kommer det:

Jeg har lige købt et ATI Radeon 9600 Pro Fireblade som opgradering fra mit GeForce 2 MX400.
Jeg har Windows 2000 Pro på min computer.

Windows finder et "Skærmkort" og et "Skærmkort (VGA-kompatibelt)" men kan ikke finde nogen passende drivere til disse på Win2k CDen. Hvis jeg istedet sætter den til at kigge på den medfølgende ATI driver CD kan den finde ud af at det er henholdsvis et "Radeon 9600" og et "Radeon 9600 - Secondary", men under installationen af driverne hertil ender det med en fejlmeddelese der fortæller at "Dataene er ugyldige".
Det vil altså sige at jeg ikke engang kan installere "standard video drivere" til VGA kortet.

Er der nogen der ved hvad dette kan skyldes?

Kan det være noget der skal ændres i BIOS?
Kan det være at jeg ikke har fået fjernet alle de gamle drivere til mit nVidia kort fuldstændigt? (Hvis ja, gerne en uddybende procedure til at gøre dette korrekt, tak).

På forhånd tak,
Christian
Avatar billede knolde2000 Nybegynder
28. november 2003 - 19:53 #1
Avatar billede rkhdk Nybegynder
28. november 2003 - 19:53 #2
huskede du at afinstallere de gamle Geforce driver?

prøv evt at opdater dine driver til ATI 9600 Pro
http://www.ati.com/support/driver.html
Avatar billede psitron Nybegynder
28. november 2003 - 22:32 #3
Jeg har prøvet med de nyeste drivere til 9600 pro men de vil ikke installere fordi den brokker sig over at standard video driverne ikke er installeret (korrekt). Det er det jeg har antydet i spørgsmålets titel hvis der var nogen der skulle have overset den lille detalje.

Men tak for forslagene. Indtil videre vil jeg forsøge at kigge på BIOS og se om jeg kn finde flere nVidia drivere. Det er bare trist når man føler at man kører i ring.
Avatar billede psitron Nybegynder
29. november 2003 - 13:05 #4
Jeg ved ikke om det har nogen relevans men her er lidt supplerende info:

Mit bundkort kan højst køre AGP 4X, men grafikkortet kører AGP 8X - Umiddelbart skulle det være bagudkompatibelt til 4X, men er det nødvendigt at ændre på noget i grafikkortets BIOS?

Jeg er igang med at opdatere alt hvad der kan opdateres til bundkortet osv., men ligemeget hvad jeg prøver så siger den at "Dataene er ugyldige" når jeg installerer VGA hardwaren. (Og jeg kan ikke opdatere Catalyst fordi den kræver at standard VGA kortet er installret og konfigureret korrekt.)
Avatar billede psitron Nybegynder
19. august 2008 - 14:04 #5
Lukker spørgsmålet da det er forældet.