Avatar billede jwl Nybegynder
28. november 2003 - 15:50 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

slører IPen

hej alle sammen, hvordan sløre man ipen så den ik bliver logget på nettet.. må ku lade sig gøre.. der er jo en del hacker som ik bliver nakket..
Avatar billede chalde Seniormester
28. november 2003 - 15:51 #1
Avatar billede chalde Seniormester
28. november 2003 - 15:53 #2
Ellers er der nok ikke så mange andre muligheder. Måske gennem en proxy.
For at "sløre" din ip, skal du igennem en anden. Derved vil de ikke aflæse din ip, men derimod en anden.
Avatar billede simonvalter Praktikant
28. november 2003 - 15:55 #3
spild af tid hvis du spørger mig .. der er bestemt ikke større chance for at blive hacket fordi du gemmer dig bag en proxy
den største trudsel mod din computer er dig selv.
sørg for firewall/antivirus og patch den hver gang der er en ny patch ude .. og brug iøvrigt din fornuft når du får mærkelige emails og programmer der vil downloades.
så burde du være sikker.

at din ip bliver lagt på nettet gør ikke den store forskel, medmindre du foretager dig noget dumt som at provokere script kids eller hacker selv.
Avatar billede simonvalter Praktikant
28. november 2003 - 15:56 #4
chalde anonymizer må også fungere som en proxy for at kunne gøre det.
Avatar billede squashguy Nybegynder
28. november 2003 - 16:00 #5
mht at blive nakket, så fiser en del rigtige hackere nok også rundt med deres bærbar, og hacker via usikra trådløse netværk..
Avatar billede simonvalter Praktikant
28. november 2003 - 16:00 #6
hvis du vil ud og bruge en proxy.. hvilket du skal for at gemme din ip så skal du højst sansynligt betale dig fra det for at få en god løsning.
anonyme proxy lister er ikke lovlige at bruge da det er tåbelige folk der ikke har haft forstand på hvad der sker på deres server.
du går så hen og misbruger deres fejl ved at connecte igennem dem... finder de ud af det så får du et opkald fra din isp.
har du en ven du kan connecte igennem eller køber en skal du selvfølgelig sørge for at linjen er hurtig nok .. men det vil aligevel gå langsommere da du connecter igennem flere led.
for meget besvær for ingen ting hvis du spørger mig.
Avatar billede bufferzone Praktikant
28. november 2003 - 16:02 #7
De hackere der ikke bliver hacket, sløre ikke deres IP adresser med programmer som f.eks. anonymizer og andet, de gør følgende.

For det første bruger de teknikker der i sig selv ser ud som almindelig lovlig trafik
For det andet, går de over mange hosts, så den IP der figurere i den ramte maskines log ikke kommer fra hackeren, men er fra en uskyldig maskine han har overtaget.
For det tredie sørger en god hacker for at redigere og slette i logfilerne på de maskiner de har overtaget, så IP adressen ikke figurere
Avatar billede bufferzone Praktikant
28. november 2003 - 16:03 #8
Endelig anvendes forskellige former for proxyer og fjernbetjening af andre maskiner, så selve hackingen kommer vra en overtaget maskine