Avatar billede wilde Nybegynder
28. november 2003 - 15:01 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Battlefield kører ikke optimalt..

Jeg har lige købt Battlefield 1942 og har fået downloaded desert combat.

Og det ser såmænd udemærket ud det hele.

Men det er som om den hakker (lagger) selvom jeg ikke engang er på nettet. Og det sker kun hvis jeg flyver helikopter, eller der er aktion på en eller anden måde.

Det virker som om den ikke rigtig kan følge med i det jeg laver.

Jeg har en rimelig ny comp (3 mdr. gammel) med 2200 mhz, tror nok jeg har mindst 128 MB ram, hvis ikke 256 MB.

Og mit grafik kort er G-force 4 godt ikke med så mange ram. (64 tor jeg nok).

Men hvis det nu ikke er nogle af ovennævnte hvad kan det så være???

Jeg er villig til at ofre hvad som helst på nyt hardware for at få det til at køre som det f.eks gør på Boomtown netcafe i KBH.

Help:-)

P.S. Det er ikke så mange point, det ved jeg, men jeg kommer lidt mere på inden jeg afgiver point.
Avatar billede overchord Nybegynder
28. november 2003 - 15:08 #1
Det der virker mest bekymrende ved de specs du naenver for din computer er hukkommelsen (RAM altsaa). Hvis du kun har 128mb tror jeg helt sikkert du  vil faa problemer. Har du laest paa kassen som spillet kommer i? Der staar normalt minimums-specifikationer.
Det kan ogsaa vaere at du er noed til at kigge paa grafik-instillingerne i selve spillet. Hvis alt koerer med meget hoej detalje-grad kan et 64 mb grafik-kort sikkert godt komme paa for haardt arbejde.

Saa det er to to hovedomraader jeg vil anbefale dig at kigge paa.
Avatar billede squiip Nybegynder
28. november 2003 - 19:19 #2
Du skal nok have minimum 256 mb ram, helst 512. Og så kan du jo altid sætte dit grafik kort til at give lidt mere ydeevne - og dermed lidt lavere kvalitet. Hvis du får 512 mb ram, kan du jo evt. sætte din hukommelses størrelse til PCI-tekstur op til 255 mb.
Avatar billede dsj Nybegynder
28. november 2003 - 20:47 #3
Hvis ikke du i spillets indstillinger har sat et hak ud for "Hardware accelleration" under lyden, skal du gøre det, det giver en del bedre ydelse. Denne indstilling er som default slået fra, hvorfor lyden sluger en del CPU.
Avatar billede wilde Nybegynder
02. december 2003 - 23:14 #4
dsj. Jeg kan ikke sætte hak i den??? Det er som om den ikke er aktiv.
Er der noget jeg mangler at gøre?
Avatar billede wilde Nybegynder
06. december 2003 - 10:25 #5
Andre der ved hvordan?
Avatar billede sch0sler Nybegynder
06. december 2003 - 18:21 #6
Det med lag er helt sikkert hukommelsen(RAM). Jeg har selv vaeret ude for samme, samt lyden fuckede fuldstaendig. Jeg skrev en mail til ea.support.dk og han fortalte mig at 512 ram ville goere det bedre. Samt som dsj naevner med hak ud for Hardware accelleration. Ved ik helt hvordan de 2 haenger sammen, men det goer de altsaa.
Avatar billede dsj Nybegynder
06. december 2003 - 20:16 #7
Hardware accelleration gør blot, at lydkortets CPU sættes til at behandle lyden i stedet for den normale CPU. Da lyden er temmelig krævende i BF1942, sluger det pænt meget på CPU'en, hvis ikke opgaven lægges over på lydkortet, der jo er til for det samme. Hvis dit lydkort er gammelt eller billigt har det muligvis ikke egen CPU og understøtter derfor ikke hardware accelleration; alle SoundBlaster Live! lydkort har egen CPU og RAM for at afbelaste PC'ens hoved-CPU.
Avatar billede wilde Nybegynder
08. december 2003 - 00:47 #8
nårhhhh okk... Jeg har slet ikke noget lydkort. Det er bare en skaldet chip.
Det må jeg vist så investere i kan jeg læse på det hele:-)

Men jeg prøver mig lidt frem. Tak for hjælpen alle...