Avatar billede michaelv Nybegynder
13. januar 2001 - 15:38 Der er 9 kommentarer

Kan min bærbare reddes?

Hej alle

Jeg er rendt ind i et alvorligt problem med min bærbare PC. Under installationen af et Tele Danmark Basis abon. blev jeg spurgt om jeg ville opgradere til IE 5, da maskinen kun er \"født\" med IE 3.02. Jeg accepterede, lod den køre færdig og blev bedt om at genstarte. Det gjorde jeg og forlod lokalet. Da jeg kom tilbage var skærmen sort med beskeden:
\"While initializing device IOS:
Fejl. En undersystemdriver kunne ikke indlæses. Enten er en af filerne i .\\underbiblioteket iosubsys ødelagt eller systemet mangler hukommelse.\"

Markøren står og blinker, men der er ingen reaktion på tastaturtryk.
Modemet er et eksternt modem som jeg uden problemer bruger på en anden PC med en telefonforbindelse.

Hvad er der sket og kan det gøres ugjort? Jeg er ret bekymret, da jeg har en pæn stor database liggende på PC\'en.

Mvh. michaelv
Avatar billede koxxxx Nybegynder
13. januar 2001 - 15:44 #1
Du skal nok af med nogle points før nogle gider hjælpe.
Avatar billede manhatten Nybegynder
13. januar 2001 - 15:59 #2
Siden du ikke har flere point svarer jeg.

Prøv at starte den bærbare med en startdiskette.

Såfremt det virker så lav en backup af dine vigtige filer og dokumenter og geninstaller det hele.

Kan også prøve at slukke og tænde computeren og se om du får en startmenu op.

Hvis du gør det så vælg at starte i fejlsikret tilstand og se hvad den siger.

Ellers tryk på F8 under opstart når der står starter windows så får du adgang til startmenuen.

Det var lige hvad jeg havde af ideer :)

/Manhatten
Avatar billede handmade Nybegynder
13. januar 2001 - 16:25 #3
Start maskinen med en bootdiskette og kopier iosubsys ind på roden af c:
Sluk og genstart maskinen.
Kopier alle dine mest kritiske data ud på en sikkerhedskopi.
Installer dit abonnement igen, men sig nej til at opgradere IE - det kan du gøre når maskinen igen fungerer stabilt
Avatar billede handmade Nybegynder
13. januar 2001 - 16:27 #4
Ups, ikke iosubsys, men io.sys....
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
13. januar 2001 - 17:53 #5
øøh han har da masser af points!
Oprettelsesdato 2001-01-12 09:53:24
Point ved oprettelse 300
Point opsparet (1 dage * 5 point) 5
Point tjent 0
Point brugt 0
Point ude 0
Banner Point 0
I alt 305
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2001 - 00:58 #6
Så så koxxxx michaelv er en ny bruger på eksperten, sååå.....
Avatar billede koxxxx Nybegynder
14. januar 2001 - 10:13 #7
Ok kharder, så skal man ikke aflevere points når man er ny??
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2001 - 10:39 #8
;o)
Avatar billede manhatten Nybegynder
14. januar 2001 - 10:57 #9
thoeger_poertner: Var heller ikke ment på den måde :)

var ment sådan at man kan se at personen lige er oprette, har få point og lige skal have en chance for at lære systemet at kende ad.

/Manhatten