Avatar billede jaue Nybegynder
13. januar 2001 - 15:29 Der er 1 kommentar og
1 løsning

fdisk

hvordan deler man sin harddisk i mere end 2 drev, når man bruger fdisk??
Avatar billede moenguy Nybegynder
13. januar 2001 - 15:34 #1
du åbnår programmet ude i dos inden og siger du vil ha et primær sekunder og så (jeg kan ikke huske hvad den hedder men det er nummer 3)
Avatar billede riversen Nybegynder
13. januar 2001 - 15:55 #2
det skal allerfrst siges, at hvis du vil dele din HD i flere partitioner, bliver du nødt til at formatere, hvis du bruger fdisk.

det gøres på følgende måde:
start fdisk og vælg 3 for at slette alle nuværende partitioner.
dernæst vælger du 1 og 1 igen for at oprette en primær partition (dit c-drev)
dernæst vælger 1 og 2 for at oprette en udvidet partition. Den udvidede partition kan du dele op i flere drev...derfor skal du vælge 1 og så 3 for at oprette logisk drev på den udvidede partition (fx d-drev).
Til sidst skal du angive den aktive partiton som er dit c-drev. Derefter formaterer du c og d-drevene...

Kontakt mig evt. over icq.

Rene
ICQ # 19463099