Avatar billede gene Nybegynder
15. september 1999 - 14:32 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

NT 4.0 (SP 5) og ASP

Efter vi har installeret servicepack 5 ud på vores Intranet server har vi fået problemer med ASP.

Serveren har OS NT 4.0 som sagt med SP 5. Vi bruger Frontpage 2000 + extension og Informationsserver.

Alt fungere fint indtil udrulning af SP 5

Jeg afventer eksperternes gode løsningsforslag...

/Gene
Avatar billede Dan Nim Seniormester
15. september 1999 - 14:38 #1
Det jo ikke så godt.

Men, det er heller ikke så godt at vi ikke kan se hvad fejlen er.....kan du ikke lige forklar det ?
Avatar billede gene Nybegynder
15. september 1999 - 14:48 #2
Hermed lidt uddybende forklaring

Alle HTML sider kan læse - men ikke ASP. Den forsøger at "læse" ASP men forgæves. Fejlen kan kun rettes ved at genstarte serveren.(hvilket ikke er en særlig holdbar løsning).

Det kan skyldes at SP 5 har overskrevet nogle dll filer ? - og at Frontpage 2000 server extension muligvis bør geninstalleres - jeg ved det ikke..
Avatar billede snowball Novice
15. september 1999 - 15:02 #3
Har du prøvet at afinstallere SP5 og så lægge SP4 (eller hvad i nu kørte med før) ind igen ?

En anden mulighed kunne være det som du selv nævner, at lægge FP2000 Server Extensions ind igen.

Snowball
Avatar billede skovlunde Nybegynder
15. september 1999 - 16:28 #4
Du vil da seriøst ikke mene at i ikke testede dette før i rullede SP5 ud?
Avatar billede gene Nybegynder
16. september 1999 - 08:16 #5
Selvfølelig testede vi Inden vi installerede SP5, med den omtalte ASP fejl er periodisk. - Og lad mig istedet få nogen forslag til en løsning af problemet. TAK
Avatar billede snowball Novice
16. september 1999 - 08:20 #6
Du skriver jo selv, at problemet opstod efter i havde lagt SP5 ind. Så er det jo bare med at få den smidt a' h til, og få lagt en tidligere ind !

Snowball
Avatar billede gene Nybegynder
16. september 1999 - 08:35 #7
Det vil være lidt absurd at skulle afinstallere SP5 og reinstallere SP 4, der må være en anden udvej. SP 5 har desuden nogle Y2K patches.
MEN det kan blive løsningen - det fornægter jeg ikke.
Avatar billede snowball Novice
16. september 1999 - 08:36 #8
Et lille tip hvis du vil nedgradere din SP:

Hvis du har installeret Service Pack 5, og det ikke helt gik som du regnede med, og du derfor vil installere Service Pack 4 igen, så får du ikke lov. Når du kører update.exe, så siger den, at du har en nyere version installeret, og så stopper den. Hvis du gerne vil installere en tidligere Service Pack kan du gøre følgende:
1. Start regedit
2. Gå til HKLM\SYSTEM\ControlSet001\Control\Windows
3. Dobbeltklik på CSDVersion og sæt værdien til hex 400 (hvis det er fra service pack 4->3, så sætter du den til 300 osv.)
4. Installer den gamle Service Pack

Snowball
Avatar billede gene Nybegynder
16. september 1999 - 08:44 #9
Tak for tippet Snowball. Det kan som sagt blive løsningen. Jeg afventer dig lige lidt og ser om andre har nogen kommentarer.
Gene
Avatar billede snowball Novice
16. september 1999 - 08:47 #10
Hvis du mangler en Y2k patch, så sig bare til !!!

Jeg har efterhånden fundet mange Y2k patch'er til de forskellige SP'er og på forskellige sprog i forbindelse med mit arbejde :-))

Snowball
Avatar billede chris Nybegynder
16. september 1999 - 11:32 #11
Hej Gene

Siger den feks : "Server too busy", eller giver den bare en blank side når du prøver at åbne ASP sider??

Hvis det er det....så har jeg haft præsis det samme problem og har en løsning på problemet.

Jeg svarer dig med det svar jeg fik fra MS da jeg kontaktede dem, hvis det er disse problemer du har..... så meld tilbage

.../chris
Avatar billede gene Nybegynder
16. september 1999 - 12:30 #12
Hej chris

Vi får ingen fejlmeddelelser, Browser vil simpelt hen ikke "åbne" siden.

Gene
Avatar billede chris Nybegynder
16. september 1999 - 12:43 #13
Nå men her er lige lidt info.

Der findes et hotfix til dette problem, men det værste er at det hotfix ikke er til at få fat på medmindre at man ringer til MS support. Det ligger ikke frit til D/L.
ASP Caching May Cause "Server Too Busy" Errors and Blank Pages
The information in this article applies to:
Microsoft Internet Information Server version 4.0

SYMPTOMS
ASP caching in low memory situations may cause "Server Too Busy" errors and/or blank pages returned to client browsers. Memory usage by the Inetinfo process will be very high.

CAUSE
This problem occurs because too much data is being cached and the default number of ASP files to cache is set to unlimited in Internet Information Server (IIS) 4.0. ASP attempts to cache ASP files until the process runs out of virtual memory. The IIS computer stops processing pages and returns the "Server Too Busy" error or blank pages to client browsers.

Note that there are other causes of the "Server Too Busy" errors.

RESOLUTION
A supported fix that corrects this problem is now available from Microsoft, but it has not been fully regression tested and should be applied only to systems experiencing this specific problem. If you are not severely affected by this specific problem, Microsoft recommends that you wait for the next service pack that contains this fix.

To resolve this problem immediately, contact Microsoft Product Support Services to obtain the fix.

Avatar billede andymax Nybegynder
16. september 1999 - 22:28 #14
Hvis det er problemer med databaser du oplever skal du installere de seneste ODBC drivere (http://www.microsoft.com/data). Hvis du evt. kører SQL på samme server så opgrader den til den seneste servicepack (den er nyere end SP5 til NT).
Avatar billede andymax Nybegynder
16. september 1999 - 22:30 #15
Test det evt. ved at vise .ASP sider der ikke bruger databaser.
Avatar billede snowball Novice
29. september 1999 - 15:51 #16
Finder du ud af noget ???

Snowball
Avatar billede chris Nybegynder
29. september 1999 - 16:16 #17
det ka være at han arbejder inden for det offentlige ;-) ...det går jo ikke så stærkt :-)
Avatar billede gene Nybegynder
29. september 1999 - 16:26 #18
Kære Snowball og Chris

Naturligvis finder vi ud af noget.
Løsningen har udmiddelbart været at reinstallere Frontpage 2000 server extension. Det ser ud til at kører stabilit nu. Men som nævnt at fejlen at periodisk karakter....
Og ja Chris jeg arbejder indenfor det offentlige - men på dette her punkt har vi valgt at "spare" skatteydernes penge ved at løse problemet selv - uden dyr konsulentassistance...
Forløbig tak jeres bidrag - point beholder jeg selv.
Avatar billede chris Nybegynder
29. september 1999 - 16:45 #19
ehhhh??  ok !

Nu da jeg ramte rigtigt med min spådom at du var inden for det offentlige, så skulle jeg vel ikke også ramme rigtigt hvis jeg spørger om du har familie i Skotland.! :-)
"Forløbig tak jeres bidrag - point beholder jeg selv."
Avatar billede gene Nybegynder
29. september 1999 - 16:55 #20
På nettet går jeg ikke så meget op i stavning samt mgl. ord - beklager meget... Der skulle stå.
"Foreløbig tak for jeres bidrag...."

Og fordi du ikke får point for dit svar - som jeg iøvrigt ikke kunne bruge til noget som helst, idet det ikke var de anførte fejlmeddelser vi fik
- kan du vel svare pænt.

Mvh.

Gene
Avatar billede chris Nybegynder
29. september 1999 - 17:13 #21
Ahhh la' vær' at græde.

Det er da et skulderklap at give point til de folk der bruger sin tid på folk ...som f.eks dig.

Det er er hele essensen i eksperten.dk

Avatar billede snowball Novice
29. september 1999 - 20:36 #22
Var det så ikke en idé at selv svare på spørgsmålet så det bli'r lukket ???

Snowball
Avatar billede gene Nybegynder
30. september 1999 - 08:17 #23
Løsningen var at reinstallere Frontpage 2000 server extension