Avatar billede pelyja Nybegynder
28. november 2003 - 12:29 Der er 6 kommentarer

Mine web services forsvinder i Axis

Jeg har forsøgt at installere en ny web service i axis, (tomcat) men når jeg går ind på siden "View the list of deployed Web services" står der ikke andet end "And now... Some Services"
De services, der tidligere var der, er forsvundet.
Hvad har jeg gjort forkert, og hvordan får jeg lige mine services vist igen?
Avatar billede arne_v Ekspert
28. november 2003 - 12:36 #1
AdminService er forsvundet ?

Hvordan har du forsøgt at installere ?
Avatar billede pelyja Nybegynder
28. november 2003 - 12:37 #2
Ok har lige været i server-config.wsdd og slettet den nye service, som jeg forsøgte at indstallere, og nu er de gamle så til rådighed igen. Jeg må have installeret forkert.
Avatar billede arne_v Ekspert
28. november 2003 - 12:39 #3
Hvorfor retter du i den ?

De simple web service kan du jo deployes bare ved at kopiere jws
filer ind.

De lidt mere avancerede laver du jo din egen .wsdd og deployer med
toolet til det.
Avatar billede pelyja Nybegynder
28. november 2003 - 13:01 #4
Det er en simpel j2ee client, som skal installeres som service.
Jeg har lavet en .wsdd, men et eller andet er gået galt.
Jeg nærlæser lige lidt, og prøver igen ...
Jeg har fint kørt java2WSDL:

java org.apache.axis.wsdl.Java2WSDL -l"http://localhost:8081/axis/services/ClientTest" dk.rea.webservice.ClientTest

Jeg har også kørt AdminClient og fået at vide, at alt er gået vel.
Men alle services forsvandt fra http://localhost:8081/axis/servlet/AxisServlet?
Avatar billede arne_v Ekspert
28. november 2003 - 13:11 #5
Er det en web service client eller server eller begge dele du er ved at lave ?

java2wsdl vil normalt blive kørt automatisk.
Avatar billede pelyja Nybegynder
28. november 2003 - 13:27 #6
Jeg laver kun klienten, som tager kontakt til en eksisterende jboss-server.
Klienten skal så deployes i en tomcat, som en web service. Jeg er klar over, at man kan installere en web service direkte i j2ee miljøet, men her er det altså en klient udenfor, der installere servicen.