Avatar billede funkey Nybegynder
13. januar 2001 - 15:15 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Computer - connect

Jeg ved, at man connecte til en server ol.lign via porte. Jeg kender mest til ftp og telnet 21, 25.

Da der er flere 1000 forskellige porte til data kommunikation, vil jeg gerne vide ,hvordan man connecter til andre portnumre?

Lad os antage, at vi har en server x hvilke commandere skal jeg bruge til  at connecte
til x med et vilkårligt portnummere fx:42, 139, eller 1080.

hilsen
funkey

Avatar billede twister10 Nybegynder
13. januar 2001 - 15:54 #1
Normalt ved ftp

bruger:kode@ftp.domain.com:portnr

Avatar billede fumes Nybegynder
15. januar 2001 - 12:10 #2
Hvad er det du vil?

telnet xxx.xxx.xxx.xxx 33

Telnetter til server med ip xxx.xxx.xxx.xxx på port 33
Avatar billede arthur.at Nybegynder
09. februar 2001 - 13:50 #3
Tror at du skal læse lidt om TCP/IP du bevæger dig ind på et temmelig komplekst område. Hvis du kører NT sp check lige filen \\winnt\\system32\\drivers\\etc\\services  Her finder du nogle af de portnumre der allerrede er defineret på din maskine