Avatar billede lkt Juniormester
28. november 2003 - 09:40 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

Sex og porno

Hjælp mig!!!!!

Der bliver hele tiden ved med at downloade porno på min computer.

Det er sexy dk og turboporn. Jeg aner ikke hvor det kommer fra. Nu er jeg også begyndt at få mail fra Stacy og Liz med porno. Jeg aner ikke hvor det kommer fra. Der har været andre ved min computer, bl.a. en ung fyr, vi havde på besøg. Kan han have været inde på noget på nettet, hvor dette kommer fra? Kan jeg forhindre mine børn i at komme ind på sådanne sider?
Mine egne børn er ikke så gamle endnu, så i øjeblikket (mens alt det her porno-halløj står på, har de slet ikke lov til at være ved min computer.

Jeg har fundet nogle filer fra bl.a. sexy dk, men de kan ikke slettets, der står, at de bliver brugt i windows.

Hjælp mig, please.

KH

LKT
Avatar billede arlet Juniormester
28. november 2003 - 09:41 #1
For at løse problemet skal du hente 2 programmer.

Først spybot : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spybot
direkte link : http://download.com.com/3000-2144-10122137.html?part=104443&subj=dlpage&tag=button

Installer og kør Spybot, opdater online, scan, alle filer den har fundet, der er røde skal markeres, tryk så på afhjælp valgte problemer, derefter genstarter du

Derefter hijackthis : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis
direkte link :         http://www.webattack.com/get/hijackthis.html
den udpakker du og kører Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.

DU MÅ IKKE FIXE NOGET SELV. NÅR VI HAR TJEKKET LOGGEN IGENNEM FORTÆLLER VI DIG HVAD DER SKAL SLETTES...

Manual for installering af hijackthis:
http://www.spywarefri.dk/hijackthis.man.htm
Avatar billede arlet Juniormester
28. november 2003 - 09:44 #2
Det er ikke nødvendigvis en der har været inde på nogle "frække" sider, det er spyware og det kan været kommet fra alle mulige sider..

Men jeg skal nok rengører dig og give dig nogle programmer, så det ikke sker igen..
Avatar billede cdc Novice
28. november 2003 - 09:44 #3
arlet, har du den kommentar liggende i en funktionstast :o)
Avatar billede arg0n Nybegynder
28. november 2003 - 09:53 #4
Det er da en hjælp man kan bruge til noget (arlet)
Avatar billede cdc Novice
28. november 2003 - 09:57 #5
argOn--> var en joke :o)
Avatar billede arlet Juniormester
28. november 2003 - 09:57 #6
/ cdc-> Ligger i højreklikket på musen*G*

argOn -> Den er fantaskisk godt, de to programmer tilsammen og renser en computerer fuldstændigt for både virus/trojaner og spyware
Avatar billede chalde Seniormester
28. november 2003 - 09:59 #7
Fuldstændigt er meget sagt.
Avatar billede herlevsen Nybegynder
28. november 2003 - 10:19 #8
mit bud ville være at du downloadede programmet add-aware

her er linket: http://download.com.com/3001-2144-10214379.html
når du har downloadet det skal du bare installere det og derefter køre det så skal det muligvis lige opdateres og derefter trykker du på scan now så søger den efter nogler log i registrerings databasen og så kan du vælge hvilke du vil slette

håber det var svar nok :-)
Avatar billede arlet Juniormester
28. november 2003 - 10:21 #9
Herlevsen-> Hvorfor vil du foreslå Ad-aware, når jeg har foreslået spybot...
Avatar billede herlevsen Nybegynder
28. november 2003 - 10:28 #10
fordi add-aware er nemt at bruge og tager ikk mere end et minut at scanne
Avatar billede arlet Juniormester
28. november 2003 - 10:30 #11
Men den finder bare ikke ligeså meget som spybot af de virkelig grimme ting, så hellere lidt længere tid og så grundigt*S*
Avatar billede arg0n Nybegynder
28. november 2003 - 10:30 #12
cdc....ja ja kommentaren var heller ikke skrevet til dig :)
Avatar billede herlevsen Nybegynder
28. november 2003 - 10:31 #13
Den finder alt
Mwuhahaha
men det må han jo selv bestemme hvad han vil bruge ikk??
Avatar billede lkt Juniormester
28. november 2003 - 11:39 #14
Nu er jeg nået til loggen.
Avatar billede arlet Juniormester
28. november 2003 - 11:40 #15
Godt, så kom du bare med den
Avatar billede lkt Juniormester
28. november 2003 - 11:42 #16
Running processes:
C:\WINDOWS\SYSTEM\KERNEL32.DLL
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSGSRV32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SPOOL32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MPREXE.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSTASK.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\mmtask.tsk
C:\WINDOWS\EXPLORER.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\RNAAPP.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\TAPISRV.EXE
C:\WINDOWS\TASKMON.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SYSTRAY.EXE
C:\SCANJET\PRECISIONSCANLT\HPPWRSAV.EXE
C:\WINDOWS\LOADQM.EXE
C:\PROGRAMFILER\EICON\DIVA TERMINAL ADAPTERS\TRAY.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\HPOOPM07.EXE
C:\PROGRAMMER\NORTON ANTIVIRUS\NAVAPW32.EXE
C:\PROGRAMMER\HEWLETT-PACKARD\HP SHARE-TO-WEB\HPGS2WND.EXE
C:\PROGRAMMER\HEWLETT-PACKARD\DIGITAL IMAGING\UNLOAD\HPQCMON.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\STIMON.EXE
C:\PROGRAM FILES\GMSOFT\DIALERS\SEXY_DK\SEXY_DK.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSCNT.EXE
C:\PROGRAMMER\HOTBAR\BIN\4.3.8.0\HBINST.EXE
C:\PROGRAMMER\HEWLETT-PACKARD\HP SHARE-TO-WEB\HPGS2WNF.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\DDHELP.EXE
C:\PROGRAMMER\HEWLETT-PACKARD\HP OFFICEJET V SERIES\BIN\HPODEV07.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\WMIEXE.EXE
C:\PROGRAMMER\HEWLETT-PACKARD\HP OFFICEJET V SERIES\BIN\HPOEVM07.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\HPOIPM07.EXE
C:\PROGRAMMER\HEWLETT-PACKARD\HP OFFICEJET V SERIES\BIN\HPOSTS07.EXE
C:\PROGRAMMER\HEWLETT-PACKARD\HP OFFICEJET V SERIES\BIN\HPOFXM07.EXE
C:\UNZIPPED\HIJACKTHIS\HIJACKTHIS.EXE
C:\PROGRAMMER\INTERNET EXPLORER\IEXPLORE.EXE

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer,SearchURL = http://falwell.net/search/jump.html%s
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.tdconline.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://www.falwell.net/cgi-bin/f.cgi/3279
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = about:blank
F1 - win.ini: run=hpfsched
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\SYSTEM\MSDXM.OCX
O4 - HKLM\..\Run: [Skan registreringsdatabase] C:\WINDOWS\scanregw.exe /autorun
O4 - HKLM\..\Run: [Job-oversigt] C:\WINDOWS\taskmon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SystemTray] SysTray.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [hppwrsav] C:\SCANJET\PrecisionScanLT\hppwrsav.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DXM6Patch_981116] C:\WINDOWS\p_981116.exe /Q:A
O4 - HKLM\..\Run: [LoadQM] loadqm.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RealJukeboxSystray] "C:\PROGRAMMER\REAL\REALJUKEBOX\tsystray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [EICONTA_Tray] C:\Programfiler\Eicon\DIVA Terminal Adapters\tray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPAIO_PrintFolderMgr] C:\WINDOWS\SYSTEM\hpoopm07.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\Run: [Stgrste] C:\WINDOWS\SYSTEM\stgrste.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NAV Agent] C:\PROGRA~1\NORTON~1\NAVAPW32.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Share-to-Web Namespace Daemon] C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CamMonitor] C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\\Unload\hpqcmon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [StillImageMonitor] C:\WINDOWS\SYSTEM\STIMON.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\WINDOWS\SYSTEM\QTTASK.EXE" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [webHancer Survey Companion] "C:\Program Files\webHancer\Programs\whSurvey.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Sexy_dk] C:\Program Files\GMSoft\Dialers\Sexy_dk\Sexy_dk.exe /dontdial
O4 - HKLM\..\Run: [Mscnt] c:\windows\system\mscnt.exe /noconnect
O4 - HKLM\..\Run: [Hotbar] C:\PROGRAMMER\HOTBAR\BIN\4.3.8.0\HBINST.EXE /Upgrade
O4 - HKLM\..\RunServices: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\RunServices: [SchedulingAgent] mstask.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [ScriptBlocking] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Script Blocking\SBServ.exe" -reg
O4 - HKLM\..\RunServices: [Planlægningsagent] C:\WINDOWS\SYSTEM\mstask.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\RunServices: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - Startup: PlexTools.lnk = C:\Programmer\Plextor\PlexTool.exe
O4 - Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Startup: Adobe Gamma Loader.exe.lnk = ?
O4 - Startup: HPAiODevice.lnk = C:\Programmer\Hewlett-Packard\hp officejet v series\bin\hpodev07.exe
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/sw.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O16 - DPF: {7AEBACC1-D7E4-4360-B520-6DA4C565B42C} (UploaderCtrl Class) - http://foto.tdconline.dk/upload-classes/Uploader.cab
O16 - DPF: {59B18099-4C1D-4A08-A9F7-ED0554006749} (Select Class) - http://shopping.jubii.dk:9080/foto/components/photoupload.ocx
O16 - DPF: {D3426292-3750-4D80-9D0F-2816F61A6D15} (SpeedTest Control) - http://81.19.245.211/speedtest/SpeedTest_2.cab
O16 - DPF: {1D4DB7D2-6EC9-47A3-BD87-1E41684E07BB} (Fun Web Products Installer Start) - http://imgfarm.com/images/nocache/funwebproducts/SmileyCentralInitialSetup1.0.0.5.cab
O16 - DPF: {AD7FAFB0-16D6-40C3-AF27-585D6E6453FD} - http://dload.ipbill.com/del/loader.cab
O16 - DPF: {B942A249-D1E7-4C11-98AE-FCB76B08747F} (RealArcadeRdxIE Class) - http://games-dl.real.com/gameconsole/Bundler/CAB/RealArcadeRdxIE.cab
Avatar billede arlet Juniormester
28. november 2003 - 11:45 #17
Jeg går igang med det samme, slet ikke noget imens
Avatar billede perhaps Nybegynder
28. november 2003 - 11:45 #18
herlevsen> Adaware er godt at bruge til den ugentlige fjernelse af dataminers etc, men dur slet ikke når du er blevet hijacked og det er lkt. Føj for noget skidt der ligger på den. Det kan adaware slet ikke fjerne.
Avatar billede lkt Juniormester
28. november 2003 - 11:50 #19
Jeg har jo som I nok allerede kan se, ikke den store viden på denne kant. Jeg kunne godt tænke mig at spørge, om noget af ovenstående, har noget med at gøre, at hver gang jeg starter min pc'er, kommer der en boks med egenskaber for pauseskærm, vel at mærke en pauseskærm, jeg slet ikke bruger. Den er jeg nødt til at annullere, hver gang jeg starter op.
Avatar billede arlet Juniormester
28. november 2003 - 11:51 #20
Alt det kigger vi på bagefter, skal lige tjekke loggen, det tager en halv times tid
Avatar billede arlet Juniormester
28. november 2003 - 12:12 #21
Der var en del snavs:
Du skal nu til at i gang med at fixe. Men først skal du lige have noget instruktion. Allerførst skal du slå systemgendannelse fra. Hvis du ikke ved hvordan du gør det så kig her: http://www.spywarefri.dk/virus.htm#alle derefter skal du åbne hijackthis. Du får herunder nogle filer som du skal fixe, det du skal gøre er at sætte en vinge ud for alle disse filer. IKKE FIXE endnu. Når du har gjort det så lukker du alle andre vinduer ned, det er meget vigtigt at det eneste vindue som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix chekede. Efter fix skal du genstarte din computer.
Her er de filer, du skal fixe :

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer,SearchURL = http://falwell.net/search/jump.html%s
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://www.falwell.net/cgi-bin/f.cgi/3279
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = about:blank
F1 - win.ini: run=hpfsched
O4 - HKLM\..\Run: [DXM6Patch_981116] C:\WINDOWS\p_981116.exe /Q:A
O4 - HKLM\..\Run: [LoadQM] loadqm.exe
O4 - HKLM\..\Run: [EICONTA_Tray] C:\Programfiler\Eicon\DIVA Terminal Adapters\tray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Stgrste] C:\WINDOWS\SYSTEM\stgrste.exe
O4 - HKLM\..\Run: [webHancer Survey Companion] "C:\Program Files\webHancer\Programs\whSurvey.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Sexy_dk] C:\Program Files\GMSoft\Dialers\Sexy_dk\Sexy_dk.exe /dontdial
O4 - HKLM\..\Run: [Mscnt] c:\windows\system\mscnt.exe /noconnect
O4 - HKLM\..\Run: [Hotbar] C:\PROGRAMMER\HOTBAR\BIN\4.3.8.0\HBINST.EXE /Upgrade
O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/sw.cab
O16 - DPF: {1D4DB7D2-6EC9-47A3-BD87-1E41684E07BB} (Fun Web Products Installer Start) - http://imgfarm.com/images/nocache/funwebproducts/SmileyCentralInitialSetup1.0.0.5.cab
O16 - DPF: {AD7FAFB0-16D6-40C3-AF27-585D6E6453FD} - http://dload.ipbill.com/del/loader.cab
O16 - DPF: {B942A249-D1E7-4C11-98AE-FCB76B08747F} (RealArcadeRdxIE Class) - http://games-dl.real.com/gameconsole/Bundler/CAB/RealArcadeRdxIE.cab

Derefter Genstarter du i fejlsikret tilstand(Fejlsikret tilstand kommer du i ved at trykke på <F8> når maskinen starter op, lige inden den begynder at indlæse Windows.) Find følgende fil i Stifinder og slet den:

C:\WINDOWS\LOADQM.EXE
C:\PROGRAM FILES\GMSOFT\DIALERS\SEXY_DK\SEXY_DK.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSCNT.EXE
C:\PROGRAMMER\HOTBAR\BIN\4.3.8.0\HBINST.EXE

Derefter genstarter du og sender en ny log herind, for at se om vi har fået den helt ren.
Først når din log er endelig godkendt, må de aktiver din systemgendannelse igen.
Avatar billede lkt Juniormester
28. november 2003 - 13:08 #22
Skal systemgendannelsen også slås fra, når jeg bruger windows 98?
Avatar billede arlet Juniormester
28. november 2003 - 13:10 #23
Nej, det skal den ikke, men det ville du ikke fortælle mig, hvad du brugte*S*

du fjernede det øverste af loggen
Avatar billede lkt Juniormester
28. november 2003 - 13:13 #24
Det må du undskylde, jeg var for uvidende til, at tænke over, at du evt. skulle bruge det.

Det er her, gør det nogen forskel, inden jeg går videre?

Logfile of HijackThis v1.97.7
Platform: Windows 98 SE (Win9x 4.10.2222A)
Avatar billede lkt Juniormester
28. november 2003 - 13:42 #25
Hermed kommer den nye log.

Logfile of HijackThis v1.97.7
Platform: Windows 98 SE (Win9x 4.10.2222A)

Running processes:
C:\WINDOWS\SYSTEM\KERNEL32.DLL
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSGSRV32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MPREXE.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSTASK.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SPOOL32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\mmtask.tsk
C:\WINDOWS\EXPLORER.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\RNAAPP.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\TAPISRV.EXE
C:\WINDOWS\TASKMON.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SYSTRAY.EXE
C:\SCANJET\PRECISIONSCANLT\HPPWRSAV.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\HPOOPM07.EXE
C:\PROGRAMMER\NORTON ANTIVIRUS\NAVAPW32.EXE
C:\PROGRAMMER\HEWLETT-PACKARD\HP SHARE-TO-WEB\HPGS2WND.EXE
C:\PROGRAMMER\HEWLETT-PACKARD\DIGITAL IMAGING\UNLOAD\HPQCMON.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\STIMON.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\QTTASK.EXE
C:\SBPCI\CTMIX32.EXE
C:\PROGRAMMER\HEWLETT-PACKARD\HP SHARE-TO-WEB\HPGS2WNF.EXE
C:\PROGRAMMER\MESSENGER\MSMSGS.EXE
C:\PROGRAMMER\PLEXTOR\PLEXTOOL.EXE
C:\PROGRAMMER\HEWLETT-PACKARD\HP OFFICEJET V SERIES\BIN\HPODEV07.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\WMIEXE.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\DDHELP.EXE
C:\PROGRAMMER\HEWLETT-PACKARD\HP OFFICEJET V SERIES\BIN\HPOEVM07.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\HPOIPM07.EXE
C:\PROGRAMMER\HEWLETT-PACKARD\HP OFFICEJET V SERIES\BIN\HPOSTS07.EXE
C:\PROGRAMMER\HEWLETT-PACKARD\HP OFFICEJET V SERIES\BIN\HPOFXM07.EXE
C:\UNZIPPED\HIJACKTHIS\HIJACKTHIS.EXE
C:\PROGRAMMER\INTERNET EXPLORER\IEXPLORE.EXE

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.tdconline.dk/
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\SYSTEM\MSDXM.OCX
O4 - HKLM\..\Run: [Skan registreringsdatabase] C:\WINDOWS\scanregw.exe /autorun
O4 - HKLM\..\Run: [Job-oversigt] C:\WINDOWS\taskmon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SystemTray] SysTray.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [hppwrsav] C:\SCANJET\PrecisionScanLT\hppwrsav.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RealJukeboxSystray] "C:\PROGRAMMER\REAL\REALJUKEBOX\tsystray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HPAIO_PrintFolderMgr] C:\WINDOWS\SYSTEM\hpoopm07.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\Run: [NAV Agent] C:\PROGRA~1\NORTON~1\NAVAPW32.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Share-to-Web Namespace Daemon] C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CamMonitor] C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\\Unload\hpqcmon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [StillImageMonitor] C:\WINDOWS\SYSTEM\STIMON.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\WINDOWS\SYSTEM\QTTASK.EXE" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [CreativeMixer] C:\SBPCI\ctmix32.exe /T
O4 - HKLM\..\RunServices: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\RunServices: [SchedulingAgent] mstask.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [ScriptBlocking] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Script Blocking\SBServ.exe" -reg
O4 - HKLM\..\RunServices: [Planlægningsagent] C:\WINDOWS\SYSTEM\mstask.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - Startup: PlexTools.lnk = C:\Programmer\Plextor\PlexTool.exe
O4 - Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Startup: Adobe Gamma Loader.exe.lnk = ?
O4 - Startup: HPAiODevice.lnk = C:\Programmer\Hewlett-Packard\hp officejet v series\bin\hpodev07.exe
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O16 - DPF: {7AEBACC1-D7E4-4360-B520-6DA4C565B42C} (UploaderCtrl Class) - http://foto.tdconline.dk/upload-classes/Uploader.cab
O16 - DPF: {59B18099-4C1D-4A08-A9F7-ED0554006749} (Select Class) - http://shopping.jubii.dk:9080/foto/components/photoupload.ocx
O16 - DPF: {D3426292-3750-4D80-9D0F-2816F61A6D15} (SpeedTest Control) - http://81.19.245.211/speedtest/SpeedTest_2.cab
Avatar billede arlet Juniormester
28. november 2003 - 14:21 #26
Du er ren nu

For at sikre din fremtidige færden på nettet vil jeg foreslå at du henter følgende programmer :
Spywareblaster & Spywareguard & IE-SPYAD & Empty Temp Folders

Alle programmerne finder du her http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm

Hvor der også er en beskrivelse af programmerne, samt en installations vejledning..

Alt sammen skal løbende opdateres, ligesom dit windows og IE..

Derefter kan du trygt surfe på nettet, uden at få alt det snavs på computeren.
Avatar billede lkt Juniormester
28. november 2003 - 14:30 #27
Tusind tusind tak for hjælpen.

Jeg ved ikke om piontene betyder noget for dig, men jeg har givet dig 200. Jeg er bare så glad fordi du gad hjælpe mig.

Mvh

Lene
Avatar billede arlet Juniormester
28. november 2003 - 14:31 #28
Jamen velbekommen, glad for at kunne hjælpe.

Husk at installer de småprogrammer, så sker det ikke igen*S*
Avatar billede fromsej Praktikant
29. november 2003 - 13:08 #29
Blev problemet med pauseskærmen også løst?
Avatar billede lkt Juniormester
03. februar 2004 - 14:08 #30
En meget sen kommentar.`

Problemet med pauseskærmen blev løst?