Avatar billede k_nielsen Nybegynder
28. november 2003 - 08:50 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Indsætte regneark med koder i Frontpage

Hejsa...

Nogle der kan hjælpe mig?! - Jeg skal ha indsat et regneark i Frontpage... Eller egentlig kun nogle celler som ska kopieres over. I cellerne er der varenr, pris osv + jeg har brugt HVIS-funktionen til at udregne evt. rabatter osv... MEN... hvordan får jeg kopieret de celler over i Frontpage?? Hvis jeg indsætter et regneark i Frontpage, kommer der den der menu-bjælke fra excel osse.... og den vil jeg ik ha med (det ser ik skidesmart ud)..
- Hvis laver tabeller eller noget i Frontpage, så ka jeg ik finde ud af at få de koder med til automatisk sammentælling og HVIS-funktioner... Nogle der har en ide eller løsning???

på forhånd mange gange tak...!  :)

K

PS: lige et spg mere... hvor kan man finde en kode, der understreger hyperlinks ved "mouseover" ? - og hvorn fjerner man den automatiske understregning der kommer når man laver hyperlinks ??
Avatar billede cdc Novice
28. november 2003 - 09:11 #1
ubder ps skal du bruge css se en tut her: http://www.html.dk/tutorials/css/lektion6.asp
Avatar billede cdc Novice
28. november 2003 - 09:13 #2
Vedr. dit exelark: Skal man kunne bruge exelarket eller er det bare det der står i det der skal over, hvis det sidste, skal du bare markere de celler du skal have med over, lav en kopi/past ind i FP
Avatar billede cdc Novice
28. november 2003 - 09:17 #3
Her har jeg selv lagt et xls ark ind, ved ikke om du kan se det: http://hjem.get2net.dk/arntsen/eksperten/diverse/sortering.xls
Avatar billede cdc Novice
28. november 2003 - 09:19 #4
og det er række og celle delen du vil have væk ?
Avatar billede k_nielsen Nybegynder
28. november 2003 - 09:21 #5
ok... kigger lige på det css... tak!!

- regneark... - skal bruges til ordrebestilling... man skal kunne taste antal ind, og så ska den selv regne prisen ud og evt. regne rabatten ud hvis man bestiller mere end 10 styk + den skal selv kunne regne total summen ud til sidst... - alt det er nemt nok at lave, men jeg ka sgu ik få det til at virke i frontpage....

sååå.... man ska ku indtaste i "antal-feltet" - resten af cellerne ska være låste... - og nedenunder har jeg så lavet div. formularer med navn, adr osv.... og så blir det sendt til en e-mail...
Avatar billede k_nielsen Nybegynder
28. november 2003 - 09:22 #6
- der skal helst kun vises cellerne... når man indsætter et regneark, kommer der et helt lille Excel vindue frem....det ser lidt kikset ud, såå vil helst kun ha cellerne vist og ik det andet...
Avatar billede cdc Novice
28. november 2003 - 09:25 #7
Hvad nu hvis dine kunder ikke har excel ? Eller ikke den version du har, det er ikke holdbart at bruge dette til det du skal.
Brug asp/php eller, du kan lave det som et almindelig formular, med javascript

/cdc
Avatar billede k_nielsen Nybegynder
28. november 2003 - 09:28 #8
okay....er overhovedet ik lige så stiv i asp/php/javascripts...men...tror du ik 9/10 har excel ??!!
Avatar billede cdc Novice
28. november 2003 - 09:39 #9
måske, kan du se midt regneark
Avatar billede cdc Novice
28. november 2003 - 09:41 #10
mener uden at være sikker, så kan kun en af gangen arbejde i det, så har du et nyt problem
Avatar billede cdc Novice
28. november 2003 - 09:43 #11
Som du kan høre på mig er det ikke den oiptimale løsning, hverken for dig eller dine kunder.
Hvis du åbner et spm. i javacsript kategorien, med et spm. indeholdende den formular du vil lave, og fortæller hvad den skal bruges til og funktionen, så tror jeg du kommer langt.

Evnt lan du smide linket til dit excell ark op og så kan man arbejde ud fra det, men er en rimelig omfattende opgave at lave.
Avatar billede k_nielsen Nybegynder
28. november 2003 - 09:43 #12
Ja, har set dit regneark...men....ka bare ik forstå man ik ka indsætte et regneark i frontpage med koder...vil helst ik ha et helt regneark som dit, men bare et udsnit af cellerne...
Avatar billede k_nielsen Nybegynder
28. november 2003 - 10:04 #13
ok....prøver lige at se om jeg ka finde ud af en eller anden løsning... - men la'r lige spørgsmålet stå åbent lidt endnu (det ku jo være der var en der ved hvorn man gør) men...ellers...smid evt. lige et svar om et par dage, så ska du få pointene...som tak for hjælpen....
Avatar billede cdc Novice
28. november 2003 - 10:15 #14
kigger selv lidt på det
Avatar billede k_nielsen Nybegynder
28. november 2003 - 10:58 #15
yeehaa... har selv lige fundet ud af det... - man skal "bare" indsætte et excel regneark i frontpage - så kommer der et helt excel billede - så ska man lige ind i egenskaber for regnearket, og der ka man så fjerne gitterlinie, værktøjslinie osv...såå... fedt...  :)  - men tak for hjælpen...  men cdc - smid lige et svar, så deler vi da bare pointene som tak for hjælpen... :)
Avatar billede k_nielsen Nybegynder
28. november 2003 - 10:59 #16
øhh.... hvorn deler man pointene...??  *ggg*
Avatar billede cdc Novice
28. november 2003 - 11:55 #17
så svarer jeg :o)